meget optimistisk....
Fra : Sabina H.

Dato : 28-01-09 22:09

jeg har en meget optimistisk ven, som har forelsket sig i en Savannah Serval
cat....
som de her: http://www.youtube.com/watch?v=Fy5MJghdSf8

nogen der kender en opdrætter, eller ved hvad sådan en koster?
--
Knus,
Sabina

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-01-09 23:11

In news:4980c976$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
Sabina H. <sabina@mandezonen.dk> typed:
> [...]
> som de her: http://www.youtube.com/watch?v=Fy5MJghdSf8
>
> nogen der kender en opdrætter, eller ved hvad sådan en koster?

Jeg synes at det er utroligt hvad opdrættere kan finde på. Det er i mine
øjne helt forkert at krydse en stor vildkat med en almindelig huskat.
Kattene på videoen er da flotte, men måden de er blevet til på tiltaler ikke
mig.

Jeg læste flere links på google der omtaler disse katte og prisen er vist
også svimlende. Der skrives bl.a. om 3000 dollars. Det er da en pris der vil
noget.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Sabina H.

Dato : 28-01-09 23:19

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in message
> [...]
> øjne helt forkert at krydse en stor vildkat med en almindelig huskat.
> Kattene på videoen er da flotte, men måden de er blevet til på tiltaler

sig mig, hvor tror du vores huskatte og nuværende racekatte kommer fra ;)

katte har jo ikke været tamkatte altid ;) det samme med hunde.... og køer,
og heste, og alt hvad du finder i tam version i vores verden i dag ;)
--
Knus,
Sabina

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-01-09 12:04

In news:4980d9ef$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> katte har jo ikke været tamkatte altid ;) det samme med hunde.... og
> køer, og heste, og alt hvad du finder i tam version i vores verden i

Dertil må jeg svare, at det er noget naturen selv (delvist) har sørget for,
det er jo mange mange år siden. Den nyere tids forskere synes jo at det er
"in" at skabe designerdyr. Jeg har set billeder af en krydsning mellem en
løve og en tiger, og resultatet bliver kaldt en "liger". De to arter lever
på hver sit kontinent, og kunne aldrig drømme om at parre sig med hinanden.
Det kalder jeg at pille ved naturens orden.

Det kan godt være at jeg står alene her i gruppen med den indstilling, men
når vor tids opdrættere (eller mange af dem) hele tiden skal "forbedre" en
bestemt race, så ender det mange gange ulyksaligt for dyrene, fordi den
"forbedring" ikke altid er af det gode. De havde nok været bedre tjent med
at forblive det dyr de var engang.

Det er så bare min mening, og jeg får nok "tæsk" for det, men det ændrer
ikke mit synspunkt.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-01-09 13:30

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> at forblive det dyr de var engang.
>
> Det er så bare min mening, og jeg får nok "tæsk" for det, men det ændrer

Du står IKKE alene Tove.

Folk finder på alskens ting bare for at have noget, der er anderledes.

Heldigvis er disse katte så dyre, at ikke ret mange har råd til at købe dem.

mvh Eva

Fra : Klaus G.

Dato : 29-01-09 15:53

> Du står IKKE alene Tove.
Nemlig!

> Folk finder på alskens ting bare for at have noget, der er anderledes.
>
> Heldigvis er disse katte så dyre, at ikke ret mange har råd til at købe
> dem.
Ja, det regulere jo så sig selv :)

Det er specielt synd, når dyrene avles så meget, at de ikke kan trække
vejret ordentligt, deres ryg bliver dårlig. Øjne kan falde ud osv.. Det er
så kun hunde jeg har set de tilfælde ved.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Sabina H.

Dato : 29-01-09 19:46

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in message

> Dertil må jeg svare, at det er noget naturen selv (delvist) har sørget
> for, det er jo mange mange år siden.

det er, undskyld jeg siger det, en naiv holdning til tidligere tiders dyr...
"naturen" har ikke ret med tamdyr af nogen art at gøre....
siden mennesker begyndte at domestisere dyrene, har de udvalgt de bedst
egnede for at opnå et "bedre" afkom... tænk på at i naturen er aggresivitet
og størrelse vigtigt, mens i fangeskab er det en bedre med et stort roligt
dyr i visse tilfælde, og andre et lille stærkt dyr, og andre igen noget helt
andet....
selektiv opdræt har ALTID foregået, i hele menneskets historie med dyr....
visse dyrearter har måske selv indledt domestiseringen fordi de har set en
fordel i at være tæt på mennesker (som feks i kattens tilfælde) men nu er
mennesket jo ikke hverken værre eller bedre, end at de pludselig kan se en
fordel i selektiv avl....

> [...]
> aldrig drømme om at parre sig med hinanden. Det kalder jeg at pille ved

der tager du fejl, der findes skam løver i asien, og eftersom der kan komme
et levende afkom af en løve og en tiger, eller omvendt, så skyldes det jo at
"arterne" er så tætte på hinanden at det kan lade sig gøre, uden at
videnskaben (reagensglas) blander sig....
http://da.wikipedia.org/wiki/Liger

> [...]
> at forblive det dyr de var engang.
>
> Det er så bare min mening, og jeg får nok "tæsk" for det, men det ændrer

du har da helt ret til at have dit synspunkt ;) og jeg spurgte skam også
bare af ren nysgerrighed... bemærk at jeg hverken spurgte efter køb af en
killing, eller noget i den retning, jeg spurgte efter en der kendte en
opdrætter (ikke specificeret til "en dansk opdrætter" eller en pris... begge
dele var nysgerrighed - fordi min ven finder disse katte fantastiske, og
betragter det som en uopnåelig drøm.... men blot fordi en drøm er uopnåelig,
kan man jo godt undersøge det nærmere, ikk?

--
Knus,
Sabina

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-01-09 22:46

In news:4981f994$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> skyldes det jo at "arterne" er så tætte på hinanden at det kan lade
> sig gøre, uden at videnskaben (reagensglas) blander sig....

Hvis du selv har læst wikipedialinket finder du ud af, at der står " Alle
kendte ligere idag findes på grund af menneskelig indblanding" og "Arterne
blandes ved at kunstigt befrugte huntigeren" og "I naturen lever løver og
tigere sjældent på samme territorium".

Det eneste sted de lever sammen er i Girnarskoven i Indien, og på trods af
det er der aldrig blevet rapporteret naturlige forekomster af ligere. Ergo
må de jo findes fordi videnskaben har blandet sig.

> [...]
> disse katte fantastiske, og betragter det som en uopnåelig drøm....
> men blot fordi en drøm er uopnåelig, kan man jo godt undersøge det

Selvfølgelig har alle vi der skriver i grupperne ret til at have et
synspunkt. Jeg kan skam godt forstå din vens fascination af de smukke dyr.
Efter hvad jeg læste i de forskellige fora idag er han ikke ene om at synes
om Savannah katten, men det må nok blive ved drømmen et stykke ind i
fremtiden.

Fra : Sabina H.

Dato : 29-01-09 23:31

> [...]
> blandes ved at kunstigt befrugte huntigeren" og "I naturen lever løver og

der er skisme stort forskel på "forskelligt territorium" og "forskelligt
kontinent"...
og der er forskel på at sætte en løve og en tiger i bur sammen, og så på at
hive sæd ud og lave kunstig befrugtning...

> Det eneste sted de lever sammen er i Girnarskoven i Indien, og på trods af
> det er der aldrig blevet rapporteret naturlige forekomster af ligere. Ergo
> må de jo findes fordi videnskaben har blandet sig.

som sagt - der er forskel på at sætte dem sammen, og på kunstig
befrugtning... det er ikke videnskaben der har blandet sig, men mennesker...
og det er for mig at se en meget stor forskel...

det er vel også ok....

--
Knus,
Sabina

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-01-09 11:17

In news:49822e2f$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Sabina H. <sabina@mandezonen.dk> typed:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in message

> der er skisme stort forskel på "forskelligt territorium" og
> "forskelligt kontinent"...

Ok, jeg havde så glemt at der findes en underart af den afrikanske løve,
altså den asiatiske løve som kun forekommer i Girnarskoven i Indien, som
beskrevet i Wikipedia.

> og der er forskel på at sætte en løve og en tiger i bur sammen, og så
> på at hive sæd ud og lave kunstig befrugtning...

Jeg har ikke skrevet noget om bure. Det tror jeg ikke har fundet sted.
Kunstig befrugtning behøver jo ikke at foregå i bure.

> som sagt - der er forskel på at sætte dem sammen, og på kunstig
> befrugtning... det er ikke videnskaben der har blandet sig, men
> mennesker... og det er for mig at se en meget stor forskel...

Og for mig at se er det nødvendigvis og underforstået mennesker der står bag
videnskaben. I Girnarskoven lever de to arter naturligt sammen uden at nogen
har placeret dem der, og uden at der er rapporteret om afkom i form af
ligere.

Men denne diskussion er vist ved at gå lidt af sporet, jeg synes du
fordrejer det jeg har skrevet temmelig meget, så jeg stopper her.

Fra : Sabina H.

Dato : 30-01-09 19:05

> Jeg har ikke skrevet noget om bure. Det tror jeg ikke har fundet sted.
> Kunstig befrugtning behøver jo ikke at foregå i bure.

kunstig befrugtning indebærer ligesom et reagensglas... eller i feks kvægs
tilfælde, en insiminør....
kunstig befrugtning er en betegnelse for at det ikke foregår på naturlig
vis - altså via parring...

> Og for mig at se er det nødvendigvis og underforstået mennesker der står
> bag videnskaben.

jeg mener ikke at mennesker er lig med videnskaben....
videnskaben er en direkte planlagt indblanding - feks insiminering,
reagensglas, eller direkte sammensætning i forbindelse med løbetider af
arter som ikke normalt parres.
mennesker er ikke altid videnskabelige i deres handlinger - langt fra - og
"shit happens" - hvilket adskillige zoo's erkender at de har fået ligere
eller tigons ved uheld....

> I Girnarskoven lever de to arter naturligt sammen uden at nogen har
> placeret dem der, og uden at der er rapporteret om afkom i form af ligere.

blot fordi det ikke er rapporteret, er det ikke ensbetydende med at det ikke
kan være sket på et tidspunkt.... hvis du læser op på hybrider, så har de
været at finde i over 100 år.... og jeg tør vædde med at ikke alle har været
planlagte... Ligeren har feks været kendt siden 1824 og så de andre
hybrider..
feks leopon: løve og leopard : http://en.wikipedia.org/wiki/Leopon ( først
set i 1910)
pumapard : puma og leopard: http://en.wikipedia.org/wiki/Pumapard ( først
set i 1896)
Marozi: leopard og løve - kaldes en naturlig hybrid, men de er ikke sikre,
selvom den er set i vild tilstand siden 1904 -
http://en.wikipedia.org/wiki/Marozi

lidt mere dybdegående om de store katte hybrider og sammensætningerne:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jagulep

> Men denne diskussion er vist ved at gå lidt af sporet, jeg synes du
> fordrejer det jeg har skrevet temmelig meget, så jeg stopper her.

du begyndte skam selv med at vende næsen meget langt væk fra emnet... så jeg
tager blot tråden hen i den retning du bragte den....
bare fordi det oprindelige emne ikke er det samme længere, så kan det da
stadig være en valid debat...

--
Knus,
Sabina

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-01-09 15:58

> [...]
> som de her: http://www.youtube.com/watch?v=Fy5MJghdSf8
>
> nogen der kender en opdrætter, eller ved hvad sådan en koster?

Bortset fra min indstilling til hybriddyr, så synes jeg dog alligevel at en
Savannah/Serval er utroligt smuk, men det har jo ikke noget med min mening
at gøre.

Jeg har lavet lidt research på nettet og i forskellige fora, og har fundet
ud af, at hvis din ven vil eje sådan en kat, er han nødt til at flytte til
udlandet. Både Servaler og Ashera'er kræver en rovdyrtilladelse i Danmark,
men tilsyneladende hænger sådanne tilladelser "på træerne" i bl.a. USA. En
sådan tilladelse er umulig at opnå her i landet (men det kommer måske - hvem
ved Der findes tilsyneladende ingen opdrættere af den race her i
Danmark, da det er forbudt.

F.eks. en Ashera koster omkring 160.000 danske kroner, og hvem vil give så
meget for en kat blot for at eje noget ingen andre har ?

Din ven kommer nok til at nøjes med at beundre alle de billeder af begge
arter som findes på nettet. Her er f.eks. et link til Ashera katte:

http://www.lifestylepets.com/

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 29-01-09 09:53

On 29 Jan., 15:57, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:
> [...]
> men tilsyneladende hænger sådanne tilladelser "på træerne" i bl.a.. USA. >

Med al respekt Tove, så skal du ikke tro alt hvad du læser ;)
Der er ingen lov i Danmark (endnu) der forbyder hybrid-katte – tænk på
hvor populær bengalen er, og den er trods alt også en hybrid.
Jeg mener til gengæld der skulle være en lov der forbyder hybrid-hunde
(blandinger af domesticeret med ulv) men jeg har aldrig kunnet finde
den pågældende lov.

M.v.h.

Lone

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-01-09 19:06

> lonekjaer@hotmail.com skrev:
> On 29 Jan., 15:57,
> det
> e til
> mark,
>
> Med al respekt Tove, s=E5 skal du ikke tro alt hvad du l=E6ser ;)
> Der er ingen lov i Danmark (endnu) der forbyder hybrid-katte =96 t=E6nk p=
> =E5
> hvor popul=E6r bengalen er, og den er trods alt ogs=E5 en hybrid.
> Jeg mener til geng=E6ld der skulle v=E6re en lov der forbyder hybrid-hunde
> (blandinger af domesticeret med ulv) men jeg har aldrig kunnet finde
> [...]

Hej Lone

Jeg ved ikke om dette indlæg går igennem, vores indlæg har et underligt
udseende. Jeg får fejlmeddelelse hver gang jeg forsøger at svare i
Outlook Express.

Jeg udtalte mig ikke om andre hybridkatte end Savannah katten, og den er
altså forbudt at importere. Den er ikke FIFE godkendt.

Bengaleren blev godkendt i 1999 tror jeg nok, og det er en virkelig smuk
kat.

Med venlig hilsen
Tove Krieger
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-01-09 20:09

Tove Krieger wrote:

> Jeg ved ikke om dette indlæg går igennem, vores indlæg har et underligt
> udseende.

Det underlige udseende er pga Lone's indlæg er 'kodet' i noget, der hedder
quoted-printable (en standard, der bruges af google groups).

> Jeg får fejlmeddelelse hver gang jeg forsøger at svare i
> Outlook Express.

Outlook Express har det ikke så godt med quoted printable, men rundt omkring
ser det kun ud til at volde kvaler med 'citeringen'.

Der findes en quotefix til Outlook Express på nettet.

Jeg bruger dog en anden klient, så jeg ved ikke om det virker, men problemet
(Outlook Express håndtering af standarden) har eksisteret i mange år.

Stig Johansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-01-09 22:19

In news:4981ff31$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> typed:
> Det underlige udseende er pga Lone's indlæg er 'kodet' i noget, der
> hedder quoted-printable (en standard, der bruges af google groups).

Jeg bruger også quoted printable hvis jeg sender i html format, men mine
indlæg i grupperne sendes som almindelig tekst. Alligevel fik jeg
meddelelsen "Bad charset in header" hver gang jeg forsøgte at svare på det
indlæg.

> Outlook Express har det ikke så godt med quoted printable, men rundt
> omkring ser det kun ud til at volde kvaler med 'citeringen'.
>
> Der findes en quotefix til Outlook Express på nettet.

Jeg har brugt Quotefix i flere år, men det arbejder ikke så godt sammen med
Windows Mail (jeg har Vista). Det er dog mest når jeg starter min computer
og åbner Windows Mail at der lejlighedsvis kan komme en fejlmeddelelse.

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 29-01-09 13:25

Hej Tove

Selvom FIFÉ ganske vist er en stor organisation er de dog ikke store
nok til at lovgive i hverken Danmark eller resten af resten af
verden ;)
Savannahen er ganske rigtigt ikke godkendt af FIFÈ som værende en race-
kat, men der er altså mig bekendt ingen dansk lovgivning der er lavet
med det formål at støtte en katte-forening.
I øvrigt er der en helt klar grund til at Savannahen ikke er godkendt
af FIFÈ (kun af TICA):
FIFÈ godkendte bengalen forholdsvis tidligt i avlsprogrammet, hvilket
betød at nogle af de mindre domesticerede eksemplarer kom ud til
almindelige børnefamilier. Det gav ungerne nogle skrammer som man
tilskrev andelen af vildt blod i katten og den risiko ønsker FIFÉ ikke
at løbe igen, derfor bliver der ikke godkendt flere hybridkatte i
deres regi.

Mvh
Lone

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 31-01-09 08:35

Jeg føler mig lidt overset, men det er måske Google-grupperne der
synes jeg spammer?.....

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-01-09 17:13

In news:6297cf0a-3066-4b63-b6a5-314d71b72e1e@p2g2000prf.googlegroups.com,
lonekjaer@hotmail.com <lonekjaer@hotmail.com> typed:
> Jeg føler mig lidt overset, men det er måske Google-grupperne der
> synes jeg spammer?.....

Hej igen Lone.

Nej da, du spammer bestemt ikke. Mange tak for dit svar. Det ser ud til at
du ved en masse om disse organisationer. Jeg ved ikke så meget om dem, da
min lille tortiemis ikke er en racekat, så den viden har ikke været aktuel
for mig.

Jeg læste godt nok også, at Bengal katten efter d. 1/1 d.å ikke vil blive
godkendt mere til avl. Det er ellers en rigtig smuk kat, men der er vel
nogle der anser den for farlig i kraft af det vilddyrblod den har i årerne.
Jeg kan forestille mig, med mit ringe kendskab til opdrættere, at man stadig
kan avle på dem med videresalg for øje, og at man blot ikke kan få en
stamtavle på killingerne. Hænger det mon sådan sammen ?

Hvad angår Savannah katten, kan det måske være lige meget om den bliver
godkendt af en organisation, hvis det alligevel kræver en rovdyrtilladelse
at indføre den, eller er der noget jeg har misforstået der ? Kan nogen her i
landet indføre dem uden den attest, eller bliver der måske givet
dispensation i visse tilfælde ?

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 01-02-09 05:53

On 31 Jan., 17:13, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:
> [...]
> at indføre den, eller er der noget jeg har misforstået der ? Kan nogen her i
> landet indføre dem uden den attest, eller bliver der måske givet

Tak Tove, så er jeg mere rolig :)

Hvis bengal-katten ikke længere kan godkendes til avl, er jeg næsten
sikker på at det hænger sådan sammen at der ikke optages nye linier af
bengal-katte, men at der udelukkende må avles på de allerede
eksisterende linier. De nye linier er ofte dem med mest vildt blod (og
ditto temperament) og vil derfor nok vurderes som værende de mest
”farlige”. Og for hver ny linie skal der et større avlsprogram i gang
for at ”fortynde” det vilde, således at afkommet bliver egnet som
kæledyr.
FIFÉ har i hvert fald den generelle regel at de ikke optager katte/
racer avlet af en domesticeret på en hybrid af hverken 1., 2. 3. eller
4. generation (4. generation avlet på en domesticeret vil svare til 3%
vildt blod).
TICA derimod er lidt mere afslappede hvad angår hybrider, men har dog
den generelle regel at ingen kat uanset race må udvise aggression
eller angrebslyst.

Man skal ikke have en rovdyrtilladelse for at indføre eller eje en
Savannah-kat her i landet - loven om privates hold af særlige dyr,
gælder kun den ægte vare og ikke krydsninger af 2 arter.
Begrebet rovdyrtilladelse er fra før denne lovs ikrafttræden, den gang
var det nemlig muligt at opnå tilladelse til at holde eks.vis mere
eller mindre eksotiske rovdyr, men det er så godt som umuligt at opnå
i dag (med mindre man var ejer af dyret inden lovens ikrafttræden).
Der er naturligvis regler der skal overholdes hvis man fragter et dyr
uanset art over grænsen (div. vaccinationer, dyrlægepapirer m.v.) men
altså ingen lov der forbyder at eje eller indføre en Savannah.

M.v.h.

Lone

Fra : Karin

Dato : 02-02-09 13:09

Sabina H. wrote:
> [...]
> som de her: http://www.youtube.com/watch?v=Fy5MJghdSf8
>
> nogen der kender en opdrætter, eller ved hvad sådan en koster?

Hej Sabina

Vi er de lykkelige ejere af en F2 Savannah Cat .
Kiwanga Obi Akia

Han kommer herfra:
http://www.savannahcat.de/home_en.html

Der er et billede af ham i Gallery under F2 Kittens 5 - 15 Weeks og Kittens
5 - 12 Months

Han bliver 4 år til august og er en helt vidunderlig kat.

Der er ingen restriktioner på indførsel af Savannah katte i Danmark, og at
de ikke er FIFE godkendte betyder kun noget ved udstillinger.
De har dog amerikansk TICA godkendelse.

Karin

Fra : Sabina H.

Dato : 02-02-09 17:25

"Karin" <karin.klaus@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Der er ingen restriktioner på indførsel af Savannah katte i Danmark, og at
> de ikke er FIFE godkendte betyder kun noget ved udstillinger.

fedt karin, tusind tak, det giver jeg videre til min ven*G* han vil bruge
det som en gulerod til at knokle for et bedre job i samme firma ;)
bedre job = bedre løn = savannah ;)

og iøvrigt tak for info om lovgivning og deslige...

men fortæl gerne lige engang - udover udseendet.... hvordan er savannah'ens
temprament?

--
Knus,
Sabina

Fra : Klaus og Karin

Dato : 02-02-09 18:08

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> og iøvrigt tak for info om lovgivning og deslige...
>
> men fortæl gerne lige engang - udover udseendet.... hvordan er

Hej Sabina
Ham vi har, er en utrolig sød og kælen kat. Han hilser altid både ved
bengnidning og snakken. Han elsker at ligge på os, når vi ser fjersyn og
sover også gerne i sengen om natten.
Han kan ligge i timevis under et tæppe Han er utrolig nysgerrig og
følger med i alt hvad vi laver.Han kan også godt lide at være højt til vejrs
f.eks. på et skab eller klatretræ. Han er utrolig god til at fange fugle,
der vover sig ned i løbegården, men spiser dem dog ikke.
Han spiser kun tørfoder. Han elsker duften af krydderier og bliver helt
salig, hvis vi f.eks har spildt peberkorn.
Det er ikke en kat der må lukkes ud i fri natur, dertil er hans jagtinstinkt
og han springevner for store. Vi har gået tur med ham i sele, dog ikke det
sidste årstid.
Han har nogle manerer jeg ikke har set hos andre af vores katte (huskat,
Maine Coon, Norsk Skovkat). Bla. hilser han på mig ved at bide mig i næsen
og han
elsker at splitte aviser til atomer, som om han var igang med at plukke en
fugl. Han kan godt bæres dog ikke for længe, hvilket han også er for tung
til

Karin

Fra : Kate

Dato : 02-02-09 22:40

"Klaus og Karin" <karin.klaus@gmail.com> wrote in

> Han kan godt bæres dog ikke for længe, hvilket han også er for tung
> til

Hvad vejer sådan en krabat da?

Kan nu godt forstå Sabinas ven, det er da en ustyrligt smuk kat

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Klaus og Karin

Dato : 03-02-09 12:07

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> "Klaus og Karin" <karin.klaus@gmail.com> wrote in

> Hvad vejer sådan en krabat da?
>
> Kan nu godt forstå Sabinas ven, det er da en ustyrligt smuk kat

Han vejer lidt over 9 kilo uden at være for tyk