MS Windows
briani 27239
Windows 7 beta "Gratis" download
Fra : IKJ

Dato : 28-01-09 13:39

Familien har en 10 måneder gammel HP notebook med Vista home og man
overvejer Windows7beta.

Når man downloader Windows7beta, kan man så installere denne oven i Vista?

Og, hvorlænge mon man har fornøjelsen af "gratis"?

Mvh IKJ

Fra : Henrik Laursen

Dato : 28-01-09 13:52

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> wrote in

> [...]
> Vista?
>
> Og, hvorlænge mon man har fornøjelsen af "gratis"?

Indtil August, men jeg fraråder at indstalere den som primær operativ
system, da den langt fra er færdig udviklet og stadig har en pokkers
masse fejl, fejl der kan forudsage crashes osv.

Windows7 Beta anbefaler jeg kun at indstalere som et sekundært system
der arbejder ved siden af Vista eller XP for den sags skyld, så man kan
vælge under boot hvilket system man ønsker at benytte.

--
Henrik Laursen

Fra : J

Dato : 28-01-09 14:14

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> system, da den langt fra er færdig udviklet og stadig har en pokkers
> masse fejl, fejl der kan forudsage crashes osv.

Nævn 11 fejl.

Fra : J. E.

Dato : 28-01-09 23:54

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Nævn 11 fejl.

Det bliver svært at begrænse til 11 .....

http://download.microsoft.com/download/F/D/B/FDBFC5A5-51CD-4C8D-9F18-7BCC3810498E/Windows%207%20Beta%20Things%20to%20Know.htm#ID0EMB

Fra : -= JF =-

Dato : 28-01-09 14:32

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i meddelelsen

> Indtil August, men jeg fraråder at indstalere den som primær operativ
> system, da den langt fra er færdig udviklet og stadig har en pokkers
> masse fejl, fejl der kan forudsage crashes osv.

Jeg kører med 7'eren som primært OS, og har endnu til gode at opleve et
crash, endsige at finde en fejl.
Hjælpeteksten er, så vidt jeg kan se, endnu ikke fuldt udbygget, men det er
vel kun forventeligt på en beta.

--
Mvh. John

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 28-01-09 15:45

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kører med 7'eren som primært OS, og har endnu til gode at opleve et
> crash, endsige at finde en fejl.

Hej

Jeg har 7'eren som primær på en pc og som dual-boot på en anden. Jeg har nu
fundet (og rapporteret) fejl. Fx. 'fryser' den pc hvor den er primær, når
jeg forsøger at afspille en wmv-film, og på ingen af dem får jeg lov til at
gemme min adgangsid til netbank (det kan dog være et netbank-problem). MEN
7'eren virker langt bedre end Vista, og fornemmes mindst lige så hurtig
(langsom) som XP. Pc'en hvor den er primær er en gammel T22 Thinkpad (900mHz
med 512 mb ram), hvor der ikke kan findes en driver til grafikkortet, så den
kører på standard-VGA. Nej, der sættes ingen hastighedsrekorder, men den
kører faktisk OK til lidt surf mv..

Mvh.

Peter

Fra : -= JF =-

Dato : 28-01-09 14:34

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> skrev i meddelelsen

> Når man downloader Windows7beta, kan man så installere denne oven i Vista?

Jeg fik ikke lov til at opgradere, de de to windows ikke var på samme sprog.
7'eren findes endnu ikke på dansk.

--
Mvh. John

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 28-01-09 17:20

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når man downloader Windows7beta, kan man så installere denne oven i Vista?
>
> Og, hvorlænge mon man har fornøjelsen af "gratis"?

Installer den på et seperat drev, og kør dual-boot.

MS siger at den ophører med at virke 1. august.

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-01-09 18:01

"IKJ" skrev i en meddelelse
> Når man downloader Windows7beta, kan man så installere denne oven i
> Vista?

Jo - men jeg formoder ikke at den kan downloades fra MS mere - de havde
vist kun sendt 2,5 mio kopier til download - og de var hentet indenfor
en dags tid ?

Og jeg ved ikke, hvor stabile de kopier, der ligger på Emule og lign.
steder er ?

Jan

Fra : Bjarne Chr

Dato : 28-01-09 18:26

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> dags tid ?
>
> Og jeg ved ikke, hvor stabile de kopier, der ligger på Emule og lign.

Jeg hentede den da hos MS i forgårs
Den kan vist hentes indtil den 11 februar
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/beta-download.aspx
Bc

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-01-09 17:30

"Bjarne Chr" skrev i en meddelelse
> Den kan vist hentes indtil den 11 februar

Ja - det ser ud til at du har ret

Jeg prøvede et par dage efter at den blev lagt til download - og der fik
jeg en besked om at det maksimale antal var nået ?

Men i går hentede den fint

Så nu skal den da afprøves - det kan jo kun gå fremad efter floppet med
Vista

Eller må XP ind igen....

Jan

Fra : John

Dato : 28-01-09 18:33

> Jo - men jeg formoder ikke at den kan downloades fra MS mere

Hvilket jo nemt kan afgøres ved at forsøge:

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/

John :)

Fra : Rado

Dato : 28-01-09 20:37

On Wed, 28 Jan 2009 18:33:14 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>http://www.microsoft.com/windows/windows-7/

De er vist gavmilde med licenserne - jeg fik et serienummer da jeg kom
ind på downloadsiden, da jeg startede download åbnede der så en anden
side, så gik den tilbage til den første igen, hvor jeg så fik et nyt
serienummer. Prøvede så for sjov at lave en refresh, så fik jeg endnu
et...

--
Rado

Fra : John

Dato : 28-01-09 21:34

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De er vist gavmilde med licenserne

Onde tunger påstår, at programmet ikke er downloadet så mange gange som
ventet, så Bill er måske i det gavmilde hjørne, efter fiasko'en med Vista :)

Windows 7 får ellers ganske pæne omtaler, modsat Vista. Min næste puter
bliver uden tvivl med 7'eren.

Meld endelig tilbage om dine erfaringer med 7'eren, hvis du vælger at prøve
programmet.

John

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-01-09 22:43

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> De er vist gavmilde med licenserne

Tja, sådan har det været siden starten.
Jeg mener der er omkring 15 forskellige keys, det var ihvertfald det jeg og
nogle stykker fandt frem til.
Den key man får har andre højst sandsynligt også fået.
Inde på newz.dk blev der postet en række keys, jeg fandt også den jeg fik
tildelt i blandt dem.

Mvh
Benjamin

Fra : Peter Martinsen

Dato : 29-01-09 12:51

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> wrote in message

> [...]
> Den key man får har andre højst sandsynligt også fået.
> Inde på newz.dk blev der postet en række keys, jeg fandt også den jeg fik

Hej

Er der nogen her som har opdaget at Windows 7 ikke vil køre RAID0 eller
RAID1 Mirror ?

Jeg har en gammel Dual Core som kører Windows 7 perfekt SATA

Men min nye Core 2 Extreme som kører RAID0 vil ikke køre

Det er 64bit udgaven af Windows 7

Mvh Peter

Fra : Henning Broe

Dato : 31-01-09 18:22

Peter Martinsen skrev:

> [...]
>
> Jeg har en gammel Dual Core som kører Windows 7 perfekt SATA
>
> Men min nye Core 2 Extreme som kører RAID0 vil ikke køre

Her kører Win 7 (64 bit) på RAID0.(Med samme drivere som Vista)

Mvh Henning