Glatte fødder
Fra : Ukendt

Dato : 27-01-09 12:15

Jeg har et fodproblem. Mine fødder er lige så glatte som porcelæn. Og det
har den ulempe, at når jeg tager strømper på, så glider mine fødder rundt
inde i strømpen og dermed også nede i skoen. Det lyder måske grotesk, men
jeg har virkelig problemer med at finde sko der ikke føles som om de falder
af når jeg går. Efter få timer render jeg næsten og falder i mine strømper
fordi de sidder så løse. Jeg har prøvet mindre numre, men det er jo
begrænset HVOR små strømper man kan gå i. Og sko deslige.

Jeg smørrer noget fodcreme på fødderne et par gange om ugen, men efter 3-4
timer er fødderne lige så glatte igen. Jeg har førsøgt at file dem med en
grov fodfil, så der kommer lidt "struktur" i huden til at gribe fat i
strømperne, men det virker kun kortvarigt (½ dag). Jeg har prøvet
regelmæssig fodbad med fodsalt uden at det har hjulpet. Der er vel en
moderat mængde af hård hud på fødderne (mand, 39 år) men jeg har aldrig hørt
om andre med det problem. Det er virkelig ved at gøre mig sindsyg at jeg
ikke bare fx. kan købe sko uden at både strømper og sko nærmest sidder så
løse at de falder af.

Mine nuværende - godt nedslidte - 2 par sko har jeg haft i årevis og dem har
jeg åbenbart været heldige med, fordi jeg kan ikke finde bare ét par sko i
dag som jeg kan gå fornuftigt i.

Nogen kommentarer der ville kunne hjælpe mig?

Mvh Peter

Fra : Nana

Dato : 27-01-09 16:45

som jeg kan gå fornuftigt i.

> Nogen kommentarer der ville kunne hjælpe mig?
>
> Mvh Peter

Gad vide om sokker med anti-skriddupper på kunne hjælpe? Hvis du gik med dem
på vrangen?

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-09 23:33

Nana wrote:
> Gad vide om sokker med anti-skriddupper på kunne hjælpe? Hvis du gik
> med dem på vrangen?

Jeg har seriøst overvejet det samme!

Fra : Sabina H.

Dato : 27-01-09 21:37

"Peter" <peter> wrote in message
> [...]
> sko i dag som jeg kan gå fornuftigt i.
>
> Nogen kommentarer der ville kunne hjælpe mig?

hvilken type sokker bruger du? tennissokker, glatte "pæne" strømber eller
hvad?
min erfaring er at feks sportssokker sidder godt på foden, i kraft af deres
"faconsyede" egenskab, så måske de kunne bruges?
hvilken type sko bruger du?
--
Knus,
Sabina

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-09 23:37

Sabina H. wrote:
> [...]
> min erfaring er at feks sportssokker sidder godt på foden, i kraft af
> deres "faconsyede" egenskab, så måske de kunne bruges?

Jeg bruger tennissokker, da almindelige strømper er helt ubrugelige. Har
prøvbet med uldsokker, men de er lidt for ubehagelige.
Skoene er sailor-model med snørre. Men kun 1 promille af disse sko passer på
min for alligevel.
Sjovt nok sidder løbesko temmelig ok på min fod. Men de kan også snørres til
helt op over vristen.
Måske jeg skulle undersøge om Intersport har noget fodtøj med
"løbesko-pasform" men trekking udseende. Det kunne være en løsning, kommer
jeg pludselig i tanke om.
I den slags butikker går skofabrikanterne vist mere op i funktionalitet
(pasform) end kun designet.