HP printer
Fra : Tove Krieger

Dato : 26-01-09 15:37

Da min Epson printer ikke er kompatibel med Vista, måtte jeg idag investere
i en ny. Netto havde "oprørsudsalg" med bl.a. en HP f4180 all in one til
299.- kr., så den blev indkøbt.

Problemet er, at jeg kun kan nå til punkt 3 når jeg skal installere, og det
drejer sit om isætning af patronerne. Jeg har fulgt manualen til punkt og
prikke d.v.s. indsat papir i holderen og tændt for printeren. Når jeg har
gjort det blinker hele panelet ude til venstre og der står et "E" i
displayet, og jeg kan kun tænke mig at det skal betyde "error, og slæden til
patroner rykker sig ikke en millimeter når jeg åbner klappen for at komme
patronerne i. De skal jo køre ind til midten, men bliver stående ude til
venstre.

Hvad pokker har jeg mon gjort forkert. Er der én af jer der har været ude
for det samme ?

Jeg har været inde på HP's supportside, for der er ikke telefonsupport, men
jeg synes ikke at noget af det de skriver hjælper min situation, så jeg vil
være meget taknemmelig hvis nogen måske kunne hjælpe med problemet.

På forhånd tak.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hagar

Dato : 26-01-09 15:42

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg synes ikke at noget af det de skriver hjælper min situation, så
> jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen måske kunne hjælpe med

Har du pillet alle transport sikringer væk, det være sig skruer og tape ? Nu
har jeg ikke selv en HP, men tidligere havde jeg, og der var slæden tapet
fast til kabinettet.

Hagar

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-01-09 15:58

In news:497dcbe8$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Hagar <nogo31@hotmail.com> typed:

> Har du pillet alle transport sikringer væk, det være sig skruer og
> tape ? Nu har jeg ikke selv en HP, men tidligere havde jeg, og der
> var slæden tapet fast til kabinettet.
>
> Hagar

Jeg mener at have fjernet alle transportsikringerne. Der var tape på låget
til scanneren og de andre klapper, og ledninger og patroner lå i en
"papfidus" inde i rummet til patronerne. Det er også fjernet helt. Desuden
kan jeg manuelt køre et lille stykke ind med "slæden", men så går den imod
en plastbøjle og kan ikke komme videre, der er også en plastbøjle ovre til
højre i rummet, men det er ikke nogle der skal fjernes, for de sidder fast.
Tak for rådet.

Fra : J

Dato : 26-01-09 18:06

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Har du pillet alle transport sikringer væk, det være sig skruer og tape ?
> Nu har jeg ikke selv en HP, men tidligere havde jeg, og der var slæden

Fr. Tove har ikke købt en HP-printer.

Fra : KsNa

Dato : 26-01-09 18:42

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> "Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fr. Tove har ikke købt en HP-printer.

Undskyld, men læs lige de 3 første linier af Toves indlæg igen.

Mvh
Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-01-09 18:48

In news:497dee04$1$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
J <j@nospam.xy> typed:
> "Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fr. Tove har ikke købt en HP-printer.

Jo desværre men den har kun kostet 299.- kr. så man bliver vel ikke
væltet helt af pinden. Jeg må prøve at se i morgen, hvad Netto siger til
det, og om de evt. vil bytte den.

Fra : J

Dato : 26-01-09 18:05

> [...]
> men jeg synes ikke at noget af det de skriver hjælper min situation, så
> jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen måske kunne hjælpe med

Hvis printeren er fra Epson, er HPs supportside vel ikke det mest oplagte
sted at besøge?

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-01-09 18:47

In news:497dee04$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
J <j@nospam.xy> typed:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis printeren er fra Epson, er HPs supportside vel ikke det mest
> oplagte sted at besøge?

Jamen søde ven, har du ikke læst hvad jeg skriver. Min gamle Epson duer ikke
til Vista, og så købte jeg en HP idag. Epson har ikke drivere til Vista, der
findes kun én og den duer ikke. Der er mange der har det problem med Epson.
Den fungerer fint med XP, men det hjælper jo ikke meget.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 27-01-09 19:25

J wrote:
> Hvis printeren er fra Epson, er HPs supportside vel ikke det mest
> oplagte sted at besøge?

Ligesom det ej heller er forbudt at *læse* hvad der står og ikke hvad du
tror der står.

Søren

Fra : Mr.X

Dato : 28-01-09 00:58

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis printeren er fra Epson, er HPs supportside vel ikke det mest oplagte
> sted at besøge?

Hvis Synoptik er en brilleforretning ville det være oplagt for dig, at
besøge den

Fra : Jan Bruun Andersen

Dato : 26-01-09 20:07

Du har jo nok gjort en eller anden fejl alligevel. Jeg havde også problem
med install. af min HP all-in-one.
Jeg afinstallerede al HP software og begyndte forfra og så virkede det.
Det er vigtigt at man ikke går i panik og at man gør præcist som
foreskrevet. Man skal også have tålmodighed og lade maskinen gøre det
færdigt, som den er igang med (måske var der slet ikke noget problem). Der
sker så mange ting under en sådan install., at man bagefter ikke husker
meget af det, så det er ikke nemt at give specifikke råd.
Men var det mig, ville jeg prøve en gang til.

Jan

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-01-09 20:45

In news:497e09d1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
Jan Bruun Andersen <janlisa@get2net.dk> typed:
> [...]
> bagefter ikke husker meget af det, så det er ikke nemt at give
> specifikke råd. Men var det mig, ville jeg prøve en gang til.

Jamen, det er da meget godt Jan. Jeg har jo ikke installeret noget som helst
endnu, og jeg er begyndt forfra 120 gange, d.v.s. sat strømkablet i, lagt
papir i, trykket på "tændknappen", åbnet for låget til patronslæden og
ventet på at "slæden" skal flytte sig til midten når jeg åbner for lågen.
Sådan står der at man skal gøre i installationsvejledningen.

Jeg er faktisk mere bange for at det pap som det forskellige tilbehør lå i
inde i rummet hvor patronerne skal sidde, har skubbet til ét eller andet
under transport, så det er blevet defekt. Dette er den manual som jeg fik
med, og den omtalte "papbeholder" kan man se under punkt 2.:

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00903408.pdf

Alle lamper uden undtagelse lyser når jeg tænder for printeren og displayet
viser et lysegrønt "E", og der står under fejlfinding, at hvis alle lamper
lyser når den bliver tændt, skal jeg prøve at tage netledningen ud og vente
1 minut inden jeg sætter den i igen. Hvis det ikke har afhjulpet problemet
er der en alvorlig fejl på printeren og jeg skal kontakte supporten (online
), og det hjælper ikke en dyt.

Jeg er normalt meget tålmodig, meeeen der er også grænser. Jeg har prøvet at
få leveret en del "mandagsapparater" i min tid, så denne printer falder
såmænd nok også ind under den kategori. Må høre Netto i morgen hvad de mener
om den sag.

Under alle omstændigheder skal du ha' mange tak for dit svar.

Fra : Jan Bruun Andersen

Dato : 26-01-09 23:59

OK - tag den med til Netto, og sig den er defekt.
Selvf. er der grænser for ens tålmodighed og jeg tror nu på at du har gjort
det rigtige.

Jan

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-01-09 11:48

In news:497e403d$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> OK - tag den med til Netto, og sig den er defekt.
> Selvf. er der grænser for ens tålmodighed og jeg tror nu på at du har

Det har jeg også Jan, så nu er min mand kørt over til Netto i Jyderup og får
den byttet (hvis de da har flere). Det er printer nr. 4 på over 20 år jeg
har, så jeg ved godt når der er noget helt galt. Der er jo 14 dages
returret, så der bliver nok ingen problemer der.

Jeg kommer tilbage hvis den er blevet byttet og forhåbentlig fungerer,
ellers må jeg nok betale noget mere og se mig om efter én der virker.

Mange tak for dit svar.

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-01-09 15:55

In news:497ee64b$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> typed:
> [...]
>
> Jeg kommer tilbage hvis den er blevet byttet og forhåbentlig fungerer,
> ellers må jeg nok betale noget mere og se mig om efter én der virker.

Nå, men så er problemet løst. Netto havde udsolgt, så jeg fik pengene
tilbage.

Jeg fandt en Canon "Pixma All In One" hos Elgiganten. Den hentede min mand,
og den er nu installeret uden problemer og kører bare deruda'. Jeg har
prøvet både at kopiere og scanne, og det går fint.

Endnu en gang tak til Hagar og dig for at I ville tage jer tid til at svare
mig.