ASUS Vintage V3-P5G45 barebone
Fra : SparreZ

Dato : 26-01-09 12:34

Hejsa

Jeg overvejer en ASUS Vintage V3-P5G4 som platform til en kommende
mediacenter PC.

Men jeg synes ikke jeg kan finde så mange oplysninger om den andet end de
der er at finde på EDBPriser og ASUS' hjemmeside.

Så hvis nogen af jer har erfaringer med den eller lign. modeller eller
kender til anmeldelser af den hører jeg meget gerne fra jer :)

--
Christian

Fra : PA

Dato : 26-01-09 14:23

"SparreZ" <sparrez@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så hvis nogen af jer har erfaringer med den eller lign. modeller eller
> kender til anmeldelser af den hører jeg meget gerne fra jer :)

30 db. som støjniveau må siges at være for
meget til en mediacenter PC i stuen.

MVH Per

Fra : Per Jørgensen

Dato : 26-01-09 15:00

PA wrote:
> "SparreZ" <sparrez@gmail.com> skrev i en meddelelse

> 30 db. som støjniveau må siges at være for
> meget til en mediacenter PC i stuen.
>
> MVH Per

Som Per skriver meget voldsomt til at have stående i stuen.
Det er virkelig en ting man skal ligge mærke til og være opmærksom på -
Da jeg af bitre erfaringer ikke tænkte på dette i sin tid omkring støj.

jeg har selv bygget mit mediecenter op på følgende måde:
Den M;asterbackend til Mit MythTV setup - står placeret i garagen på en
GB switch og ved TV'et har jeg placeret en ASUS EEE B202 som kører som
frontend på systemet - netop af flere grundwe.

1. Da jeg bor på landet og har parabol - nægter jeg at betale for VIASAT
hele huset - når jweg kan bygge det selv.
2. Jeg vil kunne se noget i stuen og min dreng skal også kunne se TV
3. Jeg kan administrere mine film,optagelser mm på rigtig mange måder,
men bedst af alt - Uanset hvor i verden - så er systemet det samme!

per

Fra : SparreZ

Dato : 26-01-09 15:48

"Per Jørgensen" <archlinux@address.invalid> wrote in message
> [...]
> switch og ved TV'et har jeg placeret en ASUS EEE B202 som kører som
> frontend på systemet - netop af flere grundwe.

Eee Box'en ser spændene ud. Tvivler dog på at den har kraft nok til at
afspille 1080p indhold. Og så har den ikke HDMI eller Optisk lydudgang som
også er en af kravene.

--
Christian

Fra : SparreZ

Dato : 26-01-09 15:44

> 30 db. som støjniveau må siges at være for
> meget til en mediacenter PC i stuen.

Tak fordi du nævner det, havde jeg faktisk ikke selv lagt mærke til :)

Det må næsten være PSU'en er der for ringe, for der er jo hverken CPU eller
noget med i den jo...

--
Christian