Hvilken printer skal jeg vælge ?
Fra : no-one

Dato : 26-01-09 10:59

Hejsa

Jeg skal printe labels på 200 cd'er, og tilhørende pap-sleve.

Det går der jo nok en del blæk til, nogle gode råd til hvilken printer
jeg skal købe.

Set økonomisk både i indkøb og forbrug.

Jeg har Canon pixma 4600 i tankerne, og blæk fra nierle.de

(Krav er jo at der kan printes direkte på cd'er og der kan printes
kant-til-kant på cover/sleve)

/HH

Fra : jk

Dato : 26-01-09 11:14

On Mon, 26 Jan 2009 10:59:00 +0100, no-one <noone@none.none> wrote:

> [...]
>
>Jeg har Canon pixma 4600 i tankerne, og blæk fra nierle.de
>
>(Krav er jo at der kan printes direkte på cd'er og der kan printes

Jaah, det tror jeg også på, den canon. Jeg har selv en canon i865, nu
udgået, men kan også printe på printable skiver med en indsats i
udbakken. Software kun til windows, men jeg bruger også XP.
CDLabelprint. Covers redigerer jeg med Nero's proogram hertil.
www.mediecentralen.com er en blækforretning i Malmø og er et
alternativ til Nierle, der vist kan være tvivlsom at handle med.

Alternativet er en brænder med det der andet, lightscribe og
tilsvarende skiver. Kan det farver ?

mvh

John

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 26-01-09 11:54

On Mon, 26 Jan 2009 11:14:22 +0100, jk <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>Alternativet er en brænder med det der andet, lightscribe og
>tilsvarende skiver. Kan det farver ?

LightScribe vil efter min mening være et *meget* dårligt alternativ.

Hvorfor?

- skiverne er 2-3 gange så dyre som alm. printbare skiver
- udskrivningstiden pr. label er *meget* lang (~ 15-20 min.)
- resultatet er jammerligt (monokromt, brunligt og kontrastfattigt)

Ovennævnte er baseret på mine egne erfaringer med min
HP Pavilion m7545, 2 GB RAM med
- AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor, 4200+
- DVD-drev LITE-ON DVDRW SHM-165H6S

Andre har muligvis bedre oplevelser med LightSchribe;
men hos mig er denne labeling-metode en "død sild".
--
Venlig hilsen fra
Gert

Fra : jk

Dato : 26-01-09 12:24

> [...]
>udbakken. Software kun til windows, men jeg bruger også XP.
>CDLabelprint. Covers redigerer jeg med Nero's proogram hertil.

Jeg printer slet ikke til kant m. covers. Bruger en saks, da det
kommer ud på A4.

Nå, lightscribe er åbenbart ikke sagen, iflg. Gert.

mvh

John