Tænde PC via netværk?
Fra : Morten

Dato : 26-01-09 10:06

Hej med jer

Jeg remote'r nogle gange min hjemme-pc fra arbejdet. Problemet er dog at jeg
jo skal tænde den om morgenen inden jeg tager afsted før det er muligt - og
det er ikke altid jeg ved hvornår jeg skal bruge den.

Findes der en løsning hvormed jeg kan tænde PC'en - over internet? - der er
jo normalt lys i netkortet selvom den er slukket, så en eller anden form for
aktivitet må der vel være ... et alternativ kunne også være et det kun
virkede når PC'en stod i stand-by ...

/Morten

Fra : Max

Dato : 26-01-09 10:36

Hej Morten

> Findes der en løsning hvormed jeg kan tænde PC'en - over internet? -

Du skal kikke efter noget WOL - Wake On Lan

--
Mvh Max

Fra : Per Jørgensen

Dato : 26-01-09 10:50

Max wrote:
> Hej Morten

> Du skal kikke efter noget WOL - Wake On Lan

Jeg har lavet sådanne en løsning.

I min router/server som jeg kan logge ind på via SSH - kan jeg derfra
sende en WOL til mine andre maskiner og derefter tænde dem op som jeg
skal bruge disse.

mange siger det også kan lade sig gøre over WAN, men det har jeg ikke
kunne få til at fungere.
Derfor har jeg en lille NSLU2 maskine stående som jeg logger ind på - og
derfra tænder de andre maskiner.

Håber du kan bruge dette !
WOL er i de fleste distroers pakkearkiv - og reelt set understøtter de
fleste netkort i vore dage på nyere maskiner dette .

Dog kan du med ethtool se om dette kan lade sig gøre

Fra : kjeld09

Dato : 26-01-09 05:44

On 26 Jan., 10:06, "Morten" <REMOVE_p...@simonsen.mail.dk> wrote:
> [...]
> aktivitet må der vel være ... et alternativ kunne også være et det kun

Hej
Se efter om der går et kabel fra dit netkort til bundkort (stik WOL).
Det kan være den forbindelse der mangler.

m v h
Kjeld