Kan 2 computere deles om et tastatur?
Fra : madsmadsmads@gmail.c~

Dato : 25-01-09 11:07

Hej!
På mit skrivebord har jeg en desktop-pc og en bærbar med tilhørende
dockingstation. Dock og desktop-pc er begge tilsluttet min skærm (som
har 2 dvi indgange jeg kan skifte i mellem). Jeg gad godt kunne gøre
noget tilsvarende med mus og tastatur - altså lade de to computere
deles om det ene sæt jeg har. Mus og tastatur bruger begge USB.
Docking-stationen har USB og 2 PS/2 porte. Min desktop-pc (bundkort
Asus P5KC) har udover USB-ingange 1 enkelt "PS/2 keyboard port".

Findes der en dims der nemt og elegant lader mig skifte mus og
tastatur mellem bærbar og desktop-pc uden at jeg skal rode med kabler
hver gang?

MVH
Mads

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 25-01-09 19:42

<madsmadsmads@gmail.com> wrote in message
[...]

Hej
Du kan bruge en KVM switch

Hilsen JJ

Fra : Joeb

Dato : 25-01-09 19:44

<madsmadsmads@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Det må vist være noget i denne stil du leder efter

Mvh. JL

http://www.thansen.dk/product.asp?c=2393792076&n=496936578&pn=738394378

Fra : Rado

Dato : 25-01-09 20:12

On Sun, 25 Jan 2009 10:06:33 -0800 (PST), madsmadsmads@gmail.com
wrote:

>Findes der en dims der nemt og elegant lader mig skifte mus og
>tastatur mellem bærbar og desktop-pc uden at jeg skal rode med kabler
>hver gang?

Ved ikke om det her program fungerer hvis de to skærme er to indgange
på samme skærm, men du kunne jo prøve:

http://www.inputdirector.com/

--
Rado

Fra : Peter

Dato : 25-01-09 22:06

<madsmadsmads@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Kniber det med USB porte, kan du i stedet bruge denne, som jeg i øvrigt
selv bruger, og kan anbefale:
http://www.prcdata.dk/produkt/aten-masterview-cs-62/63172248/.

PeterB

Fra : madsmadsmads@gmail.c~

Dato : 26-01-09 01:03

> Kniber det med USB porte, kan du  i stedet bruge denne, som jeg i øvrigt
> selv bruger, og kan anbefale:http://www.prcdata.dk/produkt/aten-masterview-cs-62/63172248/.

Hej Peter,
Det er faktisk lige omvendt - jeg har USB porte nok, men har kun én PS/
2 port i min desktop maskine.

Men tak til alle for svar - 'KVM switch' var det navn jeg manglede.
Jeg har som nævnt ikke brug for at kunne koble skærmen til, men mon
ikke de switche virker også selvom man ikke kobler skærmen til?

Hilsen
Mads

Fra : Rado

Dato : 26-01-09 12:18

On Mon, 26 Jan 2009 00:03:10 -0800 (PST), madsmadsmads@gmail.com
wrote:

>Jeg har som nævnt ikke brug for at kunne koble skærmen til, men mon
>ikke de switche virker også selvom man ikke kobler skærmen til?

Det gør de på min.

--
Rado