Gaza, Hamas & Israel
Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-09 19:47

Jeg tror at følgende kronik:

<http://jp.dk/meninger/kronik/article1580348.ece>

vil kunne vække en vis interesse her i gruppen.

Jeg citerer begyndelsen af Poul Højlunds kronik:

=
Hamas er en forfærdende pestbyld på det palæstinensiske samfund i Gaza.
Hvis nogen skulle være i tvivl, opfordres de til at tjekke nogle af de
mange forskellige videoer, der findes på nettet og på YouTube. Hvad man
ser der, er ganske enkelt ubeskriveligt.

En samling ravende gale mordere, der terroriserer deres egen befolkning
og myrder i flæng, sanseløse i deres blodrus, afsindige i deres vanvid.
Tjek selv, men vær forberedt på at blive konfronteret med dybt
ubehagelige etiske spørgsmål.

Hvordan bringes denne flok galninge under kontrol? Det er værre, end det
værste, vi har set fra Talebans side, det er et helvede af
middelalderlige dimensioner, men uden engle. De drøner rundt i Gaza by i
store nye firhjulstrækkere betalt af EU og skyder efter
forgodtbefindende.

Musik, dans, alkohol er i bedste Taleban-stil forbudt. En video viser et
traditionelt bryllup med sange. Det udløser et blodbad. Hamas-bøllerne
ruller op i store jeeps, skyder folk, banker gommen halvt eller helt
ihjel, svært at afgøre på den kornede video, smadrer alt omkring sig.
Sharias middelalderlige straffe er vedtaget i parlamentet, og selv
korsfæstelse bliver nu en del af strafudmålingen.

Ingen arabiske stater ønsker at have noget som helst med Hamas at gøre:
Det palæstinensiske selvstyre trak sig ud af Gaza efter en blodrus, som
vi i Vesten kun har meget begrænset kendskab til. Der findes ikke noget
moderat Hamas, der findes ingen effektiv central kommando, der kan
beordre våbenhvile, der er kun en flok afsindige mordere, der er uden
for enhver menneskelig rækkevidde.

Man ser Hamas-lederne opfordre til mord, terror, udslettelse af jøder,
erobring af Rom og Vesteuropa, hellig krig over alt på kloden, ofring af
egne kvinder og børn i kampen mod jøderne, total indoktrinering af børn
i børnehavealderen, våbenleg med ægte maskinpistoler, kønsopdelte
skoler, tildækkede kvinder. Det er, som om Taleban har erobret Gaza.

Hvordan skal det nogensinde lykkes at tæmme Hamas?

Pæne danskere - og hvem er ikke det? - tror på våbenhvile og fredelige
løsninger, og nogle forsøger fortsat at sætte Israel og Hamas over for
hinanden som to lige parter i et beskidt slagsmål. Eller man lukker øjne
og øren, fordi der »jo altid er ballade i Mellemøsten«. Der er endog
danske politikere som Margrete Auken, der påstår, at »Israel er
skurken«. Intet turde være en større løgn.

Vi hører igen og igen, at Hamas kom til magten ad demokratisk vej. Ole
Sippel siger i DR, at det er det mest demokratiske valg nogensinde i et
arabisk land. Han glemmer bekvemt det efterfølgende statskup, hvor Fatah
blev myrdet eller smidt ud af Gaza. Og selv om de så er demokratisk
valgt, så hvad? End ikke det største flertal kan gøre en
terrororganisation til andet end det, den er: en terrororganisation.
Nazisterne kom også til efter såkaldte demokratiske valg.
Retfærdiggjorde det blot en centimeter af deres gerninger?

Den forfærdende sandhed er, at Gaza er et lovløst helvede på jord, og at
Hamas bærer skylden. Al skyld. Drop enhver tanke om på den ene side og
på den anden side.

Vi står overfor et totalt sammenbrud af det, vi forbinder med samfund og
civilisation. Tro endelig ikke, at Israel har del og lod i vanviddet.

Tro heller ikke på den norske læge, der midt i alle sine operationer
finder rigelig tid til at udtale sig til alverdens tv-stationer via
Hamas-"journalister". Han er en forbenet gammelkommunist, der aktivt
støttede terrorangrebet på WTC i New York. Hans ærinde er så åbenlyst,
at der må komme en alvorlig selvransagelsens stund hos de medier, der
ukritisk bærer hans propaganda videre.

De eneste nyheder, der kommer ud af Gaza, er kontrolleret og styret af
Hamas. Hver gang en avis bringer billeder inde fra Gaza, kan man være
sikker på, at det er Hamas-propaganda. Jeg siger dermed ikke, at det er
sjovt at være palæstinenser i Gaza i disse uger, tværtimod. Krig er
rædselsfuldt, bykrig ubeskriveligt.

Israelerne opfordrer via flyveblade civile palæstinensere til at bringe
sig i sikkerhed. Hamas forhindrer det og skubber dem i stedet foran sig
som levende skjolde. Hamas ønsker og fremtvinger et maksimum af civil
lidelse og død, hvorefter de via de ukritiske medier over hele verden
slynger os det i hovedet som bevis på deres egen retfærdige sag og
Israels grusomheder.

=

Ja, det er sandelig noget andet end hvad man sædvanligvis får at vide
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-09 19:54

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> danske politikere som Margrete Auken, der påstår, at »Israel er
> skurken«. Intet turde være en større løgn.

Højlund fortsætter endda med at skrive, at grunden til ensidigheden i
Europa er den gode, gamle og velkendte antisemitisme:

=
Hvorfor er venstrefløjen så konsekvent i sin opbakning til dette jordens
værste afskum? Næppe fordi de ikke kan kende en terrorist, når de ser
en. Men hvorfor så? Uvidenhed måske? Men hvor stammer den fra? Hvorfor
fortæller journalisterne og chefredaktørerne ikke, hvad der foregår?

Jeg kan desværre ikke se anden forklaring end en lille antisemitisme,
der lurer lige under den humanitære overflade. Det er selvsagt en grov
beskyldning. Og jeg skal gerne gentage den: Bag den uforklarlige
velvilje overfor Hamas gemmer sig den lille antisemitisme. Der er ingen
anden logisk forklaring.

Hvor var alle de blødt venstreorienterede, velmenende humanister og
forargede journalister, da tetjenerne blev myrdet i hobetal af russerne?
Hvor er de, når Dafur's befolkning bliver myrdet af de arabiske
militser? Hvor er de, mens myrderierne i Congo raser?

Ingen steder, for det er jo ikke israelerne, der er på den anden side.
Så kort kan det siges. Så længe det ikke er israelere (læs: jøder), så
reagerer de pæne mennesker ikke. De tier, de ser intet, de er bedøvende
ligeglade. Men så snart Israel (læs: jøderne) er på den anden side, så
reagerer de.

Det er formentlig umuligt at erkende for dem selv. Vi er jo alle
vaccineret imod antisemitisme. Men så må jeg bede dem spørge dybt i sig
selv: Hvorfor fylder denne politioperation med militære midler så
voldsomt i deres bevidsthed, når de dog ved, at utøjet er på den anden
side?

Israel går frem med største forsigtighed i Gaza. Måske 800 dræbte efter
14 dages voldsomme militære operationer i et af verdens tættest
befolkede områder, langt hovedparten af de dræbte er aktive Hamas-folk.
En del af de civile tab er Fatah-folk eller blot kritikere, myrdet af
Hamas, og atter andre er brugt som de civile skjolde, Hamas bruger til
at gemme sig bag.

Det demokratiske Israel mistede 1.176 indbyggere, og tæt på 9.000 blev
såret som følge af Hamas-terror fra år 2000 og frem. Ingen af dem var
terrorister. Eller terroristsympatisører. Ikke en eneste. Deres
forbrydelse bestod i, at de kørte med bus, stod i kø foran bageren,
dansede på et diskotek, eller blot opholdt sig i deres eget land.

Hvad sagde de pæne mennesker dengang? Intet. Hvorfor lukker de øjnene
for Hamas' morderiske umenneskelighed overfor både Israels og egen
befolkning, og hvorfor er deres samvittighed sådan indrettet, at Israel
bliver til skurken?
=

Ja, prøv at kigge ind i dig selv.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens G

Dato : 25-01-09 20:11

On Sun, 25 Jan 2009 19:53:49 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>beskyldning. Og jeg skal gerne gentage den: Bag den uforklarlige
>velvilje overfor Hamas gemmer sig den lille antisemitisme. Der er ingen

Netop.
Det er også derfor pressen i disse dage kammer over fordi en betjent
har råbt perker eller perle til en demonstrant der ikke ville gøre som
han fik besked på, istedet for at fokusere på de slagord der blev råbt
omkring demokrati, Danmark og udryddelse af jøder.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Kert Rats

Dato : 25-01-09 21:18

> [...]
> for Hamas' morderiske umenneskelighed overfor både Israels og egen
> befolkning, og hvorfor er deres samvittighed sådan indrettet, at Israel

Danske venstreorienterede er nutidens nazister - sådan er det! Og
islamisterne i særdeleshed.
Højreorienterede er demokrati-bevarere, hvorimod de venstreorienterede er
demokrati-forrædere.

Det er ikke nogen nyhed, så derfor gentager jeg blot denne kendsgerning
endnu en gang - for Prins Knud'erne.
Ikke dig, Per!

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 26-01-09 17:32

> [...]
>
> Jeg kan desværre ikke se anden forklaring end en lille antisemitisme,
> der lurer lige under den humanitære overflade.

Mhm.

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2009/jan/10/naomi-klein-boycott-israel
http://www.naomiklein.org/articles/2009/01/israel-boycott-divest-sanction
Enough. It's time for a boycott.

Naomi Klein - The Guardian, Saturday 10 January 2009

It's time. Long past time. The best strategy to end the increasingly bloody occupation
is for Israel to become the target of the kind of global movement that put an end to apartheid
in South Africa. In July 2005 a huge coalition of Palestinian groups laid out plans to do just that.
They called on "people of conscience all over the world to impose broad boycotts and implement
divestment initiatives against Israel similar to those applied to South Africa in the apartheid
era".
The campaign Boycott, Divestment and Sanctions was born.

Every day that Israel pounds Gaza brings more converts to the BDS cause - even among Israeli Jews.
In the midst of the assault roughly 500 Israelis, dozens of them well-known artists and scholars,
sent a
letter to foreign ambassadors in Israel. It calls for "the adoption of immediate restrictive
measures and
sanctions" and draws a clear parallel with the anti-apartheid struggle. "The boycott on South Africa
was effective, but Israel is handled with kid gloves ... This international backing must stop."

http://en.wikipedia.org/wiki/Naomi_Klein
"Klein was brought up in a Jewish family which has a history of left-wing activism,"

Jan Rasmussen