BMW R 1200 GS - forskelle på de forskellig~
Fra : Peter Z

Dato : 25-01-09 22:17

nogen der har styr på de forskellige årgange og deres tekniske udvikling ?

på forhånd tak

Fra : Nielsen

Dato : 25-01-09 23:46

"Peter Z" <pzn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> nogen der har styr på de forskellige årgange og deres tekniske udvikling ?

De seneste årgange er de mest udviklede

/Ths.

Fra : KentBM

Dato : 26-01-09 16:46

Nielsen skrev:

> De seneste årgange er de mest udviklede
De nyeste årgange kan købes med BMWs elektriske affjedrings justering
(kan ikke huske navnet, slå det op), hvilket ikke kunne købes til de
første årgange. Er det ikke den største/eneste ændring, som betyder noget?

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 26-01-09 16:49

KentBM skrev:

> De nyeste årgange kan købes med BMWs elektriske affjedrings justering
> (kan ikke huske navnet, slå det op), hvilket ikke kunne købes til de
> første årgange. Er det ikke den største/eneste ændring, som betyder noget?

Og så har modellen stadigvæk samme stupide blinklyskontakter, som min
egen R1150R. Tænk sig, at mangel på plads til nye kontakter er årsagen
til, at teknikkerne har set lyset på K1300S.

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-09 17:19

On Mon, 26 Jan 2009 16:49:05 +0100, KentBM wrote:

> Og så har modellen stadigvæk samme stupide blinklyskontakter,

Næh, det er faktisk en af de bedste detaljer på en BMW. Faktisk så god, at
når jeg engang skifter til et andet mærke, så bliver det, sammen med
topboks, den første modifikation.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Western

Dato : 27-01-09 17:58

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev >

> Næh, det er faktisk en af de bedste detaljer på en BMW. Faktisk så
> god, at
> når jeg engang skifter til et andet mærke, så bliver det, sammen med
> topboks, den første modifikation.

Men trods det har BMW valgt at droppe systemet på K1300 S, og mon ikke
de andre modeller følger trop efterhånden?

--

Leif Westen

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-09 19:17

On Tue, 27 Jan 2009 17:57:36 +0100, Western wrote:

> Men trods det har BMW valgt at droppe systemet på K1300 S, og mon ikke
> de andre modeller følger trop efterhånden?

Hvem ved, den originale K100 var tænkt som en erstatning for bokserne
men R1200GS er stadig det dominerende produkt hos BMW, også i styktal.

Mon ikke bare at det er en ny "marketingsfims" der maser lidt med albuerne
for tiden, noget med at give BMW motorcykler et ungt, (læs konservativt),
image

Fra : Armand

Dato : 27-01-09 19:40

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> for tiden, noget med at give BMW motorcykler et ungt, (læs konservativt),

Til den helt nye produktionslinie til de firecylindrede valgte man
dengang at bygge en ny fabrik i Berlin, fremfor i den bestående
"Bayeriske Motor Wærk" ved München. Og selvom boxerne stik imod planen
blev reddet af kunde-efterspørgsel, ser jég den nuværende kamp om
markedsføring som en intern strid mellem München og Berlin!

--
Armand.

Fra : Hans Posselt

Dato : 27-01-09 20:17

> [...]
> Wærk" ved München. Og selvom boxerne stik imod planen blev reddet af
> kunde-efterspørgsel, ser jég den nuværende kamp om markedsføring som en

Hej
Jeg var ikke klogere end alle BMW motorcykler blev fabrikeret i Berlin
(siden krigen). Hvilke modeller bliver lavet i München?
Afvisesystemet med en kontakt på hver side af styret fungerer godt for folk
med to tommeltotter - det er en skam de har lavet det anderledes.
MVH Hans

Fra : Armand

Dato : 28-01-09 00:07

Hans Posselt skrev:

>>> for tiden, noget med at give BMW motorcykler et ungt, (læs konservativt),

> Jeg var ikke klogere end alle BMW motorcykler blev fabrikeret i Berlin
> (siden krigen). Hvilke modeller bliver lavet i München?

Referencer er en god ting og jvf. Wikipedia har BMW's
motorcykelproduktion foregået i Berlin siden (godtnok) '67!
Så var du jo altså klogere, og min ide om magtkamp indenfor paladsets
mure er helt hen i vejret!

Nu kommer jeg bare til at ligge søvnløs indtil jeg får afklaret hvad
pokker det så var jeg læste omkring K-modellernes lancering (En sætning
fra en artikel/test af den første K'er står lysende klar for mig: "men
de har tilsyneladende taget den gamle vægt der viser 10kg for lidt med
sig"!)

--
Armand.

Fra : Hans Posselt

Dato : 28-01-09 18:03

> [...]
> har tilsyneladende taget den gamle vægt der viser 10kg for lidt med sig"!)

Jamen det var vist rigtigt at K'erne skulle afløse R'erne - ja redde hele
BMW´s mc produktion, men GS'erne reddede både R og produktionen i Berlin og
har i mange år været de bedst sælgende (bortset fra DK).
BMW underdriver altid deres opgivne egenvægt.

Hans

Fra : H&M

Dato : 26-01-09 16:45

> nogen der har styr på de forskellige årgange og deres tekniske udvikling ?

Jeg regner med at du tænker på forskelle mellem:

R100 GS Mener jeg oxo fandtes, er den gamle 1000ccm motor med karburatorer,
kender ikke mere til den.
R1100 GS Manuel kobling, Indsprøjtning, de havde ikke helt styr på
forbrændingen, derfor lidt varierende motorgang, gearkassen havde oxo et par
issues, men kun hvis du kommer over 60 - 70.000 km
R1150 GS Stort set samme motor dog bedre motorstyring, og nu har den
hydraulisk kobling.....Meget at foretrække.
R1200 GS Helt ny type motor, den vibrerer meget lidt og går pisse godt
Ønske motoren.

Og ellers så er der jo de åbenlyse karosseri forskelle, men de har alle den
samme gode kørestilling.

Jeg er sikker på at andre i forum kan uddybe og komme med flere detaljer.

God jagt..

Har selv ejet en R1100RS, som har samme ulemper ang. motor som beskrevet
ovenfor.
Gad godt at jeg havde råd til en R1200GS

Fra : Casper

Dato : 26-01-09 09:13

On Jan 25, 10:17 pm, "Peter Z" <p...@privat.dk> wrote:
> nogen der har styr på de forskellige årgange og deres tekniske udvikling ?
>
> på forhånd tak

http://r1200gs.info/misc/specs/

Hold fingerne væk fra noget som er fra før 2007, Servo (pre 2007)
bremserne er ikke det bedste (motoren skal køre for at de virker).
Hvis det bliver for dyrt, så find en 1150GS/A - de er faktisk
bedre....

Casper

Fra : Hans Posselt

Dato : 27-01-09 20:12

"Casper" <casperghst42@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

bremserne er ikke det bedste (motoren skal køre for at de virker).
Hvis det bliver for dyrt, så find en 1150GS/A - de er faktisk

Helt uenig - tændingen skal være tilsluttet - systemet er elektrisk og
fungerer rigtig godt. Desværre er det hos nogle testkørere blevet udskældt -
måske fordi de ikke er begejsteret for nytænkning. Systemet med delintegral
er dog bedre end helintegral. Her kan man betjene bagbremsen uafhængig af
forbremsen, dvs det giver mulighed for bedre indstyring i sving og bremsning
ved lave hastigheder.
Hans (R 1200 RT)

Fra : Jørn

Dato : 29-01-09 23:14

"Hans Posselt" <hans.posselt@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uafhængig af forbremsen, dvs det giver mulighed for bedre indstyring i
> sving og bremsning ved lave hastigheder.

Har selv en R1150GS med elektrisk bremse og fatter ikke at den er lagt for
had med hensyn
til bremserne for de fungerer helt fantastisk, synes jeg. Man kan nøjes med
at bruge en enkelt
finger når man bremser og det vænner man sig hurtigt til.
Angående blink kontakterne har vi en F650CS i familien. Den har en
almindelig blinkkontakt i venstre
side og det er meget underligt at køre med når man er vant til store
kontakter i den aktuelle blinkside, som
sidder lige ved tomlen.
Jørn

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-01-09 11:51

"Peter Z" <pzn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> nogen der har styr på de forskellige årgange og deres tekniske
> udvikling ?
>
> på forhånd tak

Hemm ........... næhh, men det er en fed mc, så bare hiv muldvarpen op
af lommen eller sæt din signatur i banken

--
Mvh.
Dennis Pedersen.