Hvad skal man bruge for at få en prøveplad~
Fra : LasseNC

Dato : 25-01-09 10:10

Hej

Jeg har fundet mig en interessant MC, der skal synes.

Hvad skal man bruge for at få en prøveplade? Jeg overvejer at få
pladen, og så kører mc'en hjem.

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 25-01-09 18:20

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej

Jeg har fundet mig en interessant MC, der skal synes.

Hvad skal man bruge for at få en prøveplade? Jeg overvejer at få
pladen, og så kører mc'en hjem.

Du skal have cyklens registreringsattest med for at kunne leje prøveplader.
Hilsen Matthias

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 25-01-09 19:29

"Du skal have cyklens registreringsattest med for at kunne leje prøveplader"

Er det noget nyt? Det har jeg aldrig haft. Og de gange jeg har hentet MC i
tyskland, og jeg blot opgivet hvilken model det var. Men det var også
tilbage i 2007, jeg gjorde det sidst.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Grunnet

Dato : 25-01-09 19:54

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Mvh.
> Henrik
>
> Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Her er et link til Skat's side om "prøvemærker"
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716091&vId=0
Udover en beskrivelse af hvilke dokumener der skal medbringes er der også et
link til den blanket der skal udfyldes og afleveres.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 25-01-09 21:48

> [...]
>
> Er det noget nyt? Det har jeg aldrig haft. Og de gange jeg har hentet MC i
> tyskland, og jeg blot opgivet hvilken model det var. Men det var også

Så er der sikkert sket en fejl, for det er nødvendigt at vise en attest,
hvorpå køretøjets stelnummer fremgår. Og her bruges normalt en
registreringsattest.
Hilsen Matthias

Fra : Jan Petersen

Dato : 25-01-09 22:48

> Så er der sikkert sket en fejl, for det er nødvendigt at vise en attest,
> hvorpå køretøjets stelnummer fremgår. Og her bruges normalt en
> registreringsattest.
> Hilsen Matthias
Og ikke at forglemme - et gyldigt kørekort til motorkøretøjet, der lejes
(eller købes) prøveplader til.

Mvh
Jan Petersen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 26-01-09 01:27

On 25 Jan., 21:48, " Matthias H Matthiessen" <matthies...@dioder.dk>
wrote:

> Så er der sikkert sket en fejl, for det er nødvendigt at vise en attest,
> hvorpå køretøjets stelnummer fremgår. Og her bruges normalt en
> registreringsattest.
> Hilsen Matthias

Naaaaah. Har vel en 15-20 prøveplader på bagen. Har aldrig skulla have
registreringsattesten med, bare stelnr. eller sidste reg.nr. som man
skriver på den blanket man afleverer sammen med man viser sit
kørekort.
Det er jo jævnt svært hvis man skal hente en MC hos en sælger, at have
dennes reg.attest med op på motorkontoret inden man har købt MC'en...

Fra : Kell Petersen

Dato : 26-01-09 15:27

wrote:
> [...]

Det er jo jævnt svært hvis man skal hente en MC hos en sælger, at have
dennes reg.attest med op på motorkontoret inden man har købt MC'en...

Jeg fik at vide en dag fornyeligt at hvis jeg kunne nr-pladen, hvis den er
DK, så kunne hun slå den op i deres databasen og printe en prøveplade ud til
mig,,
Også selvom den var afmeldt..
Der er jo ikke mange som ville aflevere en reg attest før handlen..

Men jeg syntes at det var bøvlet ,, så jeg kørte uden plader på hjem..
Uansvarligt måske --- Køge -Frederikssund..
Men så burde de være lidt mere smidige. og lave en universal plade , som
dækker et stk person m/ureg køretøj i x antal timer eller dage..
Man kan jo forstille sig at man skal ud og kigge på 5 mulige maskiner, men
har ikke besluttet sig fr lidt senere på dagen..
Skulle man så rende rundt med 5 forskellige klistermærker...?
Bøvlet...

Fra : Jan Petersen

Dato : 26-01-09 22:48

> [...]
> har ikke besluttet sig fr lidt senere på dagen..
> Skulle man så rende rundt med 5 forskellige klistermærker...?

I særdeleshed uansvarligt - ingen forsikring!!!

Mvh
Jan Petersen

Fra : Hans Posselt

Dato : 27-01-09 20:22

"Jan Petersen" <jan@NOSPAM.kosmo.dk> skrev i en meddelelse

> I særdeleshed uansvarligt - ingen forsikring!!!
>
> Mvh
> Jan Petersen

Hej
Hvad med en kopi af registreringsattesten? Går det an?
Hans

Fra : claus b.p.

Dato : 27-01-09 23:01

"Hans Posselt" <hans.posselt@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan Petersen" <jan@NOSPAM.kosmo.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Hvad med en kopi af registreringsattesten? Går det an?
> Hans

Se på, hjemmesiden:
"Ved aflevering af denne blanket skal du samtidig fremvise bilens
registreringsattest, hvis du har en sådan, samt legitimation med foto. Hvis
der er tale om et køretøj, der enten er eller sidst har været registreret i
udlandet, skal du medbringe den udenlandske registreringsattest, evt. som
fotokopi eller fax, hvoraf stelnummer og mærke fremgår."

/Claus

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-01-09 08:32

On 27 Jan., 20:22, "Hans Posselt" <hans.poss...@stofanet.dk> wrote:

> Hej
> Hvad med en kopi af registreringsattesten? Går det an?
> Hans

Ja, ligeså godt som en lap papir hvor du har skrevet stelnummeret ned
på.