Harddisk problem, eller ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 27-07-01 20:29

Hej med jer

Jeg har to harddiske, en på 3Gb og en på 10Gb, det er på 10Gb (IBM) der sker
sære ting. Jeg har delt den op i 4 dele, så slut partionen hedder 'g'. Nogle
gange hvis systemet hænger sig, så sker der det at næsten alt på g drevet
forsvinder, men det er kun det der er i biblioteker, enten bliver
bibliotekerne "konverteret" til tomme filer af samme navn som biblioteket
havde, eller også bliver alle biblioteker tømt for indhold, hvad kan der
være galt ?

Kim

Fra : Ronni - The real one~

Dato : 27-07-01 20:49

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> havde, eller også bliver alle biblioteker tømt for indhold, hvad kan der

Lyder ikk af mam!
Prøv følgende :
- Scandisk (har du jo sikkert prøvet :)
- Tage backup af alle data, hvorefter du køre en low level formatering fra
BIOS
og dernæst FDisker og formatere den.

Hjælper det ikke - dårlig harddisk.

Havde en Maxtor (11,5GB) på et tidspunkt, der lavede noget i samme retning,
den slettede bare alle data hver gang. Det viste sig at være noget med FAT
tabellen
som den ikke kunne holde, og måtte derfor byttes.

mVh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-07-01 23:26

Sh.., men det er bare underligt det kun er på den ene partion, og kun den
det sker. Det er også underligt at filer der ikke er i bibliotek ikke bliver
rørt.

Kim Larsen

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-07-01 23:39

Kim Larsen wrote:

> Sh.., men det er bare underligt det kun er på den ene partion, og kun den
> det sker. Det er også underligt at filer der ikke er i bibliotek ikke bliver
> rørt.

Kan du se dem efter at de har været væk ?
Bare en hurtig reaktion, er det ja, brug ikke disken mere.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 27-07-01 23:42

Har du prøvet at slette partitionen og oprette den igen. Hvis det ikke
hjælper, så findes der et lille program på IBM's hjemmeside, der hedder
Drive Fittness Test - det er designet til at analysere alle aspekter af en
IBM disk.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Dixi...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-07-01 23:48

Hej Kim

Er du sikker på at bundkortet understøtter diske større end 8 GB ? Hvis det
er den sidste partition der ryger, kan det være det.
Bruger du disk manager eller andet ?

Jeg ville nok lave backupen og low level formatere som Ronni foreslog.
Men det er ikke nogen garanti for at den kommer til at virke hvis det er et
bios problem.

Hvilket OS bruger du ?

Har du tjekket om jumperne sidder rigtigt (og ingen løse jumpere)?

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-07-01 07:47

Hej igen

Ja, jeg er sikke på at bundkortet kan håndtere disken. Andre gange hvor
systemet går ned, så bruger jeg Norton Utilities til lige at gå det hele
igennem, og den finder så lost clusters og nogle gange andre ting, men det
bliver fikset, og alt køre så som det skal. Det er sket en 4 - 5 gange at
jeg har mistet data på G drevet på en 2 - 3 år. Så det er ikke partionen der
i sig selv ryger, det er "bare filerne der er på drevet der pist forsvinder.
Jeg køre med win98SE2. Jumperne er som limet fast, og dem er der kun blevet
rykket på en gang, og det var da disken kom i maskinen.

Kim Larsen

Fra : Erik G Christensen

Dato : 28-07-01 10:17

Kim Larsen wrote:

> [...]
> igennem, og den finder så lost clusters og nogle gange andre ting, men det

Du har vel ikke Intel 8xx chipset på.

Jeg har set, at 815E og Norton ikke altid vil sammen på Intels
hjemmeside.

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-07-01 12:10

Nej, det er Via der er på, Intel vil jeg helst undgå

Kim Larsen