MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Min pc kan ikke forbinde til internettet e~
Fra : dav

Dato : 25-01-09 16:18

Hej

Jeg har geninstalleret en Windows XP Home Servicepack 2 på en Dell
Dimension 8400.

Men efter det kan ikke få kontakt til internettet.

Den søger efter en ip adresse - men kommer derefter med den gule trekant
- ingen forbindelse.

Det er et broadcom kort der sidder i.

Jeg kan uden problemer forbinde med en bærbar eller en tilsvarende 8400.

Som sagt har jeg en dell 8400 mage til og på den er der under
netværksforbindelser et ikon der hedder "1394 netværkskort" - men det er
der ikke på den der ikke virker.
Kan det have noget med sagen at gøre? - og hvorfor er der forskel?

Alle ideer og forslag vil blive modtaget med stor taknemmelighed.

På forhånd tak

Jes Petersen

Fra : Ole C

Dato : 25-01-09 16:33

dav skrev blandt andet:

> [...]
>
> Men efter det kan ikke få kontakt til internettet.
>
> Den søger efter en ip adresse - men kommer derefter med den gule

Virker det hvis du fjerner krypteringen i routeren?

> Som sagt har jeg en dell 8400 mage til og på den er der under
> netværksforbindelser et ikon der hedder "1394 netværkskort" - men det
> er der ikke på den der ikke virker.
> Kan det have noget med sagen at gøre?

1394 er Firewire: http://www.webopedia.com/TERM/I/IEEE_1394.html
- og har intet med dine problemer at gøre.

> - og hvorfor er der forskel?

Måske er de to computere trods alt ikke helt ens......

--
vh
Ole C

Fra : dav

Dato : 25-01-09 17:15

Hej Ole C

Tak for dit svar.

Tak for info om firewire - den har ganske rigtigt et firewire kort
installeret.

Hvordan fjerner jeg krypteringen i routeren? Jeg har en almindelig tdc
speedstream 5100 modem eller hvad man kalder den.
Og uanset om jeg har den koblet pc'en direkte til modem'et eller igennem
en d-link switch, virker det ikke.
De to andre pc'er virker fint.

Hvordan kan jeg finde ud af om det er et software eller et hardware
problem? Der er et diagnostiseringsprogram - men det melder ikke andet
end at der ikke er nogen forbindelse.

Kan det tænkes at netkortet er defekt?

Venlig hilsen

Jes

Fra : KsNa

Dato : 25-01-09 19:09

"dav" <davinci@REMOVEmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> speedstream 5100 modem eller hvad man kalder den.
> Og uanset om jeg har den koblet pc'en direkte til modem'et eller igennem

Som du skriver er 5100 et modem, og du bruger en switch, hmm - har du
IP-adr. nok fra TDC?

Hvis du har 2 PCer på, kan den 3. ikke komme på lige med det samme, hvis du
kun har 2 IP-adr. fra TDC.

Køb flere IP-adr. eller skift switchen ud med en router, så kan alle 3 komme
på nettet uden bøvl.

Mvh
Kim

Fra : dav

Dato : 25-01-09 19:19

Hej Kim

Tak for dit svar.

Jeg har kun en standard forbindelse, så du har helt sikkert ret i at jeg
bør have en router.

Jeg har prøvet lidt forskelligt - også at fjerne alle de andre pc'er fra
og kun have den ene på. Også uden om Switchen - altså direkte ind i
modemet.
Det hjælper heller ikke noget.

Det kunne være fedt at finde ud af om det er et software problem eller
om netkortet er stået af. Det er vist integreret i bundkortet på sådan
en Dell Dimension 8400.
Men jeg ved ikke hvordan man afgør det.
Man kunne måske prøve at købe et billigt ekstra netkort og sætte det i.

Kunne det ikke være en løsning for at bruge udelukkelsesmetoden. Hvis
det heller ikke virker, må det vel være software relateret.

Vh. Jes

Fra : KsNa

Dato : 25-01-09 19:32

> [...]
>
> Jeg har prøvet lidt forskelligt - også at fjerne alle de andre pc'er fra
> og kun have den ene på. Også uden om Switchen - altså direkte ind i

Hvis du ikke selv aktivt releaser IP-adr. skal du vente mindst 1time, fra du
har afbrudt dine andre PCer, før du tilslutter nogen andre PCer.

Det er ikke sikker t det er nok at slukke PCen, tag kablet til nettet af.

Mvh
Kim

Fra : dav

Dato : 25-01-09 19:50

Hej Kim

Jeg ved ikke hvordan man releaser ip adresser.

Jeg må prøve at sætte den til og lade den stå i mindst en time.

Vh. Jes

Fra : John

Dato : 25-01-09 20:59

"dav" <davinci@REMOVEmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke hvordan man releaser ip adresser.

Tip:

"How To Release and/or Renew IP Addresses on Windows XP | 2000 | NT":
http://compnetworking.about.com/cs/windowsnetworkin1/ht/renewipaddrwxp.htm

John

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 25-01-09 21:46

dav wrote:
> Hej Kim
>
> Jeg ved ikke hvordan man releaser ip adresser.

Start > Kør > ipconfig /release

--
Ejvind Kruse

Fra : Ole C

Dato : 25-01-09 20:05

dav skrev blandt andet:

> [...]
> Og uanset om jeg har den koblet pc'en direkte til modem'et eller
> igennem en d-link switch, virker det ikke.

Jeg havde ikke forestillet mig, at du med tre computere ikke har en router
efter dit TDC-modem.
Så dine problemer skyldes med stor sandsynlighed problemer med IP-adresser
og ventetid inden andet udstyr accepteres, sådan som det fremgår af andre
indlæg.
Du bør i fremtiden anskaffe dig en router, da du udover at kunne koble flere
computere på uden problemer, også får større sikkerhed.

> Hvordan kan jeg finde ud af om det er et software eller et hardware
> problem? Der er et diagnostiseringsprogram - men det melder ikke andet
> end at der ikke er nogen forbindelse.
> Kan det tænkes at netkortet er defekt?

Alt kan tænkes, men jeg synes ikke det umiddelbart lyder sandsynligt at
fejlen ligger der.
Før vi hører resultatet af de andre gode råd du har fået, er det i hvert
fald ikke til at gisne om.

--
vh
Ole C

Fra : dav

Dato : 25-01-09 20:15

Hej Ole

Jeg vil prøve at frakoble alle de andre pc'er og lade den "defekte" stå
i mindst en time.

Er det fremgangsmåden?

Vh. Jes

Fra : Ole C

Dato : 25-01-09 22:45

dav skrev blandt andet:

> Jeg vil prøve at frakoble alle de andre pc'er og lade den "defekte"
> stå i mindst en time.
>
> Er det fremgangsmåden?

Ja, såfremt alt andet er i orden - drivere etc.

--
vh
Ole C

Fra : ego

Dato : 25-01-09 18:20

"dav" <davinci@REMOVEmail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men efter det kan ikke få kontakt til internettet.
>
> Den søger efter en ip adresse - men kommer derefter med den

Har du geninstalleret driverne til bundkortet fra driverdisken?

mvh
kaj

Fra : Wolle

Dato : 25-01-09 22:36

On Sun, 25 Jan 2009 16:18:13 +0100, dav
<davinci@REMOVEmail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Kan det have noget med sagen at gøre? - og hvorfor er der forskel?
>
>Alle ideer og forslag vil blive modtaget med stor taknemmelighed.

For mig lyder det som om at driverne til dit netkort ikke er blevet
installeret efter formateringen. Prøv at smide din "bundkort-cd" i,
og instaler disse drivere, så tror jeg at det spiller igen

Fra : dav

Dato : 26-01-09 17:34

Tak for hjælpen og de lærerige forslag.

Det virker igen og det var simpelthen et spørgsmål om tid og ikke at
have for mange computere koblet til på samme tid.

Jeg er blevet meget klogere - jeg er meget taknemmelig.

Vh. Jes

Fra : Ole C

Dato : 26-01-09 19:32

dav skrev blandt andet:

> Tak for hjælpen og de lærerige forslag.
>
> Det virker igen og det var simpelthen et spørgsmål om tid og ikke at
> have for mange computere koblet til på samme tid.
>
> Jeg er blevet meget klogere - jeg er meget taknemmelig.

Fint - men tænk alligevel over om ikke du skulle anskaffe dig en router.
Den vil gøre den slags operationer meget lettere for dig - højne
sikkerheden - og kan efterhånden købes for under 300 kroner

--
vh
Ole C