Mounte ftp drev i vista ?
Fra : MM

Dato : 26-01-09 18:32

Hejsa

Er det muligt at man kan mounte et ftp drev i stifinder, som om at det er en
alm. harddisk så man kan åbne
dokumenter og lign direkte ??

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-09 19:00

On Mon, 26 Jan 2009 18:32:13 +0100, "MM" <m@m.com> wrote:

> Er det muligt at man kan mounte et ftp drev i stifinder, som om at
> det er en alm. harddisk så man kan åbne dokumenter og lign direkte ??

http://www.learnwebdesignonline.com/misc-tutorials/explorer-ftp-client.htm
http://kb.mediatemple.net/questions/516/Setting+up+FTP+via+Windows+Explorer

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : MM

Dato : 26-01-09 19:20

Hej Asbjørn

Tak for dit hurtige svar, men jeg har sat det som de link viser, men jeg
ville gerne have et netværksdrev med et evt. drevbogstav som om at det er et
der er på det lokale netværk, så jeg kan åbne og gemme dokumenter, der er en
pc med xp pro. der er tændt 24/7 kan/skal der laves en et eller andet så det
kan lade sig gøre, eller skal det være noget andet end ftp.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-01-09 19:23

MM wrote:

> pc med xp pro. der er tændt 24/7 kan/skal der laves en et eller andet så det
> kan lade sig gøre, eller skal det være noget andet end ftp.

Det er muligt at mount'e via en SSH-tunnel. Jeg har kun kendskab til
Linux på det punkt, men jeg ved at det også lader sig gøre under Windows.

Jesper Poulsen

Fra : MM

Dato : 27-01-09 06:20

Ville hamachi være et godt bud på vpn eller findes der et der er bedre

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-01-09 07:03

MM wrote:
> Ville hamachi være et godt bud på vpn eller findes der et der er bedre

Kender det ikke. Anvender OpenVPN.

Jesper Poulsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-09 19:52

http://www.netdrive.net/
http://www.webdrive.com/products/webdrive/

> der er en pc med xp pro. der er tændt 24/7 kan/skal der laves en et eller
> andet så det kan lade sig gøre, eller skal det være noget andet end ftp.

Hvis det er noget, du har tænkt dig at bruge fra Internet, vil jeg
kraftigt anbefale noget andet end FTP, der ikke bruger kryptering til
at beskytte brugernavn og password. (Begge dele kan dermed opsnappes
på Internet).

Sæt hellere VPN op og brug almindelige netværksdrev.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin [TMM]

Dato : 26-01-09 21:44

Hej
Asbjorn Hojmark wrote:
> [...]
> kraftigt anbefale noget andet end FTP, der ikke bruger kryptering til
> at beskytte brugernavn og password. (Begge dele kan dermed opsnappes

Der findes en auth-mode til ftp, der kan bruges SSL eller TLS som
kryptering.
Sådan her ser et login til min egen FTP-server for eksempel ud.
**
[R] Connected to 192.168.1.110
[R] 220 Ready
[R] AUTH TLS
[R] 234 AUTH command OK. Initializing SSL connection.
[R] Connected. Negotiating TLSv1 session..
[R] TLSv1 negotiation successful...
[R] TLSv1 encrypted session using cipher IDEA-CBC-SHA (128 bits)
**
Først derefter kommer brugernavn og kodeord
TLSv1 er sikkert min klient der ikke kan mere, der er mulighed for TLSv2 i
serversoftwaren.
> Sæt hellere VPN op og brug almindelige netværksdrev.

SSL/TLS med en ordentlig nøgle er vel lige så god?

Mvh
Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-09 23:29

On Mon, 26 Jan 2009 21:43:57 +0100, "Martin [TMM]"
<tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:

> Der findes en auth-mode til ftp, der kan bruges SSL eller TLS som
> kryptering.

Ja, men så er det ikke (ren) FTP mere, så er det FTPS.
(På samme måde som HTTP ikke er det samme som HTTPS).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/