Filer fra PC til PC ?
Fra : Peter Hansen

Dato : 25-01-09 20:09

Har 2 PC begge sat op med en router. Skal have flyttet ca. 100GB fra den ene
til den anden ( begge køre m. Vista ) Har prøvet med Windows Overførelse (
uden kabel )og det går stinkende langsomt ( det vil tage min. 5-6 timer) den
periode. Kan det gøres anderledes og lidt hurtigere ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-01-09 20:22

Peter Hansen wrote:

> uden kabel )og det går stinkende langsomt ( det vil tage min. 5-6 timer) den
> periode. Kan det gøres anderledes og lidt hurtigere ?

En FTP-server på den ene maskine og en FTP-klient på den anden er vejen
frem. Kig på FileZilla.

Jesper Poulsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-01-09 23:39

On Sun, 25 Jan 2009 20:09:05 +0100, "Peter Hansen" <Mr. Hickson@
drukmås.dk> wrote:

> [...]
>uden kabel )og det går stinkende langsomt ( det vil tage min. 5-6 timer) den
>periode. Kan det gøres anderledes og lidt hurtigere ?
Hvis "uden kabel" er via trådløs netværk, kan du jo prøve med kabel
mellem PCerne direkte og give dem en fast IP adresse medens flytningen
sker, hvis de har GB netværksskort vil det gå hurtigere.
Alternativt er en kablet forbindelse fra hver PC til routeren
(switchen), det vil alt andet lige være mere stabilt end trådløs.

/Hans

Fra : Kristian Bundgaard

Dato : 25-01-09 23:46

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> Alternativt er en kablet forbindelse fra hver PC til routeren
> (switchen), det vil alt andet lige være mere stabilt end trådløs.

Ellers er USB jo ogsaa en mulighed, hvis ellers saadan et kabel er til
at komme til....

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-01-09 00:01

Kristian Bundgaard wrote:

> Ellers er USB jo ogsaa en mulighed, hvis ellers saadan et kabel er til

Det er en lappeløsning. Især når 10/100 Mbps ethernet er standard i en
PC i dag og hele kommunikationsstrukturen er designet efter at det er
måden man udveksler data på.

Jesper Poulsen

Fra : Kristian Bundgaard

Dato : 26-01-09 00:39

Jesper Poulsen wrote:

> Det er en lappeløsning. Især når 10/100 Mbps ethernet er standard i en
> PC i dag og hele kommunikationsstrukturen er designet efter at det er
> måden man udveksler data på.

Mener da bestemt at USB2 koerer tohundrede og et eller andet mbps?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-09 08:31

On Sun, 25 Jan 2009 23:38:34 +0000, Kristian Bundgaard
<Mirozel@gmail.com> wrote:

> Mener da bestemt at USB2 koerer tohundrede og et eller andet mbps?

Specifikationen siger 480 Mbps, men praksis er langt lavere. Gigabit
Ethernet er derimod faktisk gigabit (1000 Mbps).

Det næste problem er selvfølgelig at få de to systemers busser og
diske til at følge med til de hastigheder.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-01-09 17:13

Kristian Bundgaard wrote:

> Mener da bestemt at USB2 koerer tohundrede og et eller andet mbps?

Det betyder ikke at det er velegnet til dataoverførsel mellem 2 PC'er.

Ultra320 SCSI har en maks båndbredde på 320MiB/s og man kan også koble 2
PC'er sammen via U320. Det er bare ikke velegnet til opgaven.

Ethernet er beregnet til formålet - brug det!

Jesper Poulsen

Fra : Kristian Bundgaard

Dato : 26-01-09 20:41

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
> PC'er sammen via U320. Det er bare ikke velegnet til opgaven.
>
> Ethernet er beregnet til formålet - brug det!

Naevnte det som et alternativ -.-

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-01-09 20:55

Kristian Bundgaard wrote:

> Naevnte det som et alternativ -.-

Det er _ikke_ et alternativ. USB-overførsler var smarte for år tilbage,
men konceptet er dødt.

Jesper Poulsen

Fra : Kristian Bundgaard

Dato : 26-01-09 21:20

Jesper Poulsen wrote:

> Det er _ikke_ et alternativ. USB-overførsler var smarte for år tilbage,
> men konceptet er dødt.

Amen, kom nu videre, stop flueknepperiet og slaa alternativ op i en ordbog.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-09 08:26

drukmås.dk> wrote:

> [...]
> uden kabel )og det går stinkende langsomt ( det vil tage min. 5-6 timer) den
> periode. Kan det gøres anderledes og lidt hurtigere ?

Brug kabler, mindst Fast Ethernet og helst Gigabit Ethernet.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/