Cisco DPC3000
Fra : rlauritsen

Dato : 25-01-09 20:39

Blinker Jeres modem ved DS (Downstream) og US (Upstream) ?

Det gør mit. Jeg er spændt på at høre om det er normalt, eller om det måske
er derfor jeg ikke får den fulde hastighed.

På forhånd tak.

Fra : Mogens Hoj

Dato : 26-01-09 15:31

rlauritsen skrev:
> Blinker Jeres modem ved DS (Downstream) og US (Upstream) ?
>
> Det gør mit. Jeg er spændt på at høre om det er normalt, eller om det
> måske er derfor jeg ikke får den fulde hastighed.
>
> På forhånd tak.

Mit modem blinkede også i DS og US en aften. Jeg ringede til support
dagen efter og de fortalte, at det vist ikke var normalt, men de vidste
det faktisk ikke lige.

De sagde, at skete det igen, så skulle jeg ringe til dem mens det stod
på, så de kunne måle på min linie. Det er så ikke sket igen siden og
power, online, DS og US lyser konstant, og har gjort det de sidste 3-4 dage.

Jeg tror ikke det er meningen at de skal blinke, da det ifølge manualen
betyder at modemet forhandler hastighed, og det burde det kun gøre når
det lige er startet op.

-Mugge

Fra : rlauritsen

Dato : 26-01-09 19:30

> [...]
> betyder at modemet forhandler hastighed, og det burde det kun gøre når det

Jeg ringede til supporten, som sagde at det ikke er unormalt med det nye
modem. Men der er en tekniker som ringer til mig onsdag aften, hvor han vil
forsøge at opgradere firmware eller andet for at få linien helt iorden. Ham
jeg snakkede med, sagde at forbindelsen ser fin ud, men at der kunne være
andre ting. Jeg kan nemlig heller ikke få mere end 35 / 2,7 mbit. Jeg vil
prøve at sætte modemet til lige ved stikket i stedet for efter forlængeren,
for at se om det hjælper. Jeg er faktisk lidt i tvivl om den forlænger jeg
bruger er deres standard. Hvis det nu ikke er det, er det jo nok derfor.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-01-09 14:32

On 26 Jan., 19:30, "rlauritsen" <rlaurit...@gmail.com> wrote:
> [...]
> bruger er deres standard. Hvis det nu ikke er det, er det jo nok derfor.

Prøv også at tilslut direkte, uden TV/radio er tilsluttet stikket
overhovedet, og så om det hjælper?

Fra : rlauritsen

Dato : 27-01-09 00:48

Prøv også at tilslut direkte, uden TV/radio er tilsluttet stikket
overhovedet, og så om det hjælper?

Med det medfølgende coax kabel og den bærbare tilsluttet direkte til modem
via net kabel, så får jeg også ca. 50-52 mbit og 2,7 mbit op. Men nu har jeg
så flyttet router og det hele ned i stuen fordi jeg ikke ville udskifte det
gamle coax kabel. Nu får jeg kun 25 mbit, så hmm, er det mon routeren. Kan
en 1 gbit switch have betydning ?

Jeg har faktisk en anden router som fungerede fint indtil jeg valgte telsome
ip tlf. Hvis den router kan klare det, så kan jeg da også bare droppe
telsome.

Fra : rlauritsen

Dato : 27-01-09 03:38

> Jeg har faktisk en anden router som fungerede fint indtil jeg valgte
> telsome ip tlf. Hvis den router kan klare det, så kan jeg da også bare
> droppe telsome.

Nu har jeg prøvet med Linksys WRT54G med samme resultat, så det er altså
routeren der ikke kan følge med. Bagefter havde jeg ikke sat Net kablet fra
yousee modemet i Internet stikket i Telsome routeren, men direkte i en port.
Så kunne jeg underligt nok få de fulde 50-52 mbit og stadig 2,7 mbit upload.
Men det var kun kort tid at jeg fik lov at være online med stikket sat
direkte i en port i stedet for Internet. Så jeg har ændret det tilbage igen
til som det var inden jeg næsten begyndte, dvs. at nu ved jeg da, at jeg kan
opnå den fulde hastighed med den rette router. Før var Coax kablet fra stuen
til kontoret jo problemet, men nu har jeg sat modem og router i stuen med
yousee's standard kabel, og så kan det lade sig gøre. Jeg må have fat i en
ny router.

Fra : rlauritsen

Dato : 27-01-09 03:47

Hvad er den billigste router som kan klare 50 mbit internet ?

Jeg har fået foreslået 2: sitecom wl-308 som koster over 1000 kr. hvilket
jeg synes er for meget, og Linksys WRP400 med mulighed for telefoni og til
en bedre pris.

Hvad har I andre, hvor det virker ?

Fra : Karsten

Dato : 26-01-09 17:09

"rlauritsen" <rlauritsen@gmail.com>skrev:

>Blinker Jeres modem ved DS (Downstream) og US (Upstream) ?
>
>Det gør mit. Jeg er spændt på at høre om det er normalt, eller om det måske
>er derfor jeg ikke får den fulde hastighed.
>
>På forhånd tak.

hej - har lige fået idag og tilsluttet
nej , DS og US lyser konstant, det er kun link dioden der
blinker ca. 2 gange i sekundet

ca. 48 ned og 3.5 op

mvh. Karsten

Fra : Brian K

Dato : 26-01-09 17:45

"rlauritsen" <rlauritsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Blinker Jeres modem ved DS (Downstream) og US (Upstream) ?
>
> Det gør mit. Jeg er spændt på at høre om det er normalt, eller om det
> måske er derfor jeg ikke får den fulde hastighed.

Hos mig er det kun link lampen der blinker.

Trækker 51/3.6

Support siger jeg har for meget støj på min linje - og at de inden for 2
arbejdesdage vil få en tekniker til at finde ud af fejlen.

Det eneste sted jeg har et problem er i mine online games - det hakker vildt
meget (blev et problem i samme sekund jeg satte det nye modem til.

Håber det forsvinder når de får fjernet støjen på linjen.

mvh
brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-09 09:41

rlauritsen skrev:
> Blinker Jeres modem ved DS (Downstream) og US (Upstream) ?
>
> Det gør mit. Jeg er spændt på at høre om det er normalt, eller om det
> måske er derfor jeg ikke får den fulde hastighed.
>
> På forhånd tak.

DPC3000 blinker samtidigt i US/DS hvis modemet er igang med
firmwareupgrade...

Hvis de ikke blinker samtidigt, er modemet igang med at finde upstream
og downstream frekvenser, men i så tilfælde, skulle du ikke kunne
foretaget noget trafik imens...

Lars B

Fra : rlauritsen

Dato : 27-01-09 11:45

> DPC3000 blinker samtidigt i US/DS hvis modemet er igang med
> firmwareupgrade...

De blinkede så samtdigt hele tiden, mens den var sat til her på kontoret. I
manualen står der nemlig også at den blinker, når den forhandler hastighed,
som var tilfældet her ved mig. Nu blinker de ikke mere, da jeg har flyttet
modemet til andet rum, som der også står andetsteds i denne tråd.

> Hvis de ikke blinker samtidigt, er modemet igang med at finde upstream og
> downstream frekvenser, men i så tilfælde, skulle du ikke kunne foretaget
> noget trafik imens...

Det var så ikke noget problem at hente med 30 mbit mens de blinkede.

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-09 13:26

rlauritsen skrev:

> [...]
> forhandler hastighed, som var tilfældet her ved mig. Nu blinker de ikke
> mere, da jeg har flyttet modemet til andet rum, som der også står

Et kabelmodem "forhandler" ikke hastighed - det får sin hastighed at
vide en i en konfigurationsfil fra udbyderen...

Underligt...

Lars B