Outlook og Vista ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-01-09 12:43

En kammerat har købt en bærbar PC med Vista, for nogle måneder siden og på
den var der installeret en gratis 60 dages prøveverison af MS office pakken.
Han brugte så Outlook til mails.
Efter de 60 dage var gået, købte han så en fuld verison af MS Office pakke
og slettede den gamle, inden han lagde den nye ind.
Nu kan han hverken finde sine mails eller password til e-mail server.
Hvad gør han nu?
Password/brugernavn er jo nok tabt (men der kan han vel få et nyt hos sin
udbyder), men hvad med hans gamle mails, er de mon også slettet?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars

Dato : 26-01-09 14:17

Hej

>men hvad med hans gamle mails, er de mon også slettet?

a, hvis han ikke har gemt / taget backup af PST filen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-01-09 15:20

"Lars" <giweoREMOVE@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej

> a, hvis han ikke har gemt / taget backup af PST filen

OK, troede bare at de lå i en (skjult) mappe, ligesom under f.eks. XP med
OE.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-01-09 15:16

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> En kammerat har købt en bærbar PC med Vista, for nogle måneder siden og på
> den var der installeret en gratis 60 dages prøveverison af MS office
> pakken.
> Han brugte så Outlook til mails.

Han er så nu kommet i tvivl, om det var Outlook han brugte til mail.
Han mener at det var Outlook Expres, men så vidt jeg ved, så kan det da ikke
køre under Vista, eller hvad?
Måske det har været Windows Mail han har brugt (ligner den OE?)?
Jeg må lige afvente til senere, han ringer til mig i aften, når han er
kommet hjem foran PC'en.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-01-09 17:03

> [...]
> Måske det har været Windows Mail han har brugt (ligner den OE?)?
> Jeg må lige afvente til senere, han ringer til mig i aften, når han er

OE findes ikke i Vista, men som du selv antyder ligner windows mail den
meget.
Men hvis han brugte den, skulle det jo ikke have indflydelse på outlook. Ved
at åbne dem må han let kunne se, hvad han brugte, og hvis det var windows
mail påvirkes det ikke af, at outlook afinstalleres.
pst filen ligger i en skjult mappe.
Standard placering i Vista er
C:\users\(navn)\appdata\local\microsoft\outlook
Hvis den nye pst fil har overskrevet den gamle, kan det blive svært at
genetablere. Men jeg mener dog at have set nogen, som har gjort det ved
hjælp af specielle programmer i en eller anden nyhedsgruppe.

Kurt

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-01-09 17:25

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
> OE findes ikke i Vista,

Nej det mente jeg heller ikke at den gjorde.

> men som du selv antyder ligner windows mail den meget.

Han siger, at den nye Outlook slet ikke ligner det gamle mail program det
han brugte før).
Hvilket jo så har gjort mig i tvivl om at det netop var Outlook han brugte
før, men hvis det f.eks. var Windows Mail, hvorfor er det så "forsvundet"
ved installationen af MS Office?

Jeg må lige afvente at han ringer senere i aften, det hele er
(forhåbentligt) lidt nemmere når han kan se hvad han laver

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-01-09 20:08

"Per Beer Hansen" skrev i en meddelelse
> Han siger, at den nye Outlook slet ikke ligner det gamle mail program
> det han brugte før).

Det "indbyggede" mailprogram i Vista er "Windows Mail" og er bare en
opdateret OE.

Hvis han tidligere hadve Outlook - og installere en ny version - så er
han lidt på den.

Med Office medfølger Outlook - og hvis han har installeret en ny version
uden at tage backup af den gamle - så er den gamle blevet overskrevet
med en ny Oulook.pst fil.

Og ja - Outlook 2007 ser lidt anderledes ud end den "gamle" Outlook
2003, så han kan godt synes at den er "anderledes".

Jan (der foretrækker 2003 selvom jeg har begge)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-01-09 20:18

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Det "indbyggede" mailprogram i Vista er "Windows Mail" og er bare en
> opdateret OE.

Den er jeg med på (men han er ikke )

> [...]
>
> Og ja - Outlook 2007 ser lidt anderledes ud end den "gamle" Outlook 2003,
> så han kan godt synes at den er "anderledes".

Maskinen er købt for ganske nyligt (inden for 3-4 mdr), så jeg vil formode
at den MS Office prøveversion der lå på den, var en version 2007, men jeg
(og han) ved det dog ikke med sikkerhed.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjarne Chr

Dato : 26-01-09 20:21

> [...]
>
> Jeg må lige afvente at han ringer senere i aften, det hele er
> (forhåbentligt) lidt nemmere når han kan se hvad han laver

Jeg tvivler på at han har brugt Outlook i Office prøveversionen.
Det er normalt en Home / Student version uden outloook
der kommer med en 60 dages prøveversion.
Windows Mail forsvinder ikke fordi han installerer Office
Men det er muligt at Outlook har overtaget mailfunktionen
Prøv at kigge i Start / programmer om ikke Windows Mail er der.
Ellers kig her
"C:\Programmer\Windows Mail\WinMail.exe
mvh
Bc

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-01-09 20:23

"Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg tvivler på at han har brugt Outlook i Office prøveversionen.
> Det er normalt en Home / Student version uden outloook
> der kommer med en 60 dages prøveversion.

OK.

> Windows Mail forsvinder ikke fordi han installerer Office
> Men det er muligt at Outlook har overtaget mailfunktionen
> Prøv at kigge i Start / programmer om ikke Windows Mail er der.

Det var også mit råd til ham i eftermiddags, men nu må jeg (vi) se, når han
engang ringer tilbage.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-01-09 12:06

> [...]
> Password/brugernavn er jo nok tabt (men der kan han vel få et nyt hos sin
> udbyder), men hvad med hans gamle mails, er de mon også slettet?

Lige en tilbagemelding.
Sagen er nu klaret og det viste sig, at han tidligere havde brugt Windows
Mail, men på en eller anden måde, så havde den nye Office pakke slettet hans
genvej til Windows Mail på skrivebordet, derfor kunne han ikke finde den
igen.
Den lå dog inde i alle programmer, så nu er alle øjne er tørre igen
Men tak for hjælpen til alle dem der bød ind.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport