kde news reader, KNode, skrifttype
Fra : stig pedersen

Dato : 25-01-09 22:27

jeg har en eee 900, hvor jeg gerne vil benytte KDE newsreaderen, men mit
problem er at dette. Hvilken skrifttype skal jeg vælge så den viser æ ø å
korrekt når jeg læser indlæggene. Jeg kan sagtens skrive dem som I ser.

Mvh. Stig

Fra : stig pedersen

Dato : 25-01-09 22:38

stig pedersen wrote:

> jeg har en eee 900, hvor jeg gerne vil benytte KDE newsreaderen, men mit
> problem er at dette. Hvilken skrifttype skal jeg vælge s� den viser æ
> ø � korrekt n�r jeg læser indlæggene. Jeg kan sagtens skrive dem som
> I ser.
>
> Mvh. Stig

Undskyld mener tegnsæt selvfølgelig-

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-01-09 23:00

stig pedersen wrote, on 25-01-2009 22:38:

> Undskyld mener tegnsæt selvfølgelig-

Men her gik det da galt med tegnsættene. Min Thunderbird er sat op til
iso 8859-1, men KUN hvis der ikke er angivet et tegnsæt. Måske har du
sat din læser til ALTID at anvende iso 8859-1.

Fra : stig pedersen

Dato : 26-01-09 18:31

Jens Jensen wrote:

> Men her gik det da galt med tegnsættene. Min Thunderbird er sat op til
> iso 8859-1, men KUN hvis der ikke er angivet et tegnsæt. Måske har du
> sat din læser til ALTID at anvende iso 8859-1.

Dit råd virkede her. Tak for hjælpen

Mvh. stig

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-01-09 22:44

stig pedersen wrote, on 25-01-2009 22:26:
> jeg har en eee 900, hvor jeg gerne vil benytte KDE newsreaderen, men mit
> problem er at dette. Hvilken skrifttype skal jeg vælge så den viser æ ø å
> korrekt når jeg læser indlæggene. Jeg kan sagtens skrive dem som I ser.

Vælg tegnsættet iso_8859-1