Begynderspørgsmål: Switch efter router
Fra : Mogens Sandgaard \(3~

Dato : 24-01-09 11:27

Jeg benytter en Linksys WRT54GS router/switch med 4 porte. Routeren er sat
op som DHCP server.

Jeg skal bruge nogle flere porte og vil så sætte en switch på een af portene
og tilslutte nogle PC'ere til switchen.

Spørgsmål:
PC'erne på switchen - kan de få tildelt IP addresser fra routeren?
Kan disse PC'ere kommunikere som hidtil med andre PC'ere koblet direkte på
routeren?

Hilsen Mogens

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-01-09 11:47

On Sat, 24 Jan 2009 11:27:28 +0100, "Mogens Sandgaard \(3450\)"
<mogens.mit_efternavn@mail123.dk> wrote:

> [...]
>og tilslutte nogle PC'ere til switchen.
>
>Spørgsmål:
>PC'erne på switchen - kan de få tildelt IP addresser fra routeren?
Ja

>Kan disse PC'ere kommunikere som hidtil med andre PC'ere koblet direkte på
>routeren?
Ja

/Hans

Fra : Jens

Dato : 24-01-09 11:47

"Mogens Sandgaard (3450)" <mogens.mit_efternavn@mail123.dk> skrev i
meddelelsen news:497aed19$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg skal bruge nogle flere porte og vil så sætte en switch på een af
> portene og tilslutte nogle PC'ere til switchen.

Ingen problemer, det kan du sagtens.....

> Spørgsmål:
> PC'erne på switchen - kan de få tildelt IP addresser fra routeren?

Ja, det får de automatisk hvis DHCP serveren i switchen kører og alting
ellers er kablet korrekt.

> Kan disse PC'ere kommunikere som hidtil med andre PC'ere koblet direkte på
> routeren?

Ja....

Jens

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-01-09 13:18

Jens wrote:

> Ja, det får de automatisk hvis DHCP serveren i switchen kører og alting
> ellers er kablet korrekt.

Du mener DHCP-serveren i routeren?

Jesper Poulsen