Verbatim USB HD
Fra : Soeren

Dato : 25-01-09 01:19

Hej derude.
Selv om jeg har postet problemet i drev prøver jeg også lige her også
da problemt ikke er løst:

Jeg har købt en Verbatim 1TB USB harddisk i Føtex.

Kigger jeg under administration får jeg:
Samsung HD 103UI USB Device
Een partition primær MBR på 953869 MB.

Hvis jeg imidlertid højreklikker og under egenskaber får jeg at vide
at diskens kapacitet er 417 GB !!
Det både i XT og Vista.
Jeg har fået byttet disken, men samme problem.

Nogen der ved hvorfor / har en løsning, så jeg kan bruge hele disken?

Jeg er henne omkring evt. at hente Verbatims FAT 32 formatting Tool og
prøve en ny formattering evt. med to partitions (hvis man kan det på
en USB HD)

Evt.
Mvh
Søren

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-01-09 09:36

"Soeren" <Soren@nowhere.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg er henne omkring evt. at hente Verbatims FAT 32 formatting Tool og
> prøve en ny formattering evt. med to partitions (hvis man kan det på

Hej Søren

Hvorfor prøver du ikke at formatere den i NTFS fat32 bruges da ikke mere ;)
at den hedder Samsung HD xxxxxxx er lige meget Samsung laver gode harddiske,
Verbatim laver ikke noget selv.

Mvh
kurt

Fra : Soeren

Dato : 25-01-09 16:13

End of story:
Hurtigformatterede NTFS og nu er der 976 GB.
De Føtex HD er nok formatteret forkert fra fabrikken.
Mvh
Søren

Fra : J

Dato : 25-01-09 17:38

"Soeren" <Soren@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> End of story:
> Hurtigformatterede NTFS og nu er der 976 GB.
> De Føtex HD er nok formatteret forkert fra fabrikken.
> Mvh
> Søren

En brugerfejl kan det vel næppe være tale om.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-09 17:58

J wrote:
> [...]

Næppe, når disken optræder som Fat32 ved udpakning.

Fra : J

Dato : 25-01-09 18:06

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i en meddelelse

> Næppe, når disken optræder som Fat32 ved udpakning.

Store diske leveres oftest FAT32-formateret, så Mac-brugere kan anvende dem.