Lægers diagnoseforsøg er 1.pjat 2. Stresse~
Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-09 02:36

Lægers diagnoseforsøg er 1.pjat 2. Stressende 3.Skaber skadelig behandling

Da jeg startede privatiseret sæddonorformidling var min første nedgørelse af
barnløshedsgynækologerne i artikelform i Ugeskrift for Læger om skadelige
diagnoser som dengang var betingelse for donorinsemination på hospital
Den ledende Rigshospitals- overlæge bekræftede dette, men fandt ikke grund
til at begrunde - selvom ændring af rutinerne skete kort efter.

Undersøgelse for manglende passage skete barbarisk med røntgenkontraststof,
der presses gennem ægleder og livmor (HSG), og ofte bliver frugtbare gjort
barnløse af kontrastkemikaliets ætsning af de sarte fimrehår på indersiden
af æglederne.
Ofte findes passage men ufrugtbarhed er uafhjælpelig, fordi fimrehårs
FUNKTION er problemet.
Dette angav jeg som grund til at gøre undersøgelsen frivillig. Den var
obligatorisk for alle barnløse, der søgte hjælp til frugtbarhed - incl den
nemme, billige, bivirkningsfri donorinsemination..

Det handler dels om at skabe job til personale, som overlægerne er venner
med, dels om at få solgt dyrt kontraststof som lægefirmaer producerer, dels
om at forske.

Lægerne er et asocialt folkefærd, og min artikel om, at jeg lovligt tilbød
de barnløse en smutvej uden om dem, førte til at de på et år holdt op at
lade undersøgelsen være obligatorisk.

Så flink er vor sundhedsminister ikke - han lyver, at man er nødt til at
bruge samme slags skadelig undersøgelse på nyrerne ved visse sygdomme.
Samtidig , i dag, er overlæge Per Goetsche i DR radio om at brystcreeening
vedr cancer har flere ulemper end fordele.
Og bryder loven.
Man vil ikke oplyse ærligt om ulemperne ved diagnoseteknikken, når man
udsender breve og gør folk nervøse og får den til at tro, at de SKAL lade
sig undersøge.
Selvfølgelig burde lægerne lægge fordele og ulemper neutralt frem og ikke
presse folk til at støtte lægeinteresser.
Men det er bevist i Lancet, at hvis folk oplyses, at der er ulemper og/eller
grund til tvivl vedr noget som læger ønsker, så vil folk ikke tro blindt på
lægerne og så vil placeboeffekten virke dårligere.