At holde op med at sove på maven
Fra : Steen Suder

Dato : 24-01-09 19:39

Jeg har alle dage været glad for at sove på maven. Nakken har nok ikke
været glad for det nogensinde, men i de senere år (jeg er midt i
trediverne) er nakken ikke altid god om morgenen.
Jeg har en god seng og har prøvet mange puder (div. ergonomiske, Tempur
Comfort mv.), uden at det har gjort en stor forskel.

Så er det at jeg tænker at jeg måske bør gøre en indsats for at lade
være med at sove på maven.

Men... hvordan gør man dét? Hvordan aflærer man sig en vane, man har når
man sover?

--
Steen

Fra : Ulvir

Dato : 24-01-09 19:57

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> med at sove på maven.
>
> Men... hvordan gør man dét? Hvordan aflærer man sig en vane, man har når

Umiddelbart tænkte jeg, tja, hvis man sætter en bowlingkugle fast på maven
med tape.. Men mindre drastiske metoder kan vel også gøre det?

Fra : Steen Suder

Dato : 24-01-09 20:45

Ulvir skrev:
> "Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen

> Umiddelbart tænkte jeg, tja, hvis man sætter en bowlingkugle fast på
> maven med tape.. Men mindre drastiske metoder kan vel også gøre det?

Jeg har faktisk selv tænkt på noget i den retning

--
Steen

Fra : Nana

Dato : 25-01-09 02:39

"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen

> Umiddelbart tænkte jeg, tja, hvis man sætter en bowlingkugle fast på maven
> med tape.. Men mindre drastiske metoder kan vel også gøre det?

Når folk snorker og derfor ikke må ligge på ryggen, kan man sy en lomme til
en tennisbold på ryggen af nattøjet. Så jah.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-01-09 20:38

> [...]
> Comfort mv.), uden at det har gjort en stor forskel.
>
> Så er det at jeg tænker at jeg måske bør gøre en indsats for at lade være

Hvorfor det? Hvis du sover godt på maven, og blot har ondt i nakken, så prøv
at droppe at have hovedpude i en periode. Det kan være det så løser sig.

Mvh Maria

Fra : Steen Suder

Dato : 24-01-09 20:52

Maria Frederiksen skrev:

> Hvorfor det? Hvis du sover godt på maven, og blot har ondt i nakken, så prøv
> at droppe at have hovedpude i en periode. Det kan være det så løser sig.

Jeg smider puden om på ryggen eller over på min viv, når jeg vender mig
om på maven... i søvne... fortæller man mig
- Så puden er ikke problemet.

--
Steen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-01-09 05:36

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg smider puden om på ryggen eller over på min viv, når jeg vender mig
> om på maven... i søvne... fortæller man mig
> [...]

Nej sikkert ikke, men har du så en elevationsseng, med let løftet
hovedgærde, er vi jo lige vidt.
I øvrigt, skulle du nok tænke lidt på spændinger i skuldrene. De giver ofte
øm nakke, samt hovedpine.

M.V.H....Benny..