Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto behandling på dansk
Fra : Klaus Linnert

Dato : 24-01-09 23:26

Jeg leder efter et fotobenhandlingsprogram til min hustru, hvor både
program og hjælp er på dansk, og det skal kunne arbejde med RAW/PNG.
Jeg søgt meget, men har ikke fundet noget, så derfor prøver jeg her,
any?

Mvh
Klaus

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-01-09 01:12

Klaus Linnert havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> program og hjælp er på dansk, og det skal kunne arbejde med RAW/PNG.
> Jeg søgt meget, men har ikke fundet noget, så derfor prøver jeg her,

Hvad med Picasa3 ?? det er på dansk og nemt at gå til.
http://picasa.google.com/

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Klaus Linnert

Dato : 25-01-09 18:21

Martin Vollert forklarede:
> Klaus Linnert havde fået den ide at fortælle:

> Hvad med Picasa3 ?? det er på dansk og nemt at gå til.
> http://picasa.google.com/

Ja programmet er på dansk, men hjælp er på engelsk, så vidt jeg har
set.

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-01-09 19:28

Klaus Linnert havde fået den ide at fortælle:
> Martin Vollert forklarede:

> Ja programmet er på dansk, men hjælp er på engelsk, så vidt jeg har
> set.

Ja det er da rigtigt nok det med hjælpen er på engelsk havde jeg ik lige
set, sorry.
Men jeg syntes så til gengæld at programmet er så nemt og intuativt at gå
til at det skulle være begrænset hvor meget hjælp man skal bruge.

Fra :    ab©

Dato : 25-01-09 19:34

"Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i en meddelelse
> Ja programmet er på dansk, men hjælp er på engelsk, så vidt jeg har set.

Når det skal være lige til at gå til, vil jeg da foreslå IrfanView -
http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm - er på dansk (med dansk
hjælpefunktion) + raw m.v.

ab©

Fra : Klaus Linnert

Dato : 26-01-09 08:44

   ab© forklarede:
> "Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Når det skal være lige til at gå til, vil jeg da foreslå IrfanView -
> [...]

Ok så mp jeg prøve igen, havde instt. den på fruens maskine, men Hjælp
var på engelsk, må have gjort noget forkert.

Tak for svar

Klaus

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-01-09 19:58

Martin Vollert skrev:
> Klaus Linnert havde fået den ide at fortælle:

> Hvad med Picasa3 ?? det er på dansk og nemt at gå til.
> http://picasa.google.com/

Kan det raw/png
Er ikke farvestyret

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-01-09 20:58

Ole Larsen havde fået den ide at fortælle:

> Kan det raw/png
> Er ikke farvestyret

Nææj det lader den da ikke til at kan, jeg har aldrig arbejdet med png, så
det troede jeg bare den kunne, den fungere jo med alle andre raw formater
jeg bruger.
Så kan Klaus jo blot se helt bort fra mit indlæg. '

Fra : Pico

Dato : 25-01-09 21:55

Klaus Linnert wrote:
> [...]
> program og hjælp er på dansk, og det skal kunne arbejde med RAW/PNG.
> Jeg søgt meget, men har ikke fundet noget, så derfor prøver jeg her,

Da det ikke ser ud til nogen kan henvise til et program der kan vil jeg da
nævne Adobe Photoshop, når nu det er til fruen er intet vel for godt
Det er selvfølgelig ikke "gratis", men alt efter hvad din kone kan osv.
kunne du evt lede efter en tidligere brugt ver. Jeg kan ikke huske hvornår
det begyndte at understøtte raw og png så det må du lige finde ud af.
--
MVH
Pico

Fra :    ab©

Dato : 25-01-09 23:40

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Da det ikke ser ud til nogen kan henvise til et program der kan vil jeg da
> nævne .....

Det kan IrfanView jo netop

ab©

Fra : Pico

Dato : 26-01-09 00:49

ab© wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan IrfanView jo netop

Jeg kender det ikke, men tog udgangspunkt i at Martin Voller skrev at den
ikke kunde opfylde kravene
--
MVH
Pico

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-01-09 17:21

Pico havde fået den ide at fortælle:

> Jeg kender det ikke, men tog udgangspunkt i at Martin Voller skrev at
> den ikke kunde opfylde kravene

Jeg har nu ik skrevet noget om hvad InfraView kan eller ik kan, jeg bruger
det slet ikke så kan ikke udtale mig om det..