Iran skuffet over Hamas
Fra : John

Dato : 22-01-09 17:36

Gaza-galskaben ikke slut:

"Iran was disappointed with Hamas' performance during the recent Gaza war,
and hopes to rectify the problem by sending the Palestinian terror group
better missiles to use in the next round of fighting":
http://www.israeltoday.co.il/default.aspx?tabid=178&nid=18066

Dværgen i Teheran samler sammen til en røvfuld.

John

Fra : Tim

Dato : 22-01-09 21:23

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> [...]
> http://www.israeltoday.co.il/default.aspx?tabid=178&nid=18066
>
> Dværgen i Teheran samler sammen til en røvfuld.

Ja, lad dem endelig prøve igen

Det eneste jeg ikke forstår er, hvorfor Israel ikke gjorde arbejdet færdig,
og fik smidt terroristerne i havet, een gang for alle?!

Jeg ved godt, at så ville hele verdens røde med-nazister hyle op, men det
kan Israel jo egentlig være ligeglade med.

Herhjemme ville det nok være anført af Lykketoft, Seidenfaden, Ekstra Bladet
(der tilsyneladende er blevet opkøbt af ægyptere) o.l. troværdige personager
og medier.

USA skulle såmænd nok støtte op bag dem, selvom retorikken lyder anderledes.
Og selvfølgelig ville USA bakke op om det eneste demokrati dernede, omgivet
af middelalderlige voldsstater. Andet giver heller ingen mening.

/Tim

Fra : Kert Rats

Dato : 23-01-09 06:37

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> anderledes. Og selvfølgelig ville USA bakke op om det eneste demokrati
> dernede, omgivet af middelalderlige voldsstater. Andet giver heller ingen

Kan det være, fordi Israel har en interesse i at holde gryden i kog og
således på et senere tidspunkt igen få en grund til at angribe Gaza? At
kunne foretage gentagne magtdemonstrationer?
Det er ofte lidt fesent "kun" at vinde, for så er forestillingen/showet
forbi.
Sejr er en flygtig og kortvarig bekvemmelighed - forsat konfrontation er i
langt højere grad med til at manifestere ens magtposition.

Kan det monstro være sådanne overvejelser, som Israel gør sig?

Lad høre ...

Venligst

Kert Rats