USB-port virker ikke ?
Fra : Peter Hansen

Dato : 23-01-09 17:39

Har købt en ny PC hvor der er 4 USB-porte bag og 2 i frontpanelet. De 2
foran virker totalt døde, når jeg putter et en USB-pen eller andet i, er der
ingen reaktion whatsoever. Ingen problem med de 4 USB bag på kabinettet.

Været inde i Enhedshåndtering ( Vista ) - USB-contollere og den viser at
alle 6 virker korrekt !

I butikken sagde de at jeg kan komme tilbage med maskinen....meeeen...der er
lidt besværligt . Især hvis det måske bare er en lille ting jeg selv kan
gøre.

Så et tip vil blive modtaget med glæde .

Fra : Carsten

Dato : 23-01-09 17:48

"Peter Hansen" <Mr. Hickson@ drukmås.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan gøre.
>
> Så et tip vil blive modtaget med glæde .

Du kan (hvis det ikke er plomberet) skrue siden af kabinettet.
fra fronten af kabinettet kommer der en række ledninger i forskellige
farver.
Dels dem der styrer tænd/sluk, lamper osv., men også front-USB, firewire og
lyd, hvis der er sådan noget i fronten.
Hvis du har manualen til bundkortet, kan du se, hvor front-USB skal monteres
på bundkortet, og eftertjekke om de har monteret det rigtigt.

Se her: http://www.directron.com/installusb.html
Der er flere mulige varationer af, hvordan det kan se ud.

Men som sagt så kig i bundkort-manualen, det er det rigtige sted at
starte...

Fra : Peter Hansen

Dato : 23-01-09 18:05

"Carsten" <carstengp@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Der er flere mulige varationer af, hvordan det kan se ud.
>
> Men som sagt så kig i bundkort-manualen, det er det rigtige sted at

Bundkortet P5Q PRO ( ASUS ) syntes kun jeg kan se 3 USB porte ud fra
manualen . Kan det være rigtigt ?

Fra : Peter Hansen

Dato : 23-01-09 18:08

> Bundkortet P5Q PRO ( ASUS ) syntes kun jeg kan se 3 USB porte ud fra
> manualen . Kan det være rigtigt ?

!! KORREKTION : der er 6 !!

Fra : Carsten

Dato : 23-01-09 21:26

> !! KORREKTION : der er 6 !!
Hvis du har 6 porte, så kan du tilslutte 12 enheder.
Hver port understøtter 2 tilslutninger.
Måske skal du tjekke om de sidste er aktiveret i bios.

I følge manualen (online version) til PQ5 PRO er de 3 onboard 7+8, 9+10 og
11+12.
Øverst på side 2-29 står der detaljeret, hvordan de skal tilsluttes.

Kabinettet har sandsynligvis blot et bundt ledninger som:
http://lib.store.yahoo.net/lib/directron/instusb6

Så tjekker du blot om de har byttet om på f.eks. +5V og ground.

Fra : Mads

Dato : 23-01-09 17:56

On Fri, 23 Jan 2009 17:39:06 +0100, "Peter Hansen" <Mr. Hickson@
drukmås.dk> wrote:

> [...]
>gøre.
>
>Så et tip vil blive modtaget med glæde .

At enhedshåndteringen viser at portene virker er ingen garanti.
Den viser dig at de 4 porte bagpå og de 2 ekstra som sidder
på bundkortet inde i maskinen virker.

Mit gæt er at man har glemt at montere kablet som går fra
USB portene i fronten og ind til de interne USB stik på bundkortet.

Det kan du se hvis du piller siden af kabinettet. USB stikkene på
bundkortet sidder typisk hele nede ved den nederste kant
Har du en manual til bundkortet kan den vise dig helt præcis hvor
de er. ( et firkantet stik med 9 ben. 4+5 )
Og så hænger der nok et løst kabel ned ved fronten af maskinen
med et tilsvarende stik.

mvh Mads

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-01-09 19:05

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> de er. ( et firkantet stik med 9 ben. 4+5 )
> Og så hænger der nok et løst kabel ned ved fronten af maskinen

I fortsættelse af ovenstående kan jeg oplyse, at det er de 3 blå som sidder
allernederst lige ved siden af hinanden, som til brug for usbportene. Lige
til venstre for sidder et rødt/orange som ligner, men det er firewire.

Kurt

Fra : Peter Hansen

Dato : 23-01-09 19:41

Mange tak for svar. Vil prøve mig frem i morgen. Sér ikke ud til at være et
særligt stort problem.