Afbryde pegeplade på Medion
Fra : FIEL

Dato : 23-01-09 14:59

Hej gruppe

Ved nogen her, hvordan man afbryder denne funktion.

Min nabo, en ældre dame, har problemer når hun skriver f. eks. e-mails. Ofte
kommer hun til at strejfe pegepladen, og kommer til at skrive et utilsigtet
sted.

Jeg har gennemset manualen, men finder intet om det der.

mvh/leif b.

Fra : jk

Dato : 23-01-09 15:04

On Fri, 23 Jan 2009 14:58:43 +0100, "FIEL" <lebl@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>sted.
>
>Jeg har gennemset manualen, men finder intet om det der.

For windows:
Kontrolpanel, system, enhedskontrol: find pegepladen som enhed,
højreklik og deaktiver.

mvh

John

Fra : Ole C

Dato : 23-01-09 16:12

FIEL skrev blandt andet:

> [...]
> skrive et utilsigtet sted.
>
> Jeg har gennemset manualen, men finder intet om det der.

Kan deaktiveres under Kontrolpanel>Mus

--
vh
Ole C

Fra : FIEL

Dato : 24-01-09 09:47

Hej jk og Ole C - tak for respons

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Kan deaktiveres under Kontrolpanel>Mus
>

> --
> vh
> Ole C

Desværre - hverken under Enhedshåndtering eller under Kontrolpanel/Mus ses
nogen pegeplade.
Det havde jeg nu også prøvet forinden, og burde have oplyst det i
spørgsmålet - undskyld.
mvh/leif b.

Fra : Ole C

Dato : 24-01-09 13:35

FIEL skrev blandt andet:

> Desværre - hverken under Enhedshåndtering eller under
> Kontrolpanel/Mus ses nogen pegeplade.
> Det havde jeg nu også prøvet forinden, og burde have oplyst det i
> spørgsmålet - undskyld.

Alt forladt.

Når TouchPad'en ikke optræder i Kontropanel/Mus, må det være fordi der ikke
er indlæst en original driver - eller den er blevet fjernet. Men det er nu
godt nok besynderligt, at den ikke optræder i Enhedshåndtering under "Mus og
andre pegeredskaber".

Du er nok nødt til at finde ud af hvilket fabrikat der er tale om - for
eksempel med SIW: http://www.gtopala.com/siw-download.html
- og installere softwaren til TouchPad'en for at kunne deaktivere den igen!

--
vh
Ole C

Fra : FIEL

Dato : 24-01-09 14:42

Kære Ole
Tak for rådet
mvh/leif b.

Fra : Ole C

Dato : 24-01-09 16:51

FIEL skrev blandt andet:

> Kære Ole
> Tak for rådet
> mvh/leif b.

Selv tak.
Lad os høre om du får løst problemet - og hvordan...

--
vh
Ole C

Fra : FIEL

Dato : 25-01-09 09:49

> Selv tak.
> Lad os høre om du får løst problemet - og hvordan...
>
> --
> vh
> Ole C

Det skal jeg nok fortælle om. Jeg prøver, når jeg næste gang besøger
vedkommende.
mvh/leif b.