MS Windows
briani 27239
clone
Fra : nielsen

Dato : 22-01-09 04:29

Findes der et program som kan clone/kopiere en harddisk til en anden?
Jeg vil gerne skifte harddisken uden at skulle geninstallere.
Jeg kører xp.

Fra : Stampe

Dato : 22-01-09 04:43

"nielsen" <sss@aaa.invalid> skrev i meddelelsen
> Findes der et program som kan clone/kopiere en harddisk til en anden? Jeg
> vil gerne skifte harddisken uden at skulle geninstallere.
> Jeg kører xp.

Klone & klone hvorfor tager du ikke bare en backup af din windows
installation sætter den nye HD i og laver en restore?

Mvh
Allan

Fra : nielsen

Dato : 22-01-09 11:58

Stampe skrev:
> [...]
>
> Klone & klone hvorfor tager du ikke bare en backup af din windows
> installation sætter den nye HD i og laver en restore?

Det har jeg ikke tænkt på Det jeg frygter er at jeg skal til at finde
serie nr. på alt hvad jeg har af programmer, slipper jeg for det ved en
restore? (jeg har ikke den store erfaring som administrator)

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 22-01-09 08:48

nielsen <sss@aaa.invalid> wrote:

>Findes der et program som kan clone/kopiere en harddisk til en anden?
>Jeg vil gerne skifte harddisken uden at skulle geninstallere.
>Jeg kører xp.

Hos Paragon laver de noget godt software. Har dog ikke prøvet
gratis-versionen som findes her

http://www.paragon-software.com/home/db-express/

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : Rado

Dato : 22-01-09 09:17

On Thu, 22 Jan 2009 00:28:44 -0300, nielsen <sss@aaa.invalid> wrote:

>Findes der et program som kan clone/kopiere en harddisk til en anden?
>Jeg vil gerne skifte harddisken uden at skulle geninstallere.
>Jeg kører xp.

Copywipe er gratis:

http://www.terabyteunlimited.com/copywipe.php

--
Rado

Fra : Nielsen

Dato : 24-01-09 13:11

Rado skrev:

> Copywipe er gratis:
>
> http://www.terabyteunlimited.com/copywipe.php

Det var et godt råd. jeg kopierede fra hd0 til hd1 og så fik jeg lavet
den nye harddisk nøjagtig som den gamle!
Mange tak

Fra : Jan Riber

Dato : 22-01-09 23:46

> [...]
> Findes der et program som kan clone/kopiere en harddisk til en
> anden? Jeg vil gerne skifte harddisken uden at skulle

Da jeg skiftede fra 20GB harddisk til 80GB Maxtor, benyttede min
bror et program fra maxtor. Så vidt jeg husker satte han det nye
drev på CD-romdrevets ledninger, kørte programmet, satte den nye
disk på den gamles plads. Og vupti.. PCèn startede op og kørte
som den altid havde gjort.

Vh. Jan