MS Windows
briani 27239
win 7 og genvejspile
Fra : Per H

Dato : 22-01-09 02:03

Findes der noget der kan fjerne pilen der er på ikonerne på
skrivebordet.?

I xp fandtes der noget tweak-u , men det kan jo ikke køre på win 7

per

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-01-09 09:42

Per H skrev:

> I xp fandtes der noget tweak-u , men det kan jo ikke køre på win 7

Nu er Win 7 jo trods alt også stadig en beta-version, men hvad med de
TweakUI-lignende programmer, som findes til Vista. Har du prøvet dem?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per H

Dato : 22-01-09 10:20

On Thu, 22 Jan 2009 09:42:28 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Nu er Win 7 jo trods alt også stadig en beta-version, men hvad med de
>TweakUI-lignende programmer, som findes til Vista. Har du prøvet dem?

ja jeg har haft fat i et, men der var ikke den funktion.
leder stadig.

per

Fra : Ole C

Dato : 22-01-09 10:58

Per H skrev blandt andet:

> ja jeg har haft fat i et, men der var ikke den funktion.
> leder stadig.

Tweak VI har den funktion til Vista - og virker måske også på Windows 7....?
http://www.totalidea.com/product.php?Product=TweakVI

--
vh
Ole C

Fra : rikke

Dato : 22-01-09 11:26

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Tweak VI har den funktion til Vista - og virker måske også på Windows
> [...]

hej her er et program der gir flere muligheder for genvejs pile
http://www.online-tech-tips.com/windows-vista/how-to-remove-shortcut-arrows-from-vista-desktop-icons/

Fra : rikke

Dato : 22-01-09 11:29

"rikke" <pctrolden@webinvalidspeed.dk> skrev i meddelelsen

> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> hej her er et program der gir flere muligheder for genvejs pile
> http://www.online-tech-tips.com/windows-vista/how-to-remove-shortcut-arrows-from-vista-desktop-icons/

og her hvis du kan li at pille
http://www.mydigitallife.info/2009/01/17/how-to-remove-shortcut-arrow-on-icons-in-windows-include-desktop-items/

Fra : Ole C

Dato : 22-01-09 12:29

rikke skrev blandt andet:

> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> hej her er et program der gir flere muligheder for genvejs pile
> http://www.online-tech-tips.com/windows-vista/how-to-remove-shortcut-arrows-from-vista-desktop-icons/

Jeg har ikke brug for programmet. Du bør svare ham der stiller spørgsmålet -
og det er ikke mig....

--
vh
Ole C

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-01-09 10:42

Per H skrev:

> ja jeg har haft fat i et, men der var ikke den funktion. leder
> stadig.

Har du prøvet:
<http://www.brothersoft.com/vista-shortcut-manager-180230.html> ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per H

Dato : 22-01-09 13:06

On Thu, 22 Jan 2009 10:42:08 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Har du prøvet:
><http://www.brothersoft.com/vista-shortcut-manager-180230.html> ?
Ja jeg kunne ikke få nogle af de nævnte til at virke. øv

per

Fra : -=JF=-

Dato : 22-01-09 14:20

Per H skrev:
> Findes der noget der kan fjerne pilen der er på ikonerne på
> skrivebordet.?

Ren nysgerrighed...
Hvorfor ikke bare lade pile være pile, i stedet for at sløve systemet
med kommandoer der skal fjerne dem?

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Ole C

Dato : 22-01-09 16:00

-=JF=- skrev blandt andet:

> Ren nysgerrighed...
> Hvorfor ikke bare lade pile være pile, i stedet for at sløve systemet
> med kommandoer der skal fjerne dem?

Der er ikke tale om sløvende kommandoer, men om en ændring i Registry, der
ændrer ikonet.

--
vh
Ole C

Fra : Per H

Dato : 22-01-09 16:09

On Thu, 22 Jan 2009 14:19:58 +0100, -=JF=- <invalid@invalid.invalid>
skrev:

>Ren nysgerrighed...
>Hvorfor ikke bare lade pile være pile, i stedet for at sløve systemet
>med kommandoer der skal fjerne dem?

Det ser så tåbeligt ud med de store pile, og jeg bruger ikk pc til
det vilde der kræver en masse,

per

Fra : Mogens Johansen

Dato : 22-01-09 16:50

Fjern genvejspile i vista.
Har ikke testet i win7, men hvis nedenstående er identisk i win7 burde det
virke. Jeg hader dem også, genvejspilene..

Gå til start, vælg kør og skriv "regedit"
Gå til HKEY_CLASSES_ROOT > lnkfile
Omdøm "IsShortcut" til "AriochIsShortcut"
Luk Regedit og genstart.

Mogens

Fra : Per H

Dato : 22-01-09 18:30

On Thu, 22 Jan 2009 16:49:36 +0100, "Mogens Johansen"
<mons.johansen@sofanet.dk> skrev:

> [...]
>
>Gå til start, vælg kør og skriv "regedit"
>Gå til HKEY_CLASSES_ROOT > lnkfile
>Omdøm "IsShortcut" til "AriochIsShortcut"

øv de filer findes ikke.

men regedit ligger både i windows mappen og i system32 mappen.

per

Fra : Ole C

Dato : 22-01-09 19:55

Per H skrev blandt andet:

> øv de filer findes ikke.

Det er ikke filer, men en "nøgles" placering i Registry.

> men regedit ligger både i windows mappen og i system32 mappen.

Og du åbner registreringseditoren med "regedit" - finder nøglen på stedet
som anvist ovenfor - og omdøber som anført.

--
vh
Ole C

Fra : Per H

Dato : 22-01-09 20:27

On Thu, 22 Jan 2009 19:55:21 +0100, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev:

>Det er ikke filer, men en "nøgles" placering i Registry.

>Og du åbner registreringseditoren med "regedit" - finder nøglen på stedet
>som anvist ovenfor - og omdøber som anført.

ja ved jeg, men nøglen inkfile og isshortcut, skal jo findes i win 7
og de kan jeg regedit ikke finde.

(i xp er de der)

per

Fra : Per H

Dato : 22-01-09 20:59

>Det er ikke filer, men en "nøgles" placering i Registry.

Nå fant ud af at man bare skal søge på order "IsShortcut"
og rename det til "AriochIsShortcut"
Det er ca 10 steder det skal gøres.

Glem alt om Inkfile, det findes ikke ( hos mig)

Takke for hjælpen
og det virker..

per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-01-09 04:22

Det hedder ikke Inkfile (med i) men derimod lnkfile (med l). Som han
skrev.
Men du har ret i at det ikke er nok da der er flere former for
genveje.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Per H

Dato : 23-01-09 12:14

On Fri, 23 Jan 2009 04:22:15 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> skrev:

>Det hedder ikke Inkfile (med i) men derimod lnkfile (med l). Som han
>skrev.

Nå, ja tegnet er jo det samme, stort i eller lille l.

per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-01-09 01:09

I != l Nej de er ikke ens som du kan se. Hvis dit syn er meget
dårligt så forstør skriften.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Rado

Dato : 24-01-09 12:13

On Sat, 24 Jan 2009 01:08:58 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>I != l Nej de er ikke ens som du kan se. Hvis dit syn er meget
>dårligt så forstør skriften.

Det afhænger vist af hvilken font der er tale om. Hos den der bruges i
mit newsprogram (MS Sans Serif) f.ex. er de helt ens.

--
Rado

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-01-09 04:56

Er det på en Mac? For på Windows har jeg ingen problemer med at se
forskel i Sans serif.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-01-09 05:10

Ups ja, på den her platform (Vista) er de ens i MS Sans Serif.

PS. Hvorfor bruger du så gammel en version af Forte Agent?

Fra : Rado

Dato : 25-01-09 19:17

On Sun, 25 Jan 2009 05:10:20 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Ups ja, på den her platform (Vista) er de ens i MS Sans Serif.

Også i XP.

>PS. Hvorfor bruger du så gammel en version af Forte Agent?

Jeg har faktisk købt seneste version for nylig men har bare ikke fået
taget mig sammen til at opgradere (er vist lidt kringlet med en 10 år
gammel database).

--
Rado

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-01-09 19:18

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Findes der noget der kan fjerne pilen der er på ikonerne på
> skrivebordet.?
>
> I xp fandtes der noget tweak-u , men det kan jo ikke køre på win 7

Prøv denne lille guide:
http://kortlink.dk/67mu

Mvh
Benjamin