Ny stationær - konfigurationscheck tak!
Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-01-09 01:30

Hej,

jeg har sammensat følgende maskine:

Komponent Type/model Link
Kabinet Antec Sonata III 500 EU
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397589
PSU
Bundkort ASUS P5QL SE
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=490129
Processor Core 2 Duo E7400 3 MB (Intel Boxed) 2.8 GHz
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=478518
RAM Kingston HyperX 2 x 2 GB
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=478369
Grafikkort ASUS EN8500GT SILENT MAGIC/HTP 512 MB
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390722
Harddisk Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD502IJ 500 GB
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=447549
DVD brænder Pioneer DVR 216DBK (Sort)
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=470490
Floppy Alps DF354H (Sort)
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=52519

Er det noget der kan bruges til noget eller er der nogle af tingene der
passer "dårligt" sammen.
Maskinen skal ikke bruges til spil, men som kontorPC + billedbehandling,
lidt video, hjemmeside osv...

Rasmus

Fra : Brian Lund

Dato : 22-01-09 11:01

> [...]
> passer "dårligt" sammen.
> Maskinen skal ikke bruges til spil, men som kontorPC + billedbehandling,

Jeg havde nok nuppet en E8400, men ellers kan jeg sgu ikke se den store synd
i noget af det..!
Ihvertfald hvis "lidt video" betyder videoredigering, E8400 er noget
hurtigere end E7400... Eller hvis det er billedbehandling af store filer,
ellers er det sgu ligemeget med den ekstra power.

Brian

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-01-09 18:46

Brian Lund wrote:

> [...]
> hurtigere end E7400... Eller hvis det er billedbehandling af store
> filer, ellers er det sgu ligemeget med den ekstra power.

Tak for svaret til alle...
Jeg glemte at skrive at maskinen skal holdes på max. (ca. ) 4000 kr.
Derfor kan det ikke blive til mere end E7400...
I 95% af tiden skal computeren ikke lave andet end "kontor" pc.. dvs. surfe
+ mail...

Rasmus

Fra : Henning

Dato : 22-01-09 20:57

On Thu, 22 Jan 2009 18:46:05 +0100, "Rasmus M. Jensen"
<rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

> [...]
>Derfor kan det ikke blive til mere end E7400...
>I 95% af tiden skal computeren ikke lave andet end "kontor" pc.. dvs. surfe

Hvor er Claus blevet af - så kom jeg før ham...
Smut i stedet i Aldi og køb en af deres 4.000-kroners maskiner. Den
vil til rigelighed opfylde dine krav og behov...
Men alle de forhandlere du linker til bruger du hurtigt de første
500,- bare på porto og gebyrer.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-01-09 21:23

Henning wrote:

> [...]
> vil til rigelighed opfylde dine krav og behov...
> Men alle de forhandlere du linker til bruger du hurtigt de første

har samlet stumperne ved Getmore der sender fragtfrit, så nej - alle
stumperne står i 4052,- kr. inkl. forsendelse...

Rasmus

Fra : Jesper Juul

Dato : 22-01-09 21:32

Rasmus M. Jensen skrev:

> har samlet stumperne ved Getmore der sender fragtfrit, så nej - alle
> stumperne står i 4052,- kr. inkl. forsendelse...

Inkl. Windows og andet software?

Jesper

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-01-09 22:04

Jesper Juul wrote:

> Inkl. Windows og andet software?

nej...
men hvorfor dog bruge penge på M$ programmer når man kan få kvalitet
gratis...
ubunto eller fedora + open office... hvad har man så mere brug for?

Rasmus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-09 22:43

Rasmus M. Jensen wrote:

> men hvorfor dog bruge penge på M$ programmer når man kan få kvalitet

Du bruger da Windows

Jeg har skam også Windows (XP Pro) - dog kun til gaming.

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-01-09 23:08

Jesper Poulsen wrote:

> Du bruger da Windows

ja, men computeren er ikke til mig og på den her maskine bruger jeg windåse
fordi det fulgte med...

Rasmus

Fra : Jesper Juul

Dato : 23-01-09 12:58

Rasmus M. Jensen skrev:

> nej...
> men hvorfor dog bruge penge på M$ programmer når man kan få kvalitet
> gratis...
> ubunto eller fedora + open office... hvad har man så mere brug for?

Det kommer vist helt an på ens behov og interesse for computere.

Jesper

Fra : Kristian Bundgaard

Dato : 22-01-09 22:10

Jesper Juul wrote:

> Inkl. Windows og andet software?
>
> Jesper

First of all, lad for guds skyld vaere med at koebe din computer i Aldi.
Op til flere gange er der skrevet historier om hvordan Aldi faar
mulighed for at saelge deres Medion computere saa billigt som de goer,
det er nemlig de computere som har loddefejl etc og derfor ikke bliver
godkendt af "rigtige" forhandlere. Sammenlignet med andre varer altsaa
et andensorteringsprodukt. Ydermere fraraader jeg generelt at goere dine
hardwareindkoeb hos varehuse, da de sjaeldent har forstand paa hvad de
saelger, og lige saa sjaeldent tilbyder den service man faar hos en
rigtig computerforhandler.
Det boer maaske ogsaa naevnes at det lyder som om i snakker forbi
hinanden, chipset og CPU er ikke det samme, dvs at du godt kan faa Intel
CPU uden noedvendigvis at koere med Intel chipset, skift blot mobo og
problemet er loest.
Hvis du spoerger mig skal du helt holde dig fra AMD CPUer hvis du ikke
paataenker at bruge din computer til spil, for det er deer AMD har(haft)
sin staerke side, og iflg. tests er det ikke engang noedvendigvis
tilfaeldet laengere.
Forstaar dog ikke helt kritikken af AMDs Athlon XP serie, hvis eller
bare man lader vaere med at koebe Thoroughbred og holder sig til Barton
som by far overgaar langt de fleste P4 CPUer som den skal konkurerre
med. Baade naar det angaar standart ydelse men ogsaa naar det gaelder
muligheder for OC.

Haaber bare lidt af mit aevl var brugbart :)

Mvh. Kristan

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-09 22:25

Kristian Bundgaard wrote:
> [...]

Kan vi få noget dokumentation på dette ? evt. links.

Mvh Ebbe

( Medion-ejer, uden loddefejl på 5. år )

Fra : Kristian Bundgaard

Dato : 22-01-09 22:29

> Kan vi få noget dokumentation på dette ? evt. links.
>
> Mvh Ebbe
>
> ( Medion-ejer, uden loddefejl på 5. år )

Nae, egentlig ikke, ejer ikke et netavis login ;)
Men synes nu det er lidt sjovt at du selv naevner loddefejlene, eftersom
det har vaeret et af de helt store issues. Siger ikke dermed at du ikke
kan have haft en medion uden fejl i 5 aar, for det kan du sagtens, og
det vil mange af medionejerne kunne, men det aendrer altsaa ikke paa at
det i mange aar har vaeret et problem. Et andet problem er saa stoejen,
som i hvertfald paa deres laptops naermest overdoever hoejtalernes
maximale ydeevne, om det i samme grad goer sig gaeldende for de
stationaere modeller skal jeg ikke goere mig klog paa...

Fra : Kristian Bundgaard

Dato : 22-01-09 22:37

Kristian Bundgaard wrote:
> [...]
Fandt dog lige efter opfordringen lidt dokumentation.
http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-10774795.html
Viser sig at forbrugerraadet har vaeret efter Aldi, og at Basta senere
har taget sagen op fordi der ikke er sket forbedringer.

Mvh. Kristian

Fra : Henning

Dato : 23-01-09 06:30

On Thu, 22 Jan 2009 21:36:33 +0000, Kristian Bundgaard
<Mirozel@gmail.com> wrote:

> [...]
>Viser sig at forbrugerraadet har vaeret efter Aldi, og at Basta senere
>har taget sagen op fordi der ikke er sket forbedringer.

Det hænger ikke rigtig sammen?
Du skriver
[...]

Men linket du refererer til omtaler blot er kunder er utilfredse med
servicen de får i butikken? Intet om din påstand om at det er
sekunda-produkter de sælger?

Fra : Kristian Bundgaard

Dato : 23-01-09 22:19

Linket omhandler ogsaa det at manden jo har faaet udleveret en PC som
simpelthen ikke virker. En hurtig soegning paa google viser at mange
ligger inde med defekte Medioner som i flere tilfaelde efter egne udsagn
er defekte grundet svage lodninger el. lig. Uanset om I tager hvad jeg
siger for gode varer eller ej aendrer det ikke det faktum at dette
"rygte" om du vil har floreret i et stykke tid. Ej heller aendrer det
paa at langt de fleste er enige i at Medion hardware er af skidt
kvalitet, hvilket egentlig var pointen med indlaeget, flueknepning
aside. Ved ikke helt hvordan mit indlaeg kom til at virker som et
personligt angreb Ebbe, er ked af hvis det kom til at virke saadan, for
det var egentlig ikke intentionen. Accepterer 100% at du har vaeret
tilfreds med dine Medion koeb, jeg paapeger bare at en stor del af
koeberne er langt fra lige saa tilfredse som dig. En langt stoerre del
end det goer sig gaeldende ved hovedparten af andre producenter(Nej jeg
kan ikke linke statistik eller lignende, men det er mit klare indtryk).
Om det er en daarlig forretning eller ej vil jeg ikke tage stilling til,
men hvis de, som i den tidligere linkede case helt undgaar reperationer
kan man jo kun taenke sit.
Beklager i oevrigt OT Rasmus :)

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-09 08:31

Kristian Bundgaard wrote:
> [...]

Det må være en misforståelse. Jeg opfatter det skam ikke på nogen måde som
et personligt angreb.
Jeg syntes blot der mangler lidt modvægt til den nedsabling der til tider
bliver Medion's maskiner til del her i gruppen. Til tider endda fra folk,
som ikke selv har været så meget som i nærheden af dem.
Hvorimod de mennesker, som rent faktisk har/har haft Medion, i stort tal
roser dem for deres kvalitet/pris forhold. Ja, der vil i sagens natur være
nogle mennesker der er uheldige. Jeg har efterhånden læst en del der osse
har været uheldige med Dell, Lenovo, Fujitsu-Siemens, You name it.
Det er nærmest en "naturlov", når der sælges et stort antal maskiner, at der
er nogle smuttere imellem.
Hvis du læser dit eget indlæg, hvor du beskylder Aldi for helt bevidst at
sælge, jeg citerer:
"Op til flere gange er der skrevet historier om hvordan Aldi faar
mulighed for at saelge deres Medion computere saa billigt som de goer,
det er nemlig de computere som har loddefejl etc og derfor ikke bliver
godkendt af "rigtige" forhandlere." , så ville de da være mærkeligt, hvis
der ikke var nogen der reagerede, ikk'.

Mvh Ebbe
Tilfreds Medion-ejer, ved en fejl købt i Aldi uden loddefejl

Også en undskyldning herfra til Rasmus for at "grise" hans tråd til.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-09 07:28

Kristian Bundgaard wrote:
> [...]

Det var nu ikke mig der fremhævede loddefejl, det gjorde du selv. Jeg gjorde
blot opmærksom på at dem kender jeg ikke noget til.

Hvad støj angår, så kan det, ihvertfald på min model (stationær), knibe med
at høre om den er tændt, selvom den står på mit skrivebord, ca. 50 cm fra
mit højre øre.

Pudsigt nok, så har jeg ikke mødt en eneste utilfreds Medion-ejer, kun
tilfredse. Har endda "prakket" flere familiemedlemmer en på efter mine egne
positive oplevelser, og de har endnu ikke slået hånden af mig

Mvh Ebbe

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-09 22:34

Ebbe (7000) wrote:

> Kan vi få noget dokumentation på dette ? evt. links.

Indmaden i Medion-maskinerne _er_ skrabede udgaver af det hardware der
sælges som løsdele til computerbyggere.

Søg på indmaden til din egen Medion. Du finder ikke engang et link hos
producenten.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-09 07:32

Jesper Poulsen wrote:
> [...]

Det er jeg skam helt klar over. Mit bundkort er f.eks. et Msi, fremstillet
til Medion. Det forandrer dog ikke på at jeg er overordentlig tilfreds med
maskinen. Specielt det, at den foreløbigt har kørt i omkring 5 år uden en
eneste "hick-up" tiltaler mig.

Mvh Ebbe

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-09 22:31

Kristian Bundgaard wrote:
> Jesper Juul wrote:

> First of all, lad for guds skyld vaere med at koebe din computer i Aldi.

Jeg tror ikke at Jesper Juul står overfor at skulle købe en ny PC.

Jesper Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 23-01-09 07:19

> [...]
> for at saelge deres Medion computere saa billigt som de goer, det er
> nemlig de computere som har loddefejl etc og derfor ikke bliver godkendt

Den har jeg svært ved at tro på... Til gengæld tror jeg gerne at de bruger
de billigste komponenter de kan få fat i... Hvem husker ikke de "gode" gamle
AsRock K7 bundkort hvor flere serier havde en tendens til at bruge billige
kondensatorer... Som så lækkede efter et par år!

> [...]
> hinanden, chipset og CPU er ikke det samme, dvs at du godt kan faa Intel
> CPU uden noedvendigvis at koere med Intel chipset, skift blot mobo og

Jeps, både nvidia, via og andre laver chipsets til intel CPU'er.

> [...]
> paataenker at bruge din computer til spil, for det er deer AMD har(haft)
> sin staerke side, og iflg. tests er det ikke engang noedvendigvis

Price/performance ville jeg også vælge intel idag, det har jeg så også
gjort...
Deres core 2 duo har gjort alverden ved ydelse og ikke mindst strømforbrug.
Det er dog kun som pointeret chipsettet der halter.

> [...]
> naar det angaar standart ydelse men ogsaa naar det gaelder muligheder for

Jeg havde både barton (mobile), thoroughbred og duron'er af den generation
før!
Jeg var yderst tilfreds, flere af mine kammerater havde selvsamme CPU'er
uden nogle problemer... Der var selvfølgelig en risiko for at knække kernen
eller brænde dem af, men så skulle man altså også lave en fejl under
montering af køleren, det skete aldrig for mig!

Og ja dengang var AMD altså noget foran på price/performance!

Brian

Fra : Rado

Dato : 23-01-09 09:02

On Thu, 22 Jan 2009 21:10:14 +0000, Kristian Bundgaard
<Mirozel@gmail.com> wrote:

> [...]
>det er nemlig de computere som har loddefejl etc og derfor ikke bliver
>godkendt af "rigtige" forhandlere. Sammenlignet med andre varer altsaa

Det må da være en dårlig forretnng for er der noget der koster så er
det reparation under garantien (som jo normalt er 3 år for Medion).

--
Rado

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 06-02-09 11:10

On 23 Jan., 07:31, "Ebbe \(7000\)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> wrote:

> [...]
> maskinen. Specielt det, at den foreløbigt har kørt i omkring 5 år uden en

Samme oplevelse her.

Forholdsvis lydløs og rimelig kraftig (til prisen da den blev købt).

Klaus

Fra : PA

Dato : 22-01-09 11:00

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> passer "dårligt" sammen.
> Maskinen skal ikke bruges til spil, men som kontorPC + billedbehandling,

Alt passer sammen,men det bliver ikke
den store spillemaskine,men en god rimelig
støjfri og strømbesparende PC.
Hvad skal du bruge floppy til?

MVH Per

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-09 15:22

PA wrote:

> støjfri og strømbesparende PC.

Den bliver ikke særligt strømbesparende med et Intel chipset

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-01-09 18:47

Jesper Poulsen wrote:

> Den bliver ikke særligt strømbesparende med et Intel chipset

hvad foreslår du så i stedet...
mener du jeg skal vælge en AMD processor?

måske er det noget sludder, men jeg har altid holdt mig til intel da jeg
synes der har været rigtig mange issues omkring AMD...
Strømslugende, bliver meget varme, ustabile osv. osv.

Rasmus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-09 19:04

Rasmus M. Jensen wrote:

> hvad foreslår du så i stedet...

Et andet chipset.

> mener du jeg skal vælge en AMD processor?

Det var også en mulighed.

Faktum er at Intel's chipsets æder CPU'en energibesparelse, således at
gevinsten bliver minimal.

> synes der har været rigtig mange issues omkring AMD...
> Strømslugende, bliver meget varme, ustabile osv. osv.

T-Bird havde nogle problemer, men de seneste 4 år har AMD ikke haft
uheldige serier. Og AMD har nogle ekstremt energirigtige chipsets. Deres
790-serie idler ved ca 890mW (incl. et ATi HD3300).

Jeg har Athlon64'ere til at køre 24/7 i månedsvis. Min gaming-maskine er
baseret på Athlon64. Den gamle var sågar overclocket og luftkølet uden
problemer (20% OC).

Jeg har haft Athlon XP og var tæt på helt at skippe PC'en som platform
efter det bekendtskab. Athlon64 fik én chance og bestod med bravour.

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-01-09 19:20

Jesper Poulsen wrote:

> Det var også en mulighed.
>
> Faktum er at Intel's chipsets æder CPU'en energibesparelse, således at
> gevinsten bliver minimal.

dokumenter venligst din påstand... undskyld - men det virker ikke som om der
er mere hold i det du siger end når jeg siger at jeg hælder mest til Intel
cpu'er pga. stabilitet og mindre varmeudvikling...

> [...]
>
> Jeg har haft Athlon XP og var tæt på helt at skippe PC'en som platform
> efter det bekendtskab. Athlon64 fik én chance og bestod med bravour.
Hvad hedder den processor i AMD udgave der svarer til 2,8 GHz og et
tilhørende motherboard - husk at prisen er en faktor her - altså må du gerne
give eksempler der kan matche prisen...

Indrømmet - jeg har ikke beskæftiget mig meget med emnet, men du er dog den
første jeg hører sige at intels chipset er strømslugende...!

Rasmus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-09 22:21

Rasmus M. Jensen wrote:

> Hvad hedder den processor i AMD udgave der svarer til 2,8 GHz og et
> tilhørende motherboard - husk at prisen er en faktor her - altså må du gerne
> give eksempler der kan matche prisen...

Bundkort (der er desværre "kun" HD3200 på):

ASUS M3A-H/HDMI:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434640
Gigabyte GA-MA78G-DS3H:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=448535

CPU:
Phenom X4 9950 2 MB:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=459702
Athlon 64 X2 6000+ 2 MB:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=479428

Lidt udenfor budget (der skal tilkøbes køler). Black Edition:
Athlon 64 X2 6400+ 2 MB
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393556
Lidt billigere (ej Black Edition):
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409901

> Indrømmet - jeg har ikke beskæftiget mig meget med emnet, men du er dog den
> første jeg hører sige at intels chipset er strømslugende...!

Så har du ikke fulgt særligt godt med på usenet de seneste måneder.

http://ixbtlabs.com/articles3/mainboard/i43p-i45p-chipsets.html
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_700_chipset_series#Energy_efficiency

Ved fuld skrald i spil ol. er Intel-systemet det mest energibesparende,
men i alle andre situationer er AMD-systemet bedst.

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 23-01-09 08:56

On Thu, 22 Jan 2009 19:20:11 +0100, "Rasmus M. Jensen"
> [...]

>er mere hold i det du siger end når jeg siger at jeg hælder mest til Intel
>cpu'er pga. stabilitet og mindre varmeudvikling...

I/O hub'en på mine Intel kort (965 chipset) ligger konstant på ca 70
grader. Grafik/memory hub'en ligger på ca 45 med onboard grafik
kørende, selve boardet omkring 40.

Ved ikke om det er meget eller lidt, blot til en orientering,

--
Rado

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 23-01-09 16:49

Rado wrote:

> [...]
> kørende, selve boardet omkring 40.
>
> Ved ikke om det er meget eller lidt, blot til en orientering,

hvad så med det her: ASUS P5N73-CM og så spare grafikkortet... (og i øvrigt
få et mini-atx kabinet)

eller har i andre forslag...

Rasmus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-01-09 02:11

Rasmus M. Jensen wrote:

> hvad så med det her: ASUS P5N73-CM og så spare grafikkortet... (og i øvrigt

Det er et ringe grafikkort og energiforbruget er stadig alarmerende.

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 24-01-09 07:15

Jesper Poulsen wrote:

> Det er et ringe grafikkort og energiforbruget er stadig alarmerende.

jeg har stadig ikke set forslag til et passende bundkort fra din side af..
når det nuværende grafikkort er et on-board i en computer der er 10 år
gammel så tror jeg skam at det jeg har valgt er helt fint...

Rasmus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-01-09 08:39

Rasmus M. Jensen wrote:

> jeg har stadig ikke set forslag til et passende bundkort fra din side af..

22/1 kl. 22.21 er der stumper til en maskine der ved normalt
surf-/kontorbrug er mere energieffektiv end det du har foreslået, uden
at det hænger i bremsen med spil ol.

Der er oven i købet flere at vælge imellem, således at manko hos én
leverandør ikke ødelægger projektet fuldstændigt.

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 26-01-09 17:47

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
>
> Der er oven i købet flere at vælge imellem, således at manko hos én
> leverandør ikke ødelægger projektet fuldstændigt.

hvad er det lige for en af konfigurationerne du ville vælge?
Jeg vil gerne have så meget som muligt on-board - hvad kan du anbefale som
bundkort?
Jeg har kun krav til Core2Duo, parallelport og VGA skærm

Rasmus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-01-09 20:19

Rasmus M. Jensen wrote:

> hvad er det lige for en af konfigurationerne du ville vælge?

Den konfiguration jeg vil vælge er ikke nødvendigvis den der er bedst
for vedkommende der skal bruge den. Derfor har jeg valgt nogle
forskellige muligheder der alle kan fungere fint sammen, men som er
underlagt de samme begrænsninger som alle andre løsninger (dual core er
bedre til spil og quad core er bedre til billedbehandling). Det er et
spørgsmål om kompromisser og så ellers vælge den løsning som giver
færrest af slagsen.

> Jeg vil gerne have så meget som muligt on-board - hvad kan du anbefale som
> bundkort?

Dem jeg allerede har nævnt.

> Jeg har kun krav til Core2Duo, parallelport og VGA skærm

Jeg kan ikke anbefale noget til Core2 Duo. Jeg kan slet ikke anbefale
noget til Intel. Min kraftigste Intel-CPU var en Pentium II 400 og den
seneste Intel-maskine i mit hjem var en dual Pentium Pro. I mit hjem
kører der AMD-maskiner. Kun AMD-maskiner. Det er nu engang den mest
økonomiske løsning ved lav til moderat belastning. Gaming (=høj
belastning) sker alligevel sjældent, medmindre man er arbejdsløs eller
professionel gamer.

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 26-01-09 23:14

Jesper Poulsen wrote:

> Dem jeg allerede har nævnt.

du har jo ikke nævnt noget som helst!

> Jeg kan ikke anbefale noget til Core2 Duo. Jeg kan slet ikke anbefale
> noget til Intel.

DOH! hvad blander du dig så i tråden på... du har jo blapret løs, men slet
ikke kommet med noget konkret udover at du ik ka li Intel og tror at AMD er
det eneste rigtige...

Rasmus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-01-09 00:01

Rasmus M. Jensen wrote:

> du har jo ikke nævnt noget som helst!

Jo. Jeg er kommet med komplette løsningsforslag.

> ikke kommet med noget konkret udover at du ik ka li Intel og tror at AMD er
> det eneste rigtige...

Til denne opgave _er_ AMD det eneste rigtige. Hardcore-gamere bør satse
alle dere sparepenge på noget vildt Intel, men alle vi andre er bedst
tjent med AMD. Det merforbrug Intel-systemer har ved let til moderat
brug overgår langt AMD's ved tilsvarende brug. Har man penge nok (til at
betale elregning med) så er det Intel. Er man bare 'lidt' miljøvenlig,
så er det AMD.

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 27-01-09 21:07

Jesper Poulsen wrote:

> Jo. Jeg er kommet med komplette løsningsforslag.

hvilket indlæg er det i?

> [...]
> moderat brug overgår langt AMD's ved tilsvarende brug. Har man penge
> nok (til at betale elregning med) så er det Intel. Er man bare 'lidt'

AMD!?!?!? De er da netop kendt for at blive stinkende varme og dermed
ustabile...
mage til makværk af chipdesign!

Rasmus

Fra : M.N.

Dato : 27-01-09 21:34

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i meddelelsen

> hvilket indlæg er det i?

> AMD!?!?!? De er da netop kendt for at blive stinkende varme og dermed
> ustabile...
> mage til makværk af chipdesign!

Det var i forrige årtusinde.....

Mogens

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-01-09 22:07

Rasmus M. Jensen wrote:

> AMD!?!?!? De er da netop kendt for at blive stinkende varme og dermed
> ustabile...
> mage til makværk af chipdesign!

Du følger ikke særligt godt med, hva'?

Intel baserer deres CPU'er på forældet teknologi. Produktionen koster
intet, men CPU'erne koster kassen.

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 23-01-09 19:25

Rasmus M. Jensen wrote:
> jeg har sammensat følgende maskine:

så prøver jeg her med en ny sammensætning...

kommentarer ønskes...

Kabinet Antec New Solution NSK3480-EC
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=392420
PSU