Purified Water - Hokus Pokus.
Fra : Martin Petersen

Dato : 19-01-09 14:04

Hejsa.

Jeg har en kammerat der for længe siden fortalte mig om det her Purified
Water som i har skrevet en del om herinde (pillet fra hinanden :) )... Jeg
har citeret nogle af jeres indlæg for ham, for at få ham til at forstå det
er humbug. Han påstår hans mors tænder er blevet bedre, hendes rygsmerter er
væk og hun har det fantastisk (hvilket jo er godt for hende, men jeg tvivler
på at det handler om andet en tro).

Hans nyeste modbevis er det såkaldte "Ormus" - Orbitally monoatomic
rearranged elements. Jeg har simpelthen ikke overskud til at kigge på det
ævl, men måske i kunne have lidt morskab ud af det? :)

Her er en Google søgning:
http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=1&ct=result&cd=1&q=ormus+-+orbitally+monoatomic+rearranged+elements&spell=1

- Martin

Fra : Allan F

Dato : 19-01-09 17:39

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rearranged elements. Jeg har simpelthen ikke overskud til at kigge på det
> ævl, men måske i kunne have lidt morskab ud af det? :)

Klik på det første link, og du får noget der starter med:

"There are many mysterious and magical things that have been recorded in
history. The Biblical manna, the Philosopher's Stone, the Fountain of Youth,
Orgone energy, prana, chi, the Holy Grail, the Great Pyramid and the Ark of
the Covenant are a few of these things. It looks like these things and more
might be related to a new class of materials that have been identified and
described in the last few decades. "

Når der er noget, der henviser til den slags, er chancen for at der er noget
om historien ikke særlig høj.

Prøv at læse dette: "A number of methods for obtaining the ORMUS elements
have been devised in the last several years. The easiest of these methods is
to raise the pH of clean ocean water to 10.78 and no higher, using lye
water, then wash the resulting precipitate three times with distilled
water.(8) "

Hvis der er noget, der udfældes ved at tilsætte hydroxid, og man derefter
blander det med dest. vand, så mon ikke det bliver opløst igen? Og hvad er
der specielt ved præcist en pH på 10.78? Og havvand?

Allan F

Fra : Knud Soerensen

Dato : 19-01-09 22:46

Martin Petersen wrote:
> [...]
> hendes rygsmerter er væk og hun har det fantastisk (hvilket jo er godt
> for hende, men jeg tvivler på at det handler om andet en tro).

Undskyld, men jeg tror ikke at du kan overbevise ham om at det er humbug
hvis du kun har det fra 3. person og han selv i 1. person har
observeret at det virker.

Jeg tror ikke du får ham overbevist om noget af det du siger,
før du begynder at lave ordenlig research og egne eksperimenter.

--
Crowdnews.eu - a social news site based on sharing instead of voting.
Follow me on CrowdNews http://crowdnews.eu/users/addGuide/42/

Fra : Rado

Dato : 20-01-09 03:15

On Mon, 19 Jan 2009 14:04:00 +0100, "Martin Petersen"
<knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote:

> [...]
>rearranged elements. Jeg har simpelthen ikke overskud til at kigge på det
>ævl, men måske i kunne have lidt morskab ud af det? :)

Det er ikke utænkeligt at det helt eller delvis skyldes tro, men ormus
elementernes eksistens er der hård eksperimentel evidens for. Hudsons
opdagelse af dem er interessant fordi den viser at der findes ting som
man åbenbart ikke kan måle ved hjælp af de gængse analysemetoder. Læs
evt. hans egen beretning her:om hvordan han opdagede dem:

http://www.levity.com/alchemy/hudson2.html

--
Rado

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 20-01-09 12:31

On 20 Jan., 03:15, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:

Til orientering for Martin Pedersen. Du kan roligt se bort fra Rados
indlæg. Han er kendt her i gruppen (og andre grupper) som værende
kugleskør new-age fanatiker.

J.O.