Tragisk aktivering
Fra : Ukendt

Dato : 19-01-09 18:56

skoleleder Olav Rabølle Nielsen:

Hvad tænker du, når du erfarer, at en af Odense Kommunes rollemodeller har
skudt mod to israelere i Rosengårdcentret?

Det er tragisk. Jeg kender den unge mand rigtig godt. Han er kommet hos mig
privat, og jeg holder meget af ham og hans familie. Selvfølgelig har jeg den
dybeste medfølelse med de mennesker, det er gået ud over, men jeg er også
trist til mode over, at den unge mand i desperation har begået sin handling.
Jeg kan kun sige, at han har haft en opvækst og et liv, hvor han hele tiden
har skullet undertrykke en vrede. Han var kommet på ret fod, men så rammer
sygdom ham igen, og så bliver han udsat for et aktiveringsforløb af det
danske bureaukrati, og det gør ham mere og mere rasende, og det hele bryder
så ud i lys lue i Rosengårdcentret. Et eller andet sted føler jeg, at jeg
måske burde have været mere for ham. Jeg har ingen undskyldning for hans
handling, men jeg ser mange gange verden et andet sted fra end I andre.

-----

Minder mig og dengang lederen af dansk-palæstinensisk forening fortalte hvor
vrede palæstinenserne var over at de nu skulle arbejde for pengene " . . .
nu er vi vrede"

Det ER også ondt af det danske samfund, især da, når vi er verdens rigeste
land, - eller noget i den retning.

Fra : P.N

Dato : 19-01-09 19:02

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Minder mig og dengang lederen af dansk-palæstinensisk forening fortalte
> hvor vrede palæstinenserne var over at de nu skulle arbejde for pengene "
> . . . nu er vi vrede"

Er det sandt eller manipulerer du med ordene

> Det ER også ondt af det danske samfund, især da, når vi er verdens rigeste
> land, - eller noget i den retning.

Jamen hvorfor ikke bare gi dem et rigtigt job. Altså ikke bare aktivering
hvor de skal bruge fritiden på at glæde Klaus Hjort ved skrive
jobansøgninger hver dag.

Fra : hanzen

Dato : 19-01-09 19:06

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Jamen hvorfor ikke bare gi dem et rigtigt job. Altså ikke bare aktivering
> hvor de skal bruge fritiden på at glæde Klaus Hjort ved skrive

Du må være racist når du vil sætte arabere i arbejde.
Og jeg tror ikke ret mange arbejdsgivere kan læse arabisk.

--
hilzen
hanzen

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 19-01-09 19:21

On Mon, 19 Jan 2009 19:02:28 +0100, P.N wrote:

> Jamen hvorfor ikke bare gi dem et rigtigt job. Altså ikke bare aktivering
> hvor de skal bruge fritiden på at glæde Klaus Hjort ved skrive
> jobansøgninger hver dag.

Hvorfor skal der være forskel på ham og mig ?

Jeg har også været jaget igennem et meningsløst aktiveringskursus (endda
det SAMME kursus 3 gange !), men jeg render ikke rundt og skyder folk.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-01-09 19:26

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message
> men jeg render ikke rundt og
> skyder folk.

Men hvis du nu gjorde, var der da enkelte personer jeg ikke ville savne.
(AHW f.eks)

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.