Israel beslutter sig for ensidig våbenhvil~
Fra : Patruljen

Dato : 17-01-09 14:57

Jan 17: Israel Cabinet decides to cease fire at 2:00 a.m. (Sunday,
January 18).

PM Olmert: The objectives of IDF's Operation Cast Lead against Hamas
in Gaza "were met in their entirety, and even beyond." Hamas's
capabilities have been severely damaged. "This is not a ceasefire with
Hamas. These are understandings with elements in the international
community in which Hamas, as an illegitimate entity, has no place to
be involved."

DM Barak: "We are holding our fire, but Hamas may continue firing at
the home front. If it does, the IDF will be ready to continue and even
broaden the operation." http://www.mfa.gov.il/MFA

Fra : Jens G

Dato : 17-01-09 23:05

On Sat, 17 Jan 2009 13:57:10 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>DM Barak: "We are holding our fire, but Hamas may continue firing at
>the home front. If it does, the IDF will be ready to continue and even

Ifølge Hamas ledelsen i Libanon og Syrien, vil Hamas fortsætte kampen.
Men der var da en kommentator der ikke mente at Hamas i Gaza havde
lyst til det.
Vi får se hvad der kommer til at ske i de kommende døgn.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Malene P

Dato : 17-01-09 23:16

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lyst til det.
> Vi får se hvad der kommer til at ske i de kommende døgn.

Formentlig vil palæstineserne benytte lejligheden til at affyre nogle
raketter i håb om at dræbe tilfældige civile israelere og danse i gaderne,
hvis det lykkes.

Malene P

Fra : Kim2000

Dato : 17-01-09 23:40

> [...]
> lyst til det.
> Vi får se hvad der kommer til at ske i de kommende døgn.

Det er nu interessant nok at ledelsen gemmer sig 2-3000 km væk. Selv Hitler
havde æren nok til at blive i landet da bomberne fløj ham om ørene.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-01-09 00:46

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nu interessant nok at ledelsen gemmer sig 2-3000 km væk.

Æh, ifølge min Google Earth er der altså 'kun' ca. 275 km fra Gazastriben
til Beirut? Men det var måske også 2-300 km, du mente?

> Selv Hitler havde æren nok til at blive i landet da bomberne fløj ham om
> ørene.

Tja, indbyggerne i Gaza har - analogt med tyske civile under WWII -
udelukkende sig selv at takke for alle deres problemer lige nu. De har bragt
det over deres eget hovede.

Anders Peter Johnsen

Fra : Egon Stich

Dato : 18-01-09 16:19

> [...]
> lyst til det.
> Vi får se hvad der kommer til at ske i de kommende døgn.

De første raketter er skam allerede affyret--
Få timer efter "ildophør".

Men dette hører vi næppe meget om.

Egon

Fra : P.N.

Dato : 18-01-09 16:44

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> DM Barak: "We are holding our fire, but Hamas may continue firing at
> the home front. If it does, the IDF will be ready to continue and even
> broaden the operation.

Inden i klapper for Israels vidunderlige initiativ så husk lige at
våbenhvile for Israelerne er at man gerne må skyde Hamas folk hvis de går på
gaden. Under den sidste såkaldte våbenhvile skød og dræbte Israel omkr 40
mennesker i Gazastriben, så hav lige den detalje med når i læser om de her
raketter.