Småhaster: Trøffelolie i suppe -
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 19-01-09 19:16

Hej allesammen.

Jeg har i dag indkøbt ingredienser til porrekartoffelsuppe, og jeg har
også fundet en lækkert udseende opskrift, hvor der ikke står en lyd om
trøffelolie i.
Nu vil jeg gerne prøve at give suppen lidt trøffelolie, ligesom jeg fik
den lørdag på restaurant (- med bacondrys, mums!), men:

Hvor meget trøffelolie skal jeg beregne til ½-1 liter suppe - jeg har
aldrig prøvet at bruge trøffelolie før.

Olien er Irmas "Dall'Umbria" Il Tartufo Di Paolo - altså trøffelolie fra
Umbrien, og suppeopskriften er her:
http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D02.nsf/O/0CA9CAAED69D9D75C125741700268DBD
Glem/overse venligst krabben og tomatsalsaen - jeg er
skaldyrsallergiker, og jeg kan ikke fordrage salsa.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 19-01-09 11:30

On 19 Jan., 19:15, Aragorn Elessar <Aragor...@gmail.com> wrote:

> Hvor meget trøffelolie skal jeg beregne til ½-1 liter suppe - jeg har
> aldrig prøvet at bruge trøffelolie før.

Du sætter tommelen for åbningen og trækker en tynd ring af olien rundt
i overfladen på suppen umiddelbart inden servering.

Nu er det forhåbentlig noget ordentlig bacon, du har købt, ellers
ville jeg udelade den del. Jeg ville under alle omstændigheder
tilsætte en halv tsk sukker og justere suppen med en anelse citronsaft
eller hvidvinseddike. Og fløde, naturligvis.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 19-01-09 11:32

On 19 Jan., 19:29, Kevin Borbye Edelvang <edelv...@gmail.com> wrote:

> Du sætter tommelen for åbningen og trækker en tynd ring af olien rundt
> i overfladen på suppen umiddelbart inden servering.

Ser nu, at de er anrettet som minisupper og kaldes tapas i opskriften.
Hvis det er sådan, du serverer den, kan du bare dryppe overfladen af
hver portion med olie. Der skal ikke meget til.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 19-01-09 19:39

Kevin Borbye Edelvang skrev:

> [...]
> Hvis det er sådan, du serverer den, kan du bare dryppe overfladen af
> hver portion med olie. Der skal ikke meget til.

Hej Kevin, jeg takker for rådene.

Det er nu kun suppe til mig selv, så der er nul krabber og nul
tomatdimser, kun ren suppe i en stor skål/tallerken med noget lækkert
brød til.
Jeg prøver.

Venlig hilsen

Aragorn.