BMW R65GS - 20/37 KW.
Fra : Cykellapper

Dato : 19-01-09 21:04

Hej gruppe!

Jeg har fået en årg. 1990 48HK (37KW) ex-MP BMW R65 GS op under neglene.

Nu ville jeg gerne have den 100% identificeret som en "født" 48HK model,
inden jeg overfører købesummen til sælger. Er der nogen der ved, hvor man
kan slå stelnummeret op?

Jeg ved, at der er forskel på topstykker, karburatorer og udstødning. Er der
andre forskelle fra 20KW til 35KW modellen?

Er der nogen, der har set effekt- og momentkurver for de to modeller?

Er der i øvrigt nogen, der kan fortælle noget interessant om modellen?
(hyppige fejl, generelle underligheder osv.)

Da jeg var soldat, kørte jeg på R65GS, og jeg tror, jeg blev ramt af et
nostalgisk midtvejskriseflip, da jeg fik den tilbudt. I hvert fald er jeg
gået totalt i pudse/skrue-mode. Dejligt

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : O.L

Dato : 20-01-09 09:50

prøv:
www.bmwc.dk

Fra : Cykellapper

Dato : 20-01-09 19:48

O.L wrote:
> prøv:
> www.bmwc.dk

Er det en art latrinmotorcykel?

Jeg prøvede http://www.bmwmc.dk - der stod desværre intet om modellen. Dog
har de en god linksektion, så the search continues...

Tak for input.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-01-09 20:03

Cykellapper skrev:

> Er det en art latrinmotorcykel?
>
> Jeg prøvede http://www.bmwmc.dk - der stod desværre intet om modellen.
> Dog har de en god linksektion, så the search continues...
>
> Tak for input.

*gnæk* Næeh...dog ikke.
Send mig en mail, så skal jeg sende dig noget materiale der måske kan
hjælpe.

Venlig hilsen

Aragorn. Mailadressen står på hjemmesiden.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Cykellapper

Dato : 20-01-09 20:25

Aragorn Elessar wrote:
> Send mig en mail, så skal jeg sende dig noget materiale der måske kan
> hjælpe.

Mail er sendt - venter spændt

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Casper

Dato : 20-01-09 14:30

> Nu ville jeg gerne have den 100% identificeret som en "født" 48HK model,
> inden jeg overfører købesummen til sælger. Er der nogen der ved, hvor man
> kan slå stelnummeret op?

Prøv her: http://bmbikes.co.uk/chassispages/enginechassisto69.htm

Der er et andet sted hvor man kan slå VIN op men jeg kan ikke finde
linket.

Casper

Fra : Cykellapper

Dato : 21-01-09 21:52

Casper wrote:

> Prøv her: http://bmbikes.co.uk/chassispages/enginechassisto69.htm

Har prøvet. Angiver ikke, om det er 20 eller 37 KW.

> Der er et andet sted hvor man kan slå VIN op men jeg kan ikke finde
> linket.

Tror jeg har set den. Er det ikke det der online-reservedelskatalog? Den
kender heller ikke 37KW modellen.

Nå. Jeg tror, vi opgiver. Eller også må jeg ringe til HMAK. Eller også kan
det være p**se ligegyldigt.

Det _er_ en 37KW, kunne jeg konstatere på en lidt længere køretur i dag. Den
dør nemlig ikke midt i omdrejningsspektret.
At kalde den en raket af den grund vil nok alligevel være en overdrivelse.
Men perfekt til mig.

Tak for hjælpen.

--
Preben Mortensen