Suzuku T350 1974
Fra : LasseNC

Dato : 18-01-09 09:14

Hej

Er der nogen der kender noget til sådan en maskine? Nederst i posten
er der nogle billeder, jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvor
original den egentlig er. Er der nogen ownersclub? Jeg har ikke kunne
finde en via google.

Hvad med stabilitet osv?

10000,-, er det for meget?

http://motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/218796.jpg
http://motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/218797.jpg
http://motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/218798.jpg
http://motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/218799.jpg
http://motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/218801.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 17:25

On Sun, 18 Jan 2009 08:14:13 -0800 (PST), LasseNC wrote:

> [...]
> er der nogle billeder, jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvor
> original den egentlig er. Er der nogen ownersclub? Jeg har ikke kunne

Pånær styr, bemaling, og Hagon dæmperne bag, så ser den original ud

> Hvad med stabilitet osv?

Stabilitet + totakter = does not compute !

> 10000,-, er det for meget?

Kommer an på......

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : LasseNC

Dato : 18-01-09 09:25

On 18 Jan., 17:25, Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]
post.tele.dk.invalid> wrote:

> Pånær styr, bemaling, og Hagon dæmperne bag, så ser den original ud

> Stabilitet + totakter = does not compute !

> Kommer an på......
>
> --
> mvh
> Orla Pedersenhttp://home20.inet.tele.dk/tfv/mchttp://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 2-11-08

MZ har jeg altid betragtet som en stabil slider :)

Kender du noget til cyklen? Har den et godt ry? Hvad plejer at gå
galt?

Indtil videre har jeg fundet mig en hollandsk T & GT klub.

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 17:35

On Sun, 18 Jan 2009 08:24:36 -0800 (PST), LasseNC wrote:

> MZ har jeg altid betragtet som en stabil slider :)

Men der er ydelsen også lav.

> Kender du noget til cyklen? Har den et godt ry? Hvad plejer at gå
> galt?

Denne, som andre Suzuki totaktere, har oliepumpen drevet af gearkassen. Det
betyder at holder Du med trukket kobling i længere tid, så får motoren
ingen olie.

Orla Pedersen, som ikke gad.

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 17:31

On Sun, 18 Jan 2009 08:14:13 -0800 (PST), LasseNC wrote:

Se her http://www.suzukicycles.org/T-series/T350.shtml

Mangler blinklys

Fra : LasseNC

Dato : 18-01-09 09:42

On 18 Jan., 17:35, Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]
post.tele.dk.invalid> wrote:

> Men der er ydelsen også lav.

> Denne, som andre Suzuki totaktere, har oliepumpen drevet af gearkassen. Det
> betyder at holder Du med trukket kobling i længere tid, så får motoren
> ingen olie.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen, som ikke gad.http://home20.inet.tele.dk/tfv/mchttp://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 2-11-08

Aha, interessant, hvor fandt du den info?

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 20:05

On Sun, 18 Jan 2009 08:41:53 -0800 (PST), LasseNC wrote:

> Aha, interessant, hvor fandt du den info?

Opsamlet nyhedsgruppe info svjh.

Fra : Armand

Dato : 18-01-09 20:27

Orla Pedersen skrev:

> Opsamlet nyhedsgruppe info svjh.

Men der er igen tvivl: Omdrejningstælleren trækker ligeledes på
gearkassen og falder til nul når man trækker koblingen

Når det er tilfældet er det nok fordi at motoren ikke tager skade af at
undvære olie under et stykke tid i tomgang, men opstart og opvarmning i
gear er nok en dårlig ide ligesom at man heller ikke bør holde for rødt
og gasse op andet end lige før lyset skifter til grønt!

--
Armand.

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 19-01-09 17:01

Hej
det stod også i instruktionsbog i sin tid
at man skulle sætte i frigear ved lyssignaler og lign.
min 250 gik i nul på omdrejnings tæller når jeg tog koblingen
min 350 jeg har nu gør det ikke jeg ved også at nogle af de 3 cyl. heller
ikke går i nul
det er noget med at pumpen så sidder før koblingen
hilsen jørgen

Fra : Armand

Dato : 20-01-09 10:21

Jørgen Sørensen skrev:
> [...]
> min 250 gik i nul på omdrejnings tæller når jeg tog koblingen
> min 350 jeg har nu gør det ikke jeg ved også at nogle af de 3 cyl.

Jeg husker det ikke for at være tilfældet på nogen af de 3-cylindrede
mine kammerater har haft, men en venindes T500 gjorde det.
Har en model overlevet 40 års tid på gaden trods princippet er det nok
ikke lige dét at man skal laste den for!
Generelt set er de gamle T'ere i vintage/veteran-klassen, ikke mindst
omkring reservedele, så det er utopi at tænke på at anskaffe sig en for
brug til daglig transport.
Er det vintage-islættet der lokker betyder stand og kvalitet derimod
nærmest ikke noget :-/

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-01-09 19:39

LasseNC skrev:

> Hej
>
> Er der nogen der kender noget til sådan en maskine?

Jeg havde sådan én engang for mange år siden - havde den vist et års tid.

Den bagerste bremsetromle revnede.

Jeg har prøvet at overbremse forbremsen i regnvejr - det kostede blinklys og
knæ - det skete muligvis på grund af støv i tromlen.

Hvis det var mig der skulle ha noget i dén størrelsorden og årgang ville jeg
lede efter en Honda CB 3½ eller 400 - dét blev mit mål dengang

At jeg så fik en Yamaha XS 6½ Electric i stedet gjorde ikke sagen ringere

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-01-09 19:42

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg havde sådan én engang for mange år siden

Sådan så den ud:

http://kortlink.dk/672u

R.I.P.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : LasseNC

Dato : 19-01-09 13:12

On 19 Jan., 17:00, Jørgen Sørensen <jor...@dneprside.dk> wrote:
> [...]
> ikke går i nul
> det er noget med at pumpen så sidder før koblingen

Er det til at få dele til?

Fra : claus b.p.

Dato : 20-01-09 12:34

LasseNC wrote:
> [...]
> er der nogle billeder, jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvor
> original den egentlig er. Er der nogen ownersclub? Jeg har ikke kunne

Prisen tør jeg ikke sige noget om, for det er mere liebhaveri end til daglig
brug.
Utroligt sådan en har overlevet så længe, den må være blevet glemt bagest i
en garage....
Min oplevelse fra mit gule lyn i 1976: Købt for billigt, ca. 30000km: lejer
i motor slidt, den hylede i 5-6 gear.
Problem at få den til at bremse ordentligt, krævede en del justering og
pilleri, men jeg synes aldrig det blev godt ved høj fart.
Vild maskine, ca. 47 hk fra en 315ccm maskine, så vidt jeg husker.
Problem: kickstarter sidder i venstre side, ved et uheld kan man komme til
at sparke til sidestøttebenet, så det glider ned. Det opdager du meget
pludseligt i næste venstresving!
Havde også nogle problemer med at få den til at køre med NGK tændrør. Andre
virkede fint.
Var udstyret med en forlygte der brugte specielle 30-35W pærer -> ikke meget
lys!
Tørstig som ind i H.
I det hele taget ikke den store kvalitetsoplevelse.
Men det var min første MC, så det var da en slags oplevelse(overlevelse).

/Claus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-09 12:43

claus b.p. skrev:

> Vild maskine, ca. 47 hk fra en 315ccm maskine, så vidt jeg husker.

Voldsomt!

Min havde en tophastighed på 140 (ka være den var slidt!? )

Efterfølgeren, en XS 6½ havde 53 hk. og viste omkring 180 på speedometeret

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : claus b.p.

Dato : 20-01-09 13:10

Hans Paulin (6310) wrote:

> Voldsomt!
>
> Min havde en tophastighed på 140 (ka være den var slidt!? )

Mener den kunne tvinges op på 160-170 (på speedometret) men
drejningsmomentet var minimalt, så i vindstyrke 1 var det ikke muligt.
/Claus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-09 13:34

claus b.p. skrev:

> Mener den kunne tvinges op på 160-170 (på speedometret) men
> drejningsmomentet var minimalt, så i vindstyrke 1 var det ikke muligt.

Okay
Hans
www.zofiaoghans.dk