Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg forstår det....
Fra : Gert Medom

Dato : 20-01-09 14:10

.....ikke. Jeg har tidligere skrevet om et EF 20-35 L 2.8 objektiv der havde
problemer med at fokusere på afstande over ca. 3 meter på mit 40D.

På min 1000D er der ingen fokusproblemer. For eks. "bed" AF sig fast i et
træ der stod 100 meter væk.

Begge kameraer har en cropfaktor på 1,6, men hvad er forskellen?

--
Mv. Gert Medom Madsen
http://www.Gertmedom.net

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-01-09 16:22

"Gert Medom" <Gert.Medom@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> træ der stod 100 meter væk.
>
> Begge kameraer har en cropfaktor på 1,6, men hvad er forskellen?

Hej
Dit 40D har problemmer med front og bagfokus, det er rimelig kendt at det
lidt probs med flere objektiver.
Men det kan rettes ind til forhandleren med det.

Kurt

Fra : Gert Medom

Dato : 20-01-09 16:42

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt probs med flere objektiver.
> Men det kan rettes ind til forhandleren med det.

Tak for hurtig vejledning. jeg har altid troet at det var objektivet, den
var gal med. Har du en fornemmelse af hvad det vil koste at rette det hos en
forhandler?

--
Mv. Gert Medom Madsen
http://www.Gertmedom.net

Fra : Gert Medom

Dato : 20-01-09 16:57

> [...]
> lidt probs med flere objektiver.
> Men det kan rettes ind til forhandleren med det.

Ved du om det er det samme med 5D. Har prøvet det med 5D med lign. probs.

// Gert

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-01-09 17:42

> [...]
>
> "Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ved du om det er det samme med 5D. Har prøvet det med 5D med lign. probs.

Hej Gert

Det laves som regel under garantien, ang 5D jeg har hørt om nogle enkelte.
men du skal have dit objektiv med ind til rep.

Du kunne jo tilmelde dig her http://www.canoneos.dk/index.aspx

Det er gratis og der er mange der kan og vil hjælpe dig hjælpe.

Mvh
Kurt

Fra : Gert Medom

Dato : 20-01-09 18:03

> [...]
>
> Du kunne jo tilmelde dig her http://www.canoneos.dk/index.aspx
>
> Det er gratis og der er mange der kan og vil hjælpe dig hjælpe.

Tak for rådet. Har lige været inde & tilmelde mig. Ang. garanti er 20-35 L
så gammel, at det ikke gælder mere. Det ser ud som om det har været med i
Irak og Afghanistan

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 20-01-09 18:10

Gert Medom wrote:
> [...]
> træ der stod 100 meter væk.
>
> Begge kameraer har en cropfaktor på 1,6, men hvad er forskellen?

Jeg har lige haft mit EOS 30D sendt ind til justering, fordi det
front-fokuserede med min EF28-105mm, mens mit EOS 10D ikke havde
problemer med linsen.

Det blev lavet på garanti.

/Mogens