Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoprinter reviews
Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 20-01-09 09:04

Kære Gruppe,

Jeg er på nippet til at købe en fotoprinter til hjemmebrug men har ikke
kunnet finde nogle gode review sider hvor man går i dybden med printerne.

Kan i henvise til nogle gode testsider?

Mvh Sophus

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 20-01-09 21:49

<...>

Jeg er med på en kigger da jeg også overvejer at have muligheder for
hjemmeprint. Specielt til at lave "hurtige" 20x30 print til at komme i
rammer og smække op på væggene, og til hurtigt at lave fx. 10x15 til at
smide i et album. Så kan man løbende cirkulere billederne i rammerne, og
hurtigt lave nogen nye albums...

Holdbarheden er i princippet ligegyldigt da man bare kan gen-printe falmede
billeder om et par år.

Mvh.
Anja

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-01-09 22:44

Sophus Vørsing (2670) wrote:
> Kære Gruppe,
>
> Jeg er på nippet til at købe en fotoprinter til hjemmebrug men har ikke
> kunnet finde nogle gode review sider hvor man går i dybden med printerne.

Du skriver ikke noget om det er A4, A3 eller større. Jeg har brugt megen
tid på at finde information om lidt større printere, men det er desværre
mit indtryk, at A4 printere mere konkurrerer på pris end på
billedkvalitet. Skal du printe meget, skal du mest se på priserne på
forbrugsstoffer, og mindre på hvad apparatet koster. Kig på priser for
blæk og papir ved A4 og 15ml pr patron, og find ud af hvor mange print,
der reelt er i en farvepatron. Kig på hvad den lokale fotohandler kan
levere til en lavere pris. For nogen er det vigtigt, at billederne ikke
falmer og forsvinder, det gælder specielt hvis det er familiebilleder,
man forærer væk og som er grimme allerede efter et år.

Jeg endte med at købe en lidt større maskine, med en god blækkvalitet,
og jeg er allerede efter en lille uge blevet rigtigt glad for den. Jeg
har så også betaldende kunder, så min beslutning var ikke helt så svær.

Her er et par links, du kan starte med:

http://www.popphoto.com/photoprinters/
http://www.steves-digicams.com/printers.html
http://www.imaging-resource.com/PRINT.HTM
http://photo.net/equipment/canon/i900d/

muligvis kan du finde noget på http://www.letsgodigital.org/en/index.html
klik på canon, epson i topmenuen og vælg printere

Af gode fotoprintere er der Canon, Epson og HP (det var en Canon, jeg
købte )

Bo //

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 20-01-09 23:39

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse

> Du skriver ikke noget om det er A4, A3 eller større.
Jeg havde egentlig forestillet mig max A4

Jeg har brugt megen
> tid på at finde information om lidt større printere, men det er desværre
> mit indtryk, at A4 printere mere konkurrerer på pris end på
> billedkvalitet.
Det var mere billedkvalitet jeg ville gå efter.

> [...]
> forbrugsstoffer, og mindre på hvad apparatet koster. Kig på priser for
> blæk og papir ved A4 og 15ml pr patron, og find ud af hvor mange print,
Som nævnt ville det være printkvaliteten der er det primære.

Kig på hvad den lokale fotohandler kan
> levere til en lavere pris.
Det er selvfølgelig interessant lige at stikke fingeren i jorden hos en
fotohandler, er der en der kan anbefales i Greve området?

For nogen er det vigtigt, at billederne ikke
> falmer og forsvinder, det gælder specielt hvis det er familiebilleder, man
> forærer væk og som er grimme allerede efter et år.
Hvad skal man være opmærksom på for at undgå det?

> Jeg endte med at købe en lidt større maskine, med en god blækkvalitet,
Hvad er god blækkvalitet?

> og jeg er allerede efter en lille uge blevet rigtigt glad for den. Jeg har
> så også betaldende kunder, så min beslutning var ikke helt så svær.
Hvilken Canon købte du?

> [...]
>
> muligvis kan du finde noget på http://www.letsgodigital.org/en/index.html
> klik på canon, epson i topmenuen og vælg printere
Dem prøver jeg at kigge nærnere på.

> Af gode fotoprintere er der Canon, Epson og HP (det var en Canon, jeg
> købte )
Det var egentlig en HP Photosmart C8180 eller for at være lidt mere
praktisk en HP Photosmart C7280 jeg havde kig på. Er der nogle der gode
eller negative erfaringer med dem?

Mvh Sophus

Fra : Lars Troels.

Dato : 27-01-09 00:28

http://www.photo-i.co.uk/

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 28-01-09 23:18

wrote:
> [...]
>
> Jeg er på nippet til at købe en fotoprinter til hjemmebrug men har ikke
> kunnet finde nogle gode review sider hvor man går i dybden med printerne.

http://www.photo-i.co.uk/

Tak for link!

Mvh Sophus