MS Windows
briani 27239
Kan ikke boote fra DVD-drevet
Fra : Thomsen

Dato : 21-01-09 00:29

Hej
Har brændt Ultimate Boot CD (iso) ned på en DVD.
Der ligger altså nu DOS og nogle hjælpeprogrammer på DVD'en
Har sat DVD-drevet som "First Boot Device" i BIOS, men min maskine vil ikke
boote fra den.

Hvad kan være galt?

mvh Ole

Fra : Fynbo

Dato : 21-01-09 01:20

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der ligger altså nu DOS og nogle hjælpeprogrammer på DVD'en
> Har sat DVD-drevet som "First Boot Device" i BIOS, men min maskine vil

Skal den .iso ikke brændes på en cd-r skive?

Fynbo

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-01-09 06:44

"Fynbo" <clanusa@gmail.com> wrote in news:5MadnT0SXMDb9-
vU4p2dnAA@giganews.com:

> Skal den .iso ikke brændes på en cd-r skive?

Jeg spørger af ren uvidenhed: Kan det gøre en forskel?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-01-09 04:17

Du brænder ikke selve ISO filen ned på en disk. Vælg Skriv Image fra
dit brænder program og find *.iso filen.
Brænder programmet vil spørge efter en disk der passer til imaget, i
dette tilfælde en cd-rom.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Thomsen

Dato : 21-01-09 13:11

> [...]
> dit brænder program og find *.iso filen.
> Brænder programmet vil spørge efter en disk der passer til imaget, i

Jeg brugte AVS Disc Creator og flyttede, med musen, iso-filen hen over
AVS-vinduet.
Så foldede iso-filen sig selv ud, og så brændte jeg dvd'en.

Men jeg vil da prøve med en CD.

mvh Ole