fejl i wine
Fra : Peter Bohn

Dato : 20-01-09 13:38

Hej I kloge hoveder...

Jeg har det problem med wine, at jeg ikke for tekst på faneblade,
menuer, knapper m.v.

Et eksempel kan ses her: http://bohn.eu/fejl.png
(dette er når jeg vælger "Configure Wine" at jeg får ovenstående dialog
frem.

Er der nogle som har løsnings forslag

mvh Peter

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 20-01-09 19:30

On Tue, 20 Jan 2009 13:38:05 +0100
Peter Bohn <me@privacy.net> wrote:

> Jeg har det problem med wine, at jeg ikke for tekst på faneblade,
> menuer, knapper m.v.

det lyder som et font-problem

> Et eksempel kan ses her: http://bohn.eu/fejl.png
> (dette er når jeg vælger "Configure Wine" at jeg får ovenstående
> dialog frem.

det ligner et font-problem

> Er der nogle som har løsnings forslag

har du msttcorefonts installeret ?

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Kent Friis

Dato : 20-01-09 19:40

Den Tue, 20 Jan 2009 19:29:40 +0100 skrev Jacob Gaarde:

> det lyder som et font-problem

> det ligner et font-problem

Hvordan vil du forklare at teksten står perfekt på *en* af knapperne
med et font-problem?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Peter Bohn

Dato : 21-01-09 08:15

Jacob Gaarde wrote:

> det lyder som et font-problem

> det ligner et font-problem
>
> har du msttcorefonts installeret ?

Hej! Nej jeg havde ikke msttcorefonts installeret, men det hjalp
desværre ikke at installere pakken, men tak for indsparket

mvh PB

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 20-01-09 20:35

On 20 Jan 2009 18:40:16 GMT
Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Hvordan vil du forklare at teksten står perfekt på *en* af knapperne
> med et font-problem?

der bruges en anden font ?
der bruges en anden font-størrelse ?
der bruges en anden "slant" ?

jeg har set lignende med xterm,rxvt,claws-mail,wine,...

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 21-01-09 19:50

On Wed, 21 Jan 2009 08:14:34 +0100
Peter Bohn <me@privacy.net> wrote:

> Hej! Nej jeg havde ikke msttcorefonts installeret, men det hjalp
> desværre ikke at installere pakken, men tak for indsparket

og du kørte
xset fp rehash
i en term efter installationen ?

prøv med andre font-pakker, som kunne være relevante (for den sags
skyld også dem, der ikke ser ud til at kunne være det , men du har nok
ikke behov for koi8,cyrillic,og de andre eksotiske...)

hvis det hjælper, kan man jo bagefter hive pakkerne af en ad gangen til
det ikke virker og så geninstalere den sidste pakke