DD-WRT på Linksys WRT350N
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-01-09 10:59

Alle snakker om DD-WRT, så jeg fik forleden lyst til at prøve det
på min Linksys WRT350N. Hentede 'dd-wrt-v24_mini_wrt350n.bin' fra:
<http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/down.php?path=downloads%2Fv24-sp1%2FConsumer%2FLinksys%2FWRT350N/>
- men da filen skulle indlæses i Linksysens webinterface fik jeg
blot en melding om, at filen ikke var en gyldig firmware-fil.

Er det ikke planen, at man skal indlæse firmwaren fra routerens
webinteface?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Christensen

Dato : 23-01-09 22:37

Thomas G. Madsen skrev den 20-01-2009 10:58:
> [...]
> blot en melding om, at filen ikke var en gyldig firmware-fil.
>
> Er det ikke planen, at man skal indlæse firmwaren fra routerens

Normalt ja, men på nogen routere indeholder fabriks-firmware'en en
beskyttelse imod, at der installeres "uautoriseret" firmware.

Så skal man normalt starte med at overføre den første dd-wrt-firmware
med et tftp-program.

Jeg har ikke søgt på dd-wrt.com efter oplysninger om din router, så jeg
kan ikke sige, om den er sådan et tilfælde.

--
Morten Christensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-01-09 13:30

Morten Christensen skrev:

> Normalt ja, men på nogen routere indeholder fabriks-firmware'en en
> beskyttelse imod, at der installeres "uautoriseret" firmware.

Ok og tak for svaret.

--
Hilsen
Madsen