Ny HD. Seagate 7200.11 ?
Fra : Z

Dato : 20-01-09 10:40

Min gamle 7200.9 er ved at stå af. Kigger på en 7200.11 med 32MB Cache:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393024&Specs=true

Jeg har dog "hørt" at Samsungs diske også skulle være meget stille nu?
Jeg har i mangel på opfindsomhed altid købt Seagate. Skal jeg se på
noget andet nu?

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-01-09 11:06

"Z" <svar@igruppen.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har dog "hørt" at Samsungs diske også skulle være meget stille nu?
> Jeg har i mangel på opfindsomhed altid købt Seagate. Skal jeg se på noget

Seagate har alt for mangle problemer med diske der dør. Efter min mening er
det bedste køb lige nu en Western Digital Caviar Black på 640 GB (max.) -
den fåes med større kapacitet, men støjer så en del mere. 640 GB-udgaven er
dejligt støjsvag (man kan knap høre den, selv når den søger), og den er en
af de hurtigste SATA-diske på markedet - og forskellen kan mærkes, springet
fra min gamle Hitachi 320G T7K500 til en Caviar Black er særdeles stort,
både i benchmarks, men absolut også i det der faktisk tæller: praktisk brug.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Z

Dato : 20-01-09 11:41

> [...]
> forskellen kan mærkes, springet fra min gamle Hitachi 320G T7K500 til en
> Caviar Black er særdeles stort, både i benchmarks, men absolut også i

Ja hov, det ser jeg nu. Har umiddelbart slet ikke behov for 640GB, men
den er kun lidt dyrere end de mindre diske - og man kan vel ligeså godt
tage de 32Mb cache med når man alligevel skal ud og have nyt. (Det er
også en nyindkøbt PC, kun den nuværende disk som er gammel)

Fra : Ken

Dato : 23-01-09 00:14

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10148231-1.html

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-01-09 11:42

"Z" <svar@igruppen.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har dog "hørt" at Samsungs diske også skulle være meget stille nu?
> Jeg har i mangel på opfindsomhed altid købt Seagate. Skal jeg se på noget

Morten har givet et kvalificeret bud, men der er endnu flere drev eksperter
i den rigtige gruppe (dk.edb.hardware.drev)

Bjarne K.

Fra : Z

Dato : 20-01-09 11:45

> Morten har givet et kvalificeret bud, men der er endnu flere drev eksperter
> i den rigtige gruppe (dk.edb.hardware.drev)

Doh! Tak