Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus må jo kunne noget
Fra : Jan

Dato : 19-01-09 14:03

"de er skide gode"

Kameraet leverer 12 megapixels og har indbygget dobbelt billedstabilisator,
der både tager højde for bevægelsesuskarphed og kamerarystelser.

http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1561960.ece

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-01-09 15:40

"Jan" <jandamkjaer@gmail+.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kameraet leverer 12 megapixels og har indbygget dobbelt
> billedstabilisator, der både tager højde for bevægelsesuskarphed og

Ja det lyder næsten for godt til at være sandt. Og så er det jo som regel
løgn

Steen.

Fra :    ab©

Dato : 19-01-09 17:21

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> ... Og så er det jo som regel løgn

Nu kommer oplysningen jo også fra Jyllands-Peter, der er kendt for at skrive
alt muligt om ingenting

ab©

Fra : -;o\)-max-

Dato : 19-01-09 18:55

" ab©" >

> Nu kommer oplysningen jo også fra Jyllands-Peter, der er kendt for at skrive alt muligt
> om ingenting
>
> ab©

Men det har haft nogle fremragende fotografer,
man kan holde avisen bare for billedernes skyld
) muuh - -max-

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-01-09 17:28

Jan wrote:
> [...]
>
> Kameraet leverer 12 megapixels og har indbygget dobbelt
> billedstabilisator, der både tager højde for bevægelsesuskarphed og

Tak skal du ellers ha'! - 26x zoom er da noget, der vil noget. - Jeg
har selv en SP-510UZ med 'kun' 10x zoom, men med en TCON-17 teleadapter.
Selvom de skriver, at der er stabilisator på, skal man altså ha' en
særdeles rolig hånd på fx. fuld tele svarende til 650mm (ekvivalent 35mm).

Da jeg købte min SP-510UZ prøvede jeg også SP-560UZ med 18x zoom, - den
har også stabilisering, men jeg var ikke helt tilfreds. - Den var svær
at holde stille på fuld tele, så jeg 'nøjedes' med den lille... - Jeg
havde også lidt kig på en brugt Olympus DSLR, men den lå 'forkert' i
hånden, så jeg havde endnu større problemer med at holde den stille -
selv med en forholdsvis kort tele på. - SP-5xx kameraet ligger
fantastisk godt i hånden. - Og så har SP serien jo den yderligere
fordel, at 'søgeren' er belyst, så selv os, der har problemer med synet,
uden problemer kan bruge den om aftenen/natten.

mvh. Erik Richard

Fra : Jan

Dato : 19-01-09 19:09

Det jeg hæftede mig ved var en billedstabilisator der kan tage højde for
bevægelsesuskarphed, altså ... det er da ikke april nu eller..