MS Windows
briani 27239
MS-DOS startup DVD?
Fra : Thomsen

Dato : 19-01-09 16:35

Hej
Skal kopiere indholdet fra en intern harddisk til en anden.
I følge programmet Copywipe skal jeg lave en MS-DOS startup disk hvor jeg så
også lægger filen "copywipe.exe".
Jeg kan så fra dos'en, ved hjælp af Copywipe kopiere harddisken.

Men jeg har ikke noget diskettedrev og vil gerne bruge mit DVD-drev.
Kan jeg det? Altså lave en MS-DOS startup DVD med copywipe.exe.

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 19-01-09 16:45

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg har ikke noget diskettedrev og vil gerne bruge mit DVD-drev.
> Kan jeg det? Altså lave en MS-DOS startup DVD med copywipe.exe.

....jeg kører XP.

mvh Ole

Fra : Dr.Xerox

Dato : 19-01-09 17:58

> [...]
> Hej
>Klip<
> Kan jeg det? Altså lave en MS-DOS startup DVD med copywipe.exe.

Hej.

Ja det kan du godt, problemet bliver nok om den kan se din HDD
hvis den kører Fat32 er der ingen problemer, men er det NTFS
bliver det vanskeligere.

Fra : Thomsen

Dato : 19-01-09 18:52

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja det kan du godt, problemet bliver nok om den kan se din HDD
> hvis den kører Fat32 er der ingen problemer, men er det NTFS

Det er desværre NTFS.
Tænkte muligvis at lave et virtuel floppy drev, som jeg kopiere ned på DVD.

Prøvede at lægge min copywipe.exe fil ind på en boot DVD som Paragon
Partition Manager kan lave.
Fungere ikke umiddelbart. Kunne ikke se copywipe.exe filen, da jeg boot'ede
med DVD'en.

mvh Ole

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 19-01-09 19:10

Thomsen laid this down on his screen :
> [...]
>
> Men jeg har ikke noget diskettedrev og vil gerne bruge mit DVD-drev.
> Kan jeg det? Altså lave en MS-DOS startup DVD med copywipe.exe.

Makedisk-programmet til Copywipe kan da også lave en boot-bar CD/DVD:
http://www.terabyteunlimited.com/copywipe.php

--
/klaus

Fra : Thomsen

Dato : 19-01-09 22:28

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse
> Thomsen laid this down on his screen :

> Makedisk-programmet til Copywipe kan da også lave en boot-bar CD/DVD:
> [...]

Det har du sgu ret...det havde jeg ikke set.
Tak for linket.

mvh Ole