Er det skærmen eller grafikkortet det er g~
Fra : Peter

Dato : 19-01-09 05:50

Hej

Jeg er begyndt at opleve et problem. Engang imellem når jeg ikke har
brugt computeren et stykke tid og skærmen går i sort pga. den ikke har
været brugt. Har jeg nogen gange svært ved at vække skærmen - så den
viser billedet igen. Det kan også optræde, hvis computeren skal køre
længe, og jeg så slukker skærmen imens - og tænder den senere. På det
seneste kan jeg nogen gange opleve, at skærmen flimrer lidt i venstre
side ved disse episoder.

Men er det skærmen eller grafikkortet, som er problemet.

Fra : Leif

Dato : 19-01-09 20:57

"Peter" <retepebans@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Check lige om ikke din propel på kortet er støvet til.......
Mvh, Leif

Fra : Peter

Dato : 19-01-09 15:02

> Check lige om ikke din propel på kortet er støvet til.......
> Mvh, Leif

Den skulle være med passiv køling

Fra : Peter

Dato : 19-01-09 16:18

Så lige at der var en gruppe til grafikkort - så stillede spørgsmålet
der - så den videre diskussion bør nok sker der.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 20-01-09 02:22

Peter wrote:
> [...]
> side ved disse episoder.
> Men er det skærmen eller grafikkortet, som er problemet.

Jeg går ud fra at vi snakker om en stationær PC med et ikke-integreret
grafikkort?
Hvilken skærm har du, bruger du DVI-kabel, hvilket grafikkort, hvilken PC?
Hvis det er en mærkevare-PC, har du så søgt på nettet om andre har
tilsvarende problemer?

Det er svært at sige hvad det er, når det er en periodisk (dvs.
ikke-konstant) fejl.
Det kunne være defekte kondensatorer på bundkortet og/eller grafikortet,
semi-defekt PSU(strømforsyning), et varmeproblem, dårlig forbindelse i
DVI-kabel, defekt PSU i skærm, eller noget helt sjette.

Grafikkort-gruppen tror jeg er den forkerte til dit problem.

Fra : Brian Lund

Dato : 20-01-09 07:35

> [...]
> side ved disse episoder.
>
> Men er det skærmen eller grafikkortet, som er problemet.

Skærmen...

Det skulle vel aldrig være en gammel CRT skærm? Det er/var meget normalt med
de gammeldaws billedrørsskærme!!

Men selvom det skulle være en fladskærm kan baggrundsbelysningen godt stå af
eller blive langsom, jeg har en gammel IBM bærbar som er lidt sløv til at få
fuldt lys i skærmen, der er dog kun tale om 5-10 sekunder til fuld styrke.

Brian

Fra : Martin

Dato : 20-01-09 08:25

Peter wrote:
> [...]
> side ved disse episoder.
>
> Men er det skærmen eller grafikkortet, som er problemet.

På min skærm er der 2 indgange...
Når jeg tænder min skærm uden hvor der er ikke er billede på fra Windows
(sort skærm) så sker der ingenting.

Rykker jeg først i musen venter et par sek. og tænder så skærmen og det
hele spiller.

Jeg tror det er fordi jeg selv kører med min computer i port 2 på min
skærm. Dette var muligvis en løsning?

Dog det der med flimmer har jeg intet af

Fra : Peter

Dato : 20-01-09 04:15

Skærmen er en ASUS VW222U og grafikkortet er en Nvidia GeForce 8600GT
fra MSI med passiv køling. Den er tilsluttet via DVI.

De første gange, jeg oplevede problemet var ved opstart. Jeg tør ikke
sige om skærmen ikke startede med at vise opstarten af computeren, men
undervejs i opstarten forsvinder skærmbilledet vist normalt - og den
kom så ikke tilbage igen - men det er altså med nogen usikkerhed om
den startede med at vise noget. Sidder ikke lige og kigger på
opstarssekvensen.

Der er 2 udgange på grafikkortet. Det er vel underordnet, hvilken
skærmen er i eller?

Fra : Martin

Dato : 20-01-09 19:06

Peter wrote:
> [...]
> opstarssekvensen.
>
> Der er 2 udgange på grafikkortet. Det er vel underordnet, hvilken

Det ved jeg faktisk ikke, jeg har også 2 udgange på mit grafikkort og
har egentlig bare sat min skærm til i den nærmeste port i gfx kortet,
uden at tænke over hvilket nummer den har, men her *TROR* jeg det er
windows der styrer hvilken udgang der bruges...

Fra : N/A

Dato : 20-01-09 19:06