Timeout i (idle) ssh sessioner
Fra : Jan Birk

Dato : 19-01-09 12:48

Hi,

Jeg kobler mig op på en Ubuntu (8.10 server) via ssh. Efter - gætter jeg
på - 30 minutters idle, droppes sessionen.

Hvor / hvad forårsager dette?

Jeg kan ikke finde noget i /etc/ssh/sshd_config og heller ikke noget i
/etc/ufw/* som jeg ellers gættede på var ansvarlig.

Pft

/Jan

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 19-01-09 12:52

On 2009-01-19, Jan Birk <jan.birk@ivalid.domain.null> wrote:

> Jeg kobler mig op på en Ubuntu (8.10 server) via ssh. Efter - gætter jeg
> på - 30 minutters idle, droppes sessionen.

Sandsynligvis en firewall eller en router, der natter undervejs.

--
Andreas

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-01-09 12:58

Jan Birk skrev:

> Jeg kobler mig op på en Ubuntu (8.10 server) via ssh. Efter -
> gætter jeg på - 30 minutters idle, droppes sessionen.

Måske kan det hjælpe at køre spinner [¹], fx som "spinner -n", når
du er logget ind.

[¹] http://packages.ubuntu.com/spinner

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-01-09 13:06

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> writes:

> Måske kan det hjælpe at køre spinner [¹], fx som "spinner -n", når
> du er logget ind.

Uhmmm, hvordan skulle dette være bedre end at sætte TCPKeepAlive eller
ServerAliveInterval i sin ssh config?

//Makholm

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-01-09 13:13

Peter Makholm skrev:

> Uhmmm, hvordan skulle dette være bedre end at sætte TCPKeepAlive
> eller ServerAliveInterval i sin ssh config?

Det var et forslag til en mulig løsning på problemet. Jeg har aldrig
hævdet at metoden skulle være bedre end nogen anden løsning.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/