Ubuntu: Gendanne slettet httpd.conf
Fra : Morten P

Dato : 19-01-09 07:40

Jeg er ved at sætte apache2 op på ubuntu.
Jeg fik overskrevet default httpd.conf med en fra en anden maskines (Fedora)
httpd.conf

Hvordan får jeg fat på en ny httpd.conf?

Har forsøgt med afinstallation af apache2, purge men uden held.

Fra : Per Jørgensen

Dato : 19-01-09 09:56

Morten P wrote:
> [...]
> httpd.conf
>
> Hvordan får jeg fat på en ny httpd.conf?
>
> Har forsøgt med afinstallation af apache2, purge men uden held.

Tja - Forhåbentligt havde du taget en backup inden du gik i gang - men
ellers havde du nok ikek skrevet lher.

Stop apache processen.
apt-get remove --purge apache2
updatedb
apt-get install apache2
eller dpkg --configure apache2

Skulle meget gerne gøre det trick!

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-01-09 10:06

Per Jørgensen skrev:

> Stop apache processen.
> apt-get remove --purge apache2
> updatedb
> apt-get install apache2
> eller dpkg --configure apache2

Hvad gør 'updatedb' godt for i denne sammenhæng?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Per Jørgensen

Dato : 19-01-09 11:42

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Hvad gør 'updatedb' godt for i denne sammenhæng?
>
> Mvh,

Det er m åske bare min måde - men opdatere maskinen mede filernes
placering og hvad der reelt ligger på maskinen.
man kan efter denne updatedb - evt søge og se om der er nogle
apachefiler der ligger steder hvor de ikke skulle ( altså installeret
på andre måder end med pakkesystemet - eller gamle filer )
Det er såmænd bare hvad jeg gør efter at have afinstalleret en pakke,
som er kokset. Om det er godt eller skidt ????

Fra : Sune Vuorela

Dato : 19-01-09 10:48

On 2009-01-19, Morten P <spam@spam.spam> wrote:
> [...]
> httpd.conf
>
> Hvordan får jeg fat på en ny httpd.conf?
>
> Har forsøgt med afinstallation af apache2, purge men uden held.

Nu ved jeg ikke lige hvor meget ubuntu har valgt at fravige debians
måder at gøre tingene på på dette punkt.

Men i Debian, er apaches konfigurationsfiler ejet af apache2.2-common,
så det er den pakke du skal geninstallere.

Der skal enten bruges purge for at fjerne konfigurationsfiler eller
pakken skal installeres med --force-confmiss for at få slettede
konfiguratinosfiler gendannet.

/Sune