MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Dvalefunktionen væk
Fra : Annette

Dato : 18-01-09 15:36

Hej i gruppen.
Jeg håber jeg er det rigtige sted.

Min far har en 3 år gammel PC, som før havde en pirat-windows XPpro uden
SPakker. Han brugte dvale-funktionen hele tiden.
Nu har han fået slettet partitionen, oprettet den igen og købt og indlagt
win xp pro SP3 2008.
Men nu er fanen "dvale" væk i Strømstyring. Der er kun faner der hedder
(hvis jeg husker rigtigt) strømstyringsmodeller, avanceret, UPS.

Når jeg går i Hjælp, får jeg samme vejledning som før........"under fanen
Dvale....aktiver dvale...bla bla" Men det findes jo ikke.

Hvordan får vi den pokkers dvale-funktion frem igen?

Håber I an hjælpe.

Annette

Fra : Kim

Dato : 18-01-09 17:52

"Annette" <lauses11@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Dvale....aktiver dvale...bla bla" Men det findes jo ikke.
>
> Hvordan får vi den pokkers dvale-funktion frem igen?

Ja, der er sgu heller ikke andet end problemer med lovligt købe-software
Du er inde det rigtige sted. Den skal findes i kontrolpanel/Strømstyring
Kig igen...

Mvh, Kim

Fra : Per

Dato : 18-01-09 18:28

Annette wrote:
> [...]
> fanen Dvale....aktiver dvale...bla bla" Men det findes jo ikke.
>
> Hvordan får vi den pokkers dvale-funktion frem igen?

Måske denne her side kan hjælpe:

http://support.microsoft.com/kb/330909/da

Ellers skriver ham her lidt om det - dog godt nok til Vista, men er du
kyndig kan du da prøve dig lidt frem.

http://peter.mpbrun.dk/20070314/lad-computeren-g-i-dvale-igen/

mvh. Per

Fra : Annette

Dato : 18-01-09 19:44

Det må jeg prøve.
Foreløbig tak for hjælpen.

Og Kim, den er der sgu ikke...

Annette

Fra : ttoet

Dato : 18-01-09 20:32

"Annette" <lauses11@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Det må jeg prøve.
> Foreløbig tak for hjælpen.
>
> Og Kim, den er der sgu ikke...

Hej Annette.

Nu skriver du at der er lagt en helt ny Win Xp ind. Er du sikker på at I har
fået installeret grafikkortdriverne? Hvis man kører Windows XP med de
standarddrivere der er i styresystemet er dvale ikke en mulighed. Den
mulighed kommer først når de rigtige drivere til grafikkortet installeres.
Thoeger