MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Alt fra en harddisk til en anden intern.
Fra : Thomsen

Dato : 18-01-09 12:20

Hej
Har købt en ny intern harddisk og vil flytte alt fra den gamle interne over
på den nye.
Hvordan gør jeg nemmest det?
Det er med styresystem og hele pivtøjet.

Har tidligere spurgt til hvordan man kører backup på hele computeren.
Men denne situation er måske lidt anderledes.

Min gamle interne harddisk er "kun" på 160 GB og snart 5 år gammel,
så jeg tør ikke lade den sidde og f.eks lade styresystemet være på den.

mvh Ole

Fra : Ole C

Dato : 18-01-09 16:10

Thomsen skrev blandt andet:

> Har købt en ny intern harddisk og vil flytte alt fra den gamle
> interne over på den nye.
> Hvordan gør jeg nemmest det?
> Det er med styresystem og hele pivtøjet.

Spørgsmålet er jævnligt oppe at vende. Kig lidt tilbage i gruppen - se på
harddisk-producentens hjemmeside om ikke der tilbydes et værktøj til
operationen - eller søg på Google på ordene "clone" og "harddisk".

> Har tidligere spurgt til hvordan man kører backup på hele computeren.
> Men denne situation er måske lidt anderledes.

Ikke nævneværdigt.

> Min gamle interne harddisk er "kun" på 160 GB og snart 5 år gammel,
> så jeg tør ikke lade den sidde og f.eks lade styresystemet være på
> den.

Hvorfor dog ikke? 160 Gb er mere end rigeligt - og med et image af systemet,
er du dækket ind hvis harddisken en skønne dag går i udu.

--
vh
Ole C

Fra : Thomsen

Dato : 18-01-09 19:07

> Spørgsmålet er jævnligt oppe at vende. Kig lidt tilbage i gruppen - se på
> harddisk-producentens hjemmeside om ikke der tilbydes et værktøj til
> operationen - eller søg på Google på ordene "clone" og "harddisk".

Det er rigtigt. Jeg fandt noget tilbage i gruppen om drev.

> Ikke nævneværdigt.

> Hvorfor dog ikke? 160 Gb er mere end rigeligt - og med et image af
> systemet, er du dækket ind hvis harddisken en skønne dag går i udu.

Det var mere alderen der bremsede mig.

> --
> vh
> Ole C

mvh Ole

Fra : Ole C

Dato : 18-01-09 19:16

Thomsen skrev blandt andet:

> Det var mere alderen der bremsede mig.

Levealderen på harddiske er meget forskellig - men det er min erfaring, at
når den ikke er stået af i løbet af det første par år, så vil den holde
længe endnu.
Men under alle omstændigheder er det en god idé med et image af et
velfungerende system. Der er jo ingen grund til at begynde helt forfra hvis
uheldet skulle være ude, når man kan være fuldt køreklar på cirka 20
minutter.

--
vh
Ole C

Fra : Thomsen

Dato : 18-01-09 20:45

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> velfungerende system. Der er jo ingen grund til at begynde helt forfra
> hvis uheldet skulle være ude, når man kan være fuldt køreklar på cirka 20

Jamen, det kunne da godt være at jeg skulle lade den sidde...hvis jeg kan få
plads.. lille kabinet.
Lige nu er der 2 interne harddiske. Den nye hængende halvt ude af
kabinettet.
Den nye harddisk har 2 partitioneringer K: 160 GB(kopi af den gamle) og L:
840 GB.

Hvis jeg lade dem sidde i begge to er det noget af en luksusbackup på drev
K:

mvh Ole