MS Windows
briani 27239
Opdel iso-fil i 2 dele
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 11:45

Findes der et program som kan opdele en iso-fil i 2 filer?
Jeg har en iso-fil der fylder 7 Gb (dvs. beregnet til en dual layer disc),
men jeg vil gerne have den brændt på 2 almindelige 4,7 Gb discs. Det er en
installations-disc, så den skal jo gerne spørge efter disc 2 under
installationen. Nogle der har erfaringer med det?

Mvh Peter

Fra : Henrik Laursen

Dato : 18-01-09 15:35

"Peter" <peter> wrote in news:4973083c$0$90266$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> discs. Det er en installations-disc, så den skal jo gerne spørge efter
> disc 2 under installationen. Nogle der har erfaringer med det?

Det skal du ikke vide dig sikker på at den bare vil spørge efter Disk-2
hvis den er splittet, chancerne er større for at du bare får at vide at
indstalationen mislykkedes hvis den er splittet i 2.
Det er kun hvis softwaren indeholder data om at den skal finde andre disks
under install at splitning af den er i orden.

Tror det er bedst at du går ud og får købt en dual-layer til at brænde
den ISO til for at være 100% sikker på at softwaren virker i sidste ende.
Det er bare at brænde den med ImgBurn, der har full dual-layer support.

--
Henrik Laursen

Fra : Vidal

Dato : 19-01-09 14:54

Peter skrev:
> [...]
> installations-disc, så den skal jo gerne spørge efter disc 2 under
> installationen. Nogle der har erfaringer med det?

Du kan splitte iso-filen f.eks med et zip elle rar program
og gemme den på 2 DVD'er.

Når du skal installere, skal du blot mounte iso-filen med
f.eks. MagicIso, som er et gratisprogram og kan hentes på
nettet. Når programmet er installeret, sletter du blot
isofilen.

Det er helt problemløst.

--
Venlig hilsen,