valnødder
Fra : Bagmanden

Dato : 17-01-09 19:38

Vi har en hulens masse valnødder og savner lidt gode ideer til
hvad de kan gøres ved og bruges til, så vi kan gemme dem og
bruges ved senere lejlighed.

Syltes, fryses eller kandiseres.... eller?

Byd ind!

--
Bagmanden

Fra : Bagmanden

Dato : 17-01-09 19:47

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i meddelelsen
> Vi har en hulens masse valnødder...

Skal lige nævne at de er vaskede (og skyllet i atamon), tørrede
og flækkede....lige klar til at gøres noget ved...

--
Bagmanden

Fra : Max

Dato : 18-01-09 09:03

Hej Bagmanden

> Skal lige nævne at de er vaskede (og skyllet i atamon), tørrede
> og flækkede....lige klar til at gøres noget ved...

Put dem i fryseren og brug af dem løbende. De kan jo anvendes
til mange ting i dagligdagen, kun din fantasi sætter grænser.

--
Mvh Max

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 18-01-09 08:56

On Sat, 17 Jan 2009 19:37:58 +0100, Bagmanden wrote:

> [...]
> hvad de kan gøres ved og bruges til, så vi kan gemme dem og
> bruges ved senere lejlighed.
>
> Syltes, fryses eller kandiseres.... eller?

I hvilken stand er de? For de hænger vel ikke stadig på træet?

Valnødder, plukket mens de endnu er grønne, er eftertragtede i denne gruppe
til at lave snaps af, så jeg vil sige, at det er lidt af et luxusproblem du
har.

Bortset fra det, har jeg ingen bud på anvendelsen.
--
Venlig hilsen
Mikkel

"En tom taxi kørte op foran Christiansborg, og ud steg Naser Khader"

Fra : Magit Jensen

Dato : 18-01-09 13:26

De smager helt fantastisk som syltede til f.eks. brie ost.
Jeg har fået dem, hvor de ligger i noget sirups- honnningagtig
sukkerstads. Uhmm...

Hilsen Margit

Fra : Bagmanden

Dato : 18-01-09 13:39

"Magit Jensen" <hassellunden@mail.dk> skrev i meddelelsen
> De smager helt fantastisk som syltede til f.eks. brie ost.
> Jeg har fået dem, hvor de ligger i noget sirups- honnningagtig
> sukkerstads. Uhmm...

Jeg har lige lavet kandiserede valnødder.

Rørsukker og balsamico koges sammen til sukkeret er smeltet.
Valnødderne blandes godt rund i lagen.
I ovnen ved 175 gr. i et lille kvarter.

Valnødderne køles af, skilles og lægges i tætsluttende glas.

--
Bagmanden

Fra : Martin V

Dato : 18-01-09 21:38

Hauge" skrev
> For at følge lidt op på min tidligere tråd om whisky, vil jeg da lige
> komme med lidt om min oplevelse af det seneste indkøb ( 23. flasker i alt,
> alle forskellige).<<

Jeg læste lige jeres tråd om whiskey'er ; og vil lige spørge ; Kan i
anbefale nogle butikker , i københavns-området , hvor de har et godt udvalg
af gamle whiskey'er ? .. 30-års whiskey'er og i den stil .. Whiskey kan vel
også fås endnu ældre ? .. Jeg har altid "bare" været vant til at gå ned i
Føtex og købe whiskey der , men kunne forestille mig at der findes
anbefalelses-værdige butikker andre steder ..
-Martin

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-01-09 22:02

Martin V skrev:
> [...]
> Føtex og købe whiskey der , men kunne forestille mig at der findes
> anbefalelses-værdige butikker andre steder ..

Ubetinget Juuls vinhandel på Værnedamsvej. Jeg har aldrig set noget
lignende!

Men husk at lade Dankortet blive hjemme..

Alternativt husker jeg også udvalget i vinhandelen ved Kultorvet (husker
ikke navnet; ligger på højre side når man går fra Kultorvet mod
Nørreport) som velekviperet, men det er nogle år siden.

Fra : Martin V

Dato : 20-01-09 02:05

"Gert Krabsen" skrev :
> lignende!<<

Tak for svaret .. Vil aflægge butikken et besøg ..
Her for tiden har jeg gang i en Glenfarclas 12-års .. Ganske glimrende ..
Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-09 05:26

On Jan 20, 2:05 am, "Martin V" <Vilhelm...@privat.dk> wrote:

> Tak for svaret .. Vil aflægge butikken et besøg ..
> Her for tiden har jeg gang i en Glenfarclas 12-års .. Ganske glimrende ...

Herhjemme er det pt. en 12 års Glenlivet, en 14 års Oban og en 12 års
Glendronach som der nydes.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....